apa barang

Apa barang

Tuesday, April 6, 2010

mencari yang halal

5.4.2010

abang man : orang kita ,makan je nak halal.sumbernya belum tau
aku : kenapa abang ?
abang man : duit datang dari mana , tak di kesahkan orang pun , makan mesti nampak halal .
aku : maksud abang ?
abang man : duit rasuah ,duit tipu, tikam ekor ,judi.tapi bila makan nak yang halal.. ( certa abang man . pada hari jumaat lepas ,pegawai atasan nya ,yang selalu pau kontraktor ajak dia makan di kopi tiam tapi bertanyakan , kopi tiam itu ada halal ke tidak
aku : ( tersenyum :

abang man : kenapa?
( masa aku,berumur lapan tahun abang man pernah mencuri ayam atuknya.abang man meminta aku pegang ayam ,semasa ingin di sembelih)


* apala ayam curi pun sembelih*
* abang man ni orng kampung aku pandai sebab belajar di belgum dia sekarang dah berumur 40 lebih, maaf abang man aku cuma mencoret kesah di sini
jangan marah .. maklum la aku kan macam anak pada abang man.

10 comments:

Mr feckry said...

patutla banyak masalh kat pusat sumber sekarang ni..

semut sesat said...

halal tu style hidup kot..bukan kewajipan..bagi sesetengah.

Nerzhul said...

ada orang minum arak, tapi nak makan babi tak sanggup pulak.

rin~eirie de' sEcond said...

huhu..nasib baik la ayam yg dia curi tu dia sembelih..klu tak bertambah2 la banyak benda haram yg dia buat...errr,atuk dia dah halalkan kott...

sharamli said...

nerzhul -- sbb di0rang ckp bila minum..nnt kencing balik..xjadik darah dging..k0t

embun d tengah malam said...

ayam curi..sembelih cara halal pun tak guna,hehehhe

aku said...

yg pegang ayam tu pun dpt saham gak... tihtihtih

'ainrahimin said...

mcm perempuan islam pakai tudung tapi pakai tshirt lengan pendek, takpun baju adik, tak sempat nak duduk dah nampak pusat...

محمد زهراوي said...
This comment has been removed by the author.
محمد زهراوي said...

halal makan,lawan haran,lawan kekasih halal juga haram..tapi macam tak haram?macam haram!