apa barang

Apa barang

Friday, April 9, 2010

BIla buragas mendapat izin

musim buah dan cuti sekolah macam berjanji ..... tapi takde la buah manapun, sekinchan ada rambutan ,cempedak ,mata kucing ,padi dan buah kelapa berbuah sepanjang musim...

masa tu aku umur 9 tahun.............................................

jeng jeng

aku : wak boleh kami,mintak rambutan ? ( baca : segerombolan kekawan aku )

wak kain batik : ambik la , banyak di atas pokok

aku : kami ambik lepas balik mengaji wak!!! ( baca : selepas sembahyang magrib )

wak kain batik : ye ye

......................................................................................................................................

pagi esoknya...


wak kain batik : mak bidan ,cucu kamu dan kawan - kawan dia, ambik buah rambutan aku,sampai habis ke tiga -tiga pokok

nenek : takkan semua pokok habis , cucu aku mencuri ke?

wak kain batik : tidak mak bidan.budak budak tu dah minta izin ,cuma wak tak sangka sampai licin


.................................* rambutan -rambutan tu ,kami jual di market ( baca : tempat pasar ikan dan buah) .duitnya kami buat main game dan beli lastik...............

7 comments:

orangkasai said...

rupanya dari kecik-kecik dah cerdik.

embun d tengah malam said...

hahahha..lawak la ko

patungcendana said...

macam cerita siapa kekah bidan sepiah...hehe

Nerzhul said...

sampai licin kau kebas (baca: dialog ali baba bujang lapuk)hahahaha...

Wanita Mutalib said...

giler bijak!! :)

HoneyBUZZin said...

Hehehe.........sapa cakap budak zaman dulu tak cerdik?

missSenget said...

cian wak tu...adeii...