apa barang

Apa barang

Wednesday, September 15, 2010

Semua Haram

Aku tetiba terpersok di Bukit Beruang Melaka... pagi lagi aku dah turun ke pasar basahnya... aku idak tau apa yang basah... aku tetiba ingin membeli fishball..kata kawan aku tak halal... nak beli nuget tak halal...nak makan dalam tin tengok import dari cina ..... aku pegi sambar air soya balang campur madu di jual amoi pun kata kawan aku di ragui kebersihannya....






Nota : agak agak apa orang islam buat... bila orang bukan islam mengusahakan bidang pengeluaran makanan... kenapa orang islam tak menjalankan sendiri pengeluaran makanan ni.... oi mana lebih haram

31 comments:

mrnoble said...

peliknya. area tu tak ramai org islam ke?

Carnation said...

senang cerita aku masuk kilang HPA

nak makan apa semua ada HALAL

Siti Noor Aminah said...

banyak benda yang was2. sayur kena tanam sendiri, ikan kena bela.

Anonymous said...

jd munyet la mkn buah :D

Aly said...

HPA:produk halal tanggungjawab bersama~
=)

Aku adalah aku said...

Bukit Beruang?? Apa ko buat sampai kat sana....awal taun ni aku penah ke sana...takde masalah nak cari makanan halal....

p/s aku pun tak tau ok ke tak...tapi jiran kt depan umah mak aku cakap ok....

Unknown said...

uhuhu..
kena makan dulu sebelum p mane2..

beruang said...

byk ja brg makan keluaran org islam..
cma kurang dikenali karna kurang diketengahkan

Unknown said...

SALAM,
DALAM SITUASI SEKARANG NI, YANG ADA COP HALAL PUN KITA RAGUI. SIJIL HALAL PALSU KE, SIJIL HALAL HABIS TEMPUH KE, DAN MACAM2 LAGI DALAM FIKIRAN KITA ! DENGAN ITU, WAJAR BENAR KITA BERHATI2.

mirachantek said...

aduh. jangan was2 sangat. nt jatuh syubhah. [kalo betul aku eja]

Qiez AR said...

skrg dh smakin bhati2 dgn cop halal. kna tgk btul2. kalau was2 xpayah beli. tu je la. KOT

Tapak Kaki said...

macam haram je tempat ang pergi tu.. haramjadah je..haha

Afzainizam said...

*♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥*
----==--SalamAidilfitri---==----
--=== Maaf Zahir & Batin ===--
*♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥*
Budak-budak main mercun,
Jangan sampai terbakar tangan,
Di Aidilfitri kita berhimpun,
Hulurkan tangan meminta ampun.

Anak zirafah dimakan buaya,
Buaya Tain makan kelapa,
Bila makan juadah raya,
Yang miskin jangan dilupa.

Sudah tiba Hari Raya,
Setelah kita sebulan berpuasa,
Hari Raya di sambut gembira,
Jangan pula ada yang berduka.

Pagi raya semua gembira,
Berjalan bersama rakan dan taulan,
Ketika enak menjamu selera,
Orang yang tiada jangan dilupakan.
*♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥**♥♥♥♥*
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat

wooooo was-was tak tau halal haramnye... kangkadang kebun sayur pun siram pokok pakai najis.... ade yang guna baja dari tahi babi pun ade.... kena kuatkuasa segera halal haram untuk pemantauan supaya umat islam tak teraniaya

ainz said...

area tu dekat je ngn umah sewa ain;bukit katil..ain biase pg pasar borong bli ikan..ayam (ayah ain yg jual) n daging (ayah mmber ain jual) - kat pasar tani..fish ball,nugget bli kat jusco..xde mslah pn psal halal..

Abd Razak said...

Salam...

Wajarlah dan sampailah waktunya kita mengeluarkan makanan untuk orang Islam...

little ain said...

kalo was was, hukumnya haram kan? jadi tak boleh la. kena yakin baru boleh telan. kalo tak, kite pon tak lalu kan.

Duniakuabstrak said...

aiyak..tu baru dlm negara sendiri

Amar Alis said...

yang penting jangan was-was bak kata makcik Zaitun...

Verdict said...

itu namanya haram zadah.
haram bertambah-tambah.

Fazleyatul Aini said...

aik kau dok melaka ke
meh le raya umah aku
ada nugget jugak
buat sendiri tau
hohohohohoh

adrinaqamarina said...

tu la. sepatut nye da la produk orang islam. aduhai.

zety said...

aih sume haram apa yang halalnye?meh sat nak mintak akk saya bukak restoran kat sana.

Anonymous said...

Aslmkm.
Salam Raya. Maaf zahir batin.
:) Raya ni terlebih bz ... ramai pula tamu.
Ikut fatwa = kata ulamak, jika kita was2, makanan berkenaan sudah jatuh haram la.
Amat malang di Msia ni ... negara Islam yg diterajui pemimpin Islam gagal bertindak sejajar dengan hukum Islam. ... Di luar negara pun tak begitu sukar untuk pastikan halal haramnya!

Dah pun Zohor!

Ann said...

ermm pe kata ko wat biz makanan?

Mr feckry said...

hawau...rumah mak gua kat situ..!

F. said...

yg penting yakin..
x pon u masak sendri ngeh3

Syida Shu said...

bukit beruang melaka kan ? apa lagi you buat perniaggan you lah hehe

Mieza vs Rory said...

tu la...yg de cop halal pown diragui..apetah lg yg cde cop halal lgsg...adesss

yanamib said...

erm call pegawai jakim je lah utk lebih yakin =)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

haish, tu la problema yg tak rungkai smpai sudh, memang org kita pemmalas, so, no wonder kalau tak ubah perangai hmpeh, boleh tergadai rasanya negeri mahuun negara! so, pandai2 lah jaga dan martabatkan negara mengikut ciri2 1 malaysia yg bukan mementingkan sesebuah kaum dan agama sahaja! semua harus bekerjasama dan saling menghormati satu sama lain!

Unamn said...

hurm.. kmu kt mne eah?
xde org melyu mniaga eah?