apa barang

Apa barang

Saturday, March 27, 2010

SAHABAT PENA YANG SUKAR DI FAHAMI

Sekitar tahun 1370 .

pagi lagi aku sudah bangun , menunggu di simpang perjalanan .ya Hayam wuruk berjanjiakan berjumpa aku. aku ingin mengadu padanya pasal banyak benar suku sakatnya di malaysia ini

aku : boleh sahabat membatu akan daku ?

hayam wuruk : apa pekara yang menusuk jiwa kalbu sahabat ?

aku : munakahat kami diganggu oleh rakyat buahan sahabat

hayam wuruk: maksud sahabat ?

aku : munakahat kami semua berantakan secara jujurnya diambil alih oleh buahan mu.Dari makanan ,pertukangan, kelautan dan juga jadi pengrus rumah tangga

hayam wuruk : itu bisa ku tangani ,ada apa lagi sahabat

aku: peria dari lombok ,suka membawa lari perempuan kami sama ada dara atau pun tidak

hayam wuruk : itu memang adat jujungan di sini .. bagi lukisan cantiknya dara dan perempun disana ( sambil mengusap dagu )




***** PAK MENTERI TENGOK KAMI JANGAN PUKUL TERKEJUT DAN TAK TAHU*****








9 comments:

::cdot the dot:: said...

ye lo..dah jd mcm adat plak..ikut lelaki lari gi lombok...hmmmm...

embun d tengah malam said...

jgn ko dilari pegi sana sudah

oh N.U.R.N.I said...

ehehe ...btul kata embun
jangan tau ...ahaha

sharamli said...

xberapa nak paham

rin~eirie de' sEcond said...

kalau dilarikan tu mmg x patut..
tpi klu ikut lari dgn relanya, kita pun x boleh buat apa..

mamai said...

adat manusia nie pelik la

pakcik kordi said...

siapakah hayam wuruk???

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

untuk semua

hayam wuruk tu pemerentah majapahit pada tahun 1330

Syarifah Nadiah said...

biarkan jerr k