apa barang

Apa barang

Friday, October 8, 2010

Barang Baik tak perlu kata kata indah

08.10.10
8.00am
Cupcap , sampai dari Putra Jaya.. dan memberi pinjam pada aku 3ribu hinggit..duit untuk beli handset .. MEI9 seperti yang dijanjikan semalam kat sini

"mana mei9" ? tanya cupcap

" kalau mei9 datang awal ,dia tahu la helmy nak pinjam duit kat cup"

" kita pergi food court ,tempat bebudak uitm makan.. lapar...takde orang masak" kata aku sambil memasukkan duit kedalam poket

" mengada "... sahut cupcap sambil senyum meleret

''

''


dalam 8.55 am ,Mei9 sampai... Mei join sarapan sekali..selepas itu kami pergi ke sri Muda ,sec 25 Shah Alam... untuk membeli handset

aku : kedai yang ni murah, cuba mei yang tawar menawar dengan diaorang...

Mei9 : cup masuk sekali,kita tengok tengok apa yang baru...?

aku : beli dua ya .. kata sambil melangkah masuk ke kedai

Mei9 : haa 2.. kenapa pulak...

aku : satu untuk mei satu untuk cup

cupcap : pone cup,elok lagi ..tak palah..

aku : Cup beli juga bajet ..cukup...

Cupcap : betul..ke ni ..?

aku : bila pulak yang tak betulnya ..

tawar menawar berlangsung dalam bahasa cina .. aku cuma melihat saja...Amoi jual henset berkali kali .. mengatakan harganya sudah cukup murah dan ada offer macam macam lagi...

cupcap : kami .survey kat lain lain dulu... jika sini murah ..kita beli sini.. jom Mei ... mei berjalan keluar bersama dengan cupcap.. aku sempat juga melemparkan senyuman..kepada amoi jurujual handpone

Setelah pusing satu bangunan dan semua kedai 25 ... memang tadi murah.. tetapi mei dan cup cakap masih mahal..

aku : kita minum dulu...nanti kita pusing pusing cari kat tempat lain

kami singgah di kedai mamak ...dan minum...sedang mereka menunggu minuman dan roti canai aku ... aku pergi kekedai handpone yang mula mula tadi..

aku : awak sapa nama ...?

amoi jual handset : Amy Lee...

aku : Amy...Amy .. tak boleh murah lagi ke..

amoi : sudah murah maa...

aku : boleh la...

amoi : tak boleh la...

aku : apa kata ... saya belanja awak makan malam ..boleh ?

amoi : betul awak nak belanja makan malam..?

aku :saya bersungguh ni...

amoi : kejap ya saya ..tanya pakcik saya..saya dapatkan harga staff..ya..

aku : ok

selepas 10 minit amoi handset keluar dari ofis ,pakciknya sambil senyum

amoi : boleh... tapi ..janji keluar makan malam ni ya...

aku : ya..ya... ( aku membayar harga dua handset.. berlainan warna )

.....................................................................................

aku : nah ambik handset..

cup : beli kat mana ...

mei : cantikkan... tengok harganya pun murah dari yang kita tawar tadi

aku : petang ni Cupcap dengan Mei pergi Sekichan dulu..ya ... Helmy ada janji ...malam pukul 11 nanti kita jumpa kat sekinchan..



Nota : Padai betul Amoi jual handset tu..ambik kesempatan dalam kesulitan..tak sabar menunggu mata hari terbenam ... nak makan malam di kfc pun ok

41 comments:

::..dYa..:: said...

pandai betul amoi jual enset tu,

DeLancrettLurpak said...

awak laaaaaagi terer tawar menawar!!!

Anonymous said...

dasar jantan miang

p/s afandi rahman

Aya de Luna said...

pandai betul kau tawar-menawar..ada cara tersendiri..

ainz said...

amboi2...sume pmpn hang nak kebas...aku pon nak hp gak!ahaha...

Abiggaill said...

walaweyhhh :]

Unknown said...

hee..eloklah tu...tapi jgn lak sampai belanja makan over dari yg telah di discount tadi tu...hee

Syida Shu said...

pergi dating dengan amoi tu ! amboi. haha

Tapak Kaki said...

cun tak amoi tu? bagus jugak teknik ang ni.. aku nak apply nanti.haha

mrnoble said...

bagus tektik ko tu, nnti aku nak terai buat la :D

BENA said...

pehhhh senang abes amoi tu cair ngn tawar menawar ko. hehehehhee~

...cintajihad... said...

senangnya amoi tu cair :P

-HanaMichi- said...

pergh..........ni dah bgus..

♥cikmOt♥ said...

weii....amoi tu cun tak???
ke ko main sapu jek ni???

|.a.r.i.e.z.a.| said...

amboi! sekali harung tu~ tahniah atas godaan itu hehehe

mak encik | SZ said...

alamakkkk...tambah koleksi pilihan lg ke incik?

Anonymous said...

dah lumrah..

GRuNGe said...

Sepandai-pandai amoi penjual henset tu, pandai lagi ko. Siap dapat harga murah henset tu dan dapat kluar makan malam dengan dia. Nak belajar ni.

ftrhd said...

wah lepas ni nak tawar barang kena ajak makan malam ar gitu hehehe cayalah...

tiafazunia said...

lu apesal miang sgt neh oi!
geram plak gua!
baek blanje gua je!

Aku adalah aku said...

Jangan sampai ada lagi sorang stok pening kepala sudah la...

azieazah said...

Sampai macam tu sekali...

Kalu campur harga 2 henfon + belanja makam malam sama Amoi = RM? tu sama tak dgn harga mula2 tadi?

Tapi... kan... kan naper tak belikan tigaaaa...? ahaks!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aku harap ko x apa2kan amoi tu lepas makan malam.hahahaha

Myra Arshad said...

makan malam dengan amoi tkde hal, kalu makan amoi tu jadi hal. hehe. jk jk :)

whoa. kalu mcm tu punya trick. nanti ko tlg belikan aku handset yerr bro ^__^

adrinaqamarina said...

hantar je kat alamat yang kte kasi tu :) tak pe je

ahmad humairi said...

salam,

pande ko bedrama...

macam kat dalam tivi tu..
...janji beres!

lizay_73 said...

memang terbaik!!!!

Pencacai Alim said...

yeah..barang baik

melur said...

Siapa yang ambil kesempatan atas siapa..he he

Kay- said...

kamu sangat brutal! gatal! benci aku! aku benci kau!

Duniakuabstrak said...

haha

bukan ko ke yg amik kesempatan?

dpt hp murah, dapat dating

pakej 2 in 1

Unknown said...

amoi tuh mmg pandai...



tp ko lagiiiiiiiiiiiiiiii pandai!

Aleen Aiden said...

wah3...

CIK TOM said...

amboi..mengayat amoi tue terus cair..hehe

jue said...

huhu..

Anonymous said...

mcm2 ragam.. haha

Nerzhul said...

fuh lu memang lebih terer tawar menawar! amoi pun dapat ditawar! hahah!

Qib said...

BELANJER KE BAYA ASING3? HEHEHE

Nurni Yusoff said...

ahahaha ....kelakar la

Ckin Kembaq said...

Dahsyat..ajak makan je..hehe

Fnd Rocka said...

Kacak sangat ke kau ni?!!