apa barang

Apa barang

Wednesday, May 12, 2010

bila penjilat berkata2

Blogger hg_kasturi said...

Khusus Utk dungu dn bebal shj.:
Hanya Malaysia dn Brunei belum ada GST setakat ini.Negara lain dh berpuluh2 tahun melaksanakan GST cuma saperti yg saya katakan tadi .. hanya yang dungu dn bebal tidak tahu akan ujudnya GST ini .. kerana apa ?.. kerana mereka ini sekolah tak tinggi.. tak tahu hal2 ekonomi serantau atau dunia sejagat.
Sebab apa jadi begini ???
Kerana .. ada segelintir orang2 melayu khususnya(bukan semua...) .. semua nak Free .. semua nk murah .. semua nak subsidi .. Bila jadi begini .. maka segelintir orang2 melayu jadi malas .. tak mahu susah sikit nak hidup nk .. survive mcm orang2 Cina.
Kerana apa segelintir org2 melayu tak nak survive ???
Sbb nya mereka ini .. kalau nk berjalan pun nak kena pakai tongkat.. Nak makan pun .. nak kena suap .. Ini lah bahananya kalau jadi masyarakat subsidi...Saya jgak org melayu tapi minda kita kena sealiran dengan arus kemajuan dunia ..
kita patut brsyukur kerana .. GST ini tidak merangkumi barang2 kawalan saperti keperluan makanan yang dilindungi oleh kenaikan harga.

nota : ingat kita ni maju sangat ke... terbuka sangatke... nak tiru usa konon kat sini

15 comments:

jane said...

mnyampah aku ngan isu2 skrg
tah hape2

>_______*

jom makan;)

Frodo Baggins said...

betul tu ...
jom makan dulu.


>>___<<

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

frodo..mana ky jelly??


err..
melayu ngan subsidi mmg macam aur dgn tebing..

Nur -al- Ain said...

tau cakap je pun tak gune. biasa la melayu, cakap kosong mmg terror, tnye pakcik dekat kedai kopi, semua cerite, isu semase, pengetahuan am penuh di dada, tapi tak tau macam mane nak implement, dari terpekik salahkan sane sini, buat la sesuatu nak majukan bangsa sendiri, setakat nak downkn bangsa sendiri, budak umur satahun boleh buat.

Berd said...

asal wa klik kat 'sini' tu tetiba keluar nama wa? siap buat statement "haah betol. makwe tadi siot punya seksi!"

kenapa yer?

Frodo Baggins said...

berd ~ tu maksodnya hotak lu sangap sentiasa. sekian


>>___<<

embun d tengah malam said...

setuju

Nerzhul said...

malaysia negara membangun. belum maju lagi.

syahira ariff said...

melayu sangat manja
bila dah tiba waktu,tak mampu survive atas kaki sendiri
=[

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Ngaaaaaaaaaa

itulah dunia skrg.

benludin said...

nak maju konon. tapi bila nak hapus DEB berdengung je umngok

sister_gem said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oh N.U.R.N.I said...

hi wak ... :)
sy nak delete blog dah.
umm ...
nway, thnx sblm ni slalu visit n comment.
salam.

-ohdania

KiLaT said...

gst tu nama tayar basikal ka?

~KiLaT~ sapa kata melayu bodoh.. (sani sudin punya racau)

h@ney bee said...

absolutely TRUE!!