apa barang

Apa barang

Wednesday, April 14, 2010

sapa lebih berpengaruh ????

petang di shah alam

aku : sembahyang la adek, bukan lama pun.habis habis 5 minit

adek farida : ada orang sembahyang tapi masih buat jahat ..... ( sambil menghirup air lobak susu )

aku : ha .. sapa cakap ni adek?

adek farida : banyak tulis kat metro .ustazah terlampau ,ustaz ni la , bekas imam itu la...

aku : dia orang nak jual surat kabo , bukan betul..

adek farida : betul la , ada dalam tv sekali kekadang keluar

aku : huh ... ( air sirap aku tetiba tinggal ais je )

adek farida : dia orang begelar.imam la .ustazah la ,ustazla dan dia orang islam kan ?

aku : ya diaorang islam tapi tak beriman

adek farida : apa dia tu ?

aku : orang beriman sudah tentu islam.dan yang beriman tak kan buat dosa dengan sengaja.

adek farida : habis yang dalam metro tulis gitu gini tu apa ?

aku : mereka islam tapi tak cukup kuat imannya ( baca : guna istilah lembut kang pening adek ni)




nota : pada surat kabo ,tv ,radio dan apa juga media tolong jangan kaitkan setiap kesalahan dengan label dan glaran agama ... ia amat susah untuk mendidik orang islam ,jika salah faham berlaku.. jual boleh jual tapi jangan kita mengadai apa yang ada dan apa yang tiada

6 comments:

embun d tengah malam said...

sokong

Nerzhul said...

kalau solat tapi masih wat jahat maknanya solat tak sempurna..tingkatkan iman perbaikl amal.

*jarang bace surat kabo ngan tengok berita hehe

mamai said...

setuju sgt tu...jgn pentingkan keuntungan sahaja

enyheartsdiamond said...

true! paper suka wat tajuk gempak2..

sister_gem said...

"kalau solat tapi masih wat jahat maknanya solat tak sempurna..tingkatkan iman perbaikl amal."
= aku tujukan comment drpd Nerzhul kepada orang yang tlis blog ini...hehehe....
rajin solat tp gatal..ehm......

alang said...

haha. Mcm Ustz Asri cakap la. Agama kat Malaysia boleh buat duit. Diorang ni jadi Ustaz/ ustazah sekadar nk buat duit je bro. Nk dapat pekerjaan je. Aku ada member pompuan. perangai ibarat setan. tup2 masuk Uia then keluar jadi Ustazah sekolah. Dalam sekolah jentik semut pun tak terpelanting. Dekat luar sekolah... Susah nk kata.