apa barang

Apa barang

Friday, June 3, 2011

KESABARAN SEORANG GUA TERCABAR DI PETANG KIRMIZI

gua sedang menikmati makan petang petang di sebuah kedai makan kawasan kampung di negeri yang di perentah oleh yang kalah pilihan raya.. bila gua tulis menikmati, maknanya gua  sedang betul betul  makanlah..mau cerita apa lagi. Makan- makan gua itu ditemani oleh cupcap dan mei9

Jarak dua tiga meja dari meja tempat gua bertiga makan , ada segerombolan  budak muda jika dibandingkan dengan umur Uncel gedek ..maka mereka muda.Jika dibandingkan dengan budak baru lepas bersunat, tua lah mereka

gerombolan budak muda..adalah artis kerana mereka sering muncul di skrin tv anda dan skrin lcd pc anda dan di majalah mangga ,pelam, urtv,dan juga berita yang di utuskan , alam kosmos  di metro metro kepada kita hari hari semoga bersinar. 

itu pun jika anda mempunyai tabiat dan habitat membaca hiburan..jika hiburan anda adalah  buku buku,seperti  mujarabat , tajul muluk,mutiara yang hilang atau kamasutera maka anda tidak berjumpa dengan kesah gerombolan budak muda tadi..

Gerombolan  budak muda tadi  bernyanyi sambil memetik gitar dan mengetuk meja makan  suara penyanyi utama tidak lah sedap mana, begitu juga dengan penyanyi latar ..jika hendak di bandingkan dengan makcik Atikah dari kumpulan nasid Al_suraya, yang gilamor dulu dulu..

gerombolan pemuda tadi , datang ke meja makan kami sambil bernyanyi ..mula mula gua senyum tapi bila merasakan kedua orang perempuan kesayangan gua rasa macam rimas dan terganggu .Gua minta mereka kembali kemeja makan ..tapi  mereka buat tak port saja ..

oleh kerana mereka buat tak port.. gua pun ambil sikap macam orang agama -agama iaitu bersabar.. sabar ..sabar.. tapi tahap kesabaran pun ada batasnya ..seperti batas ubi kayu atau keledek.. jadi oleh kerana sabar itu ada batasnya jadi perasaan gua ingin berjuang di perbatasan mula muncul .. jadi gua sound ,gerobolan budak muda tadi...


" buleh tak lu orang bernyanyi di meja makan lu orang ..jangan buat petang gua yang berwarna kirmizi terganggu ,oleh suara lu orang yang sumbang .. " gua bangun dari tempat duduk gua

" semua orang, kenal grup kami, kalau kami nak menyanyi di sini atau di mana .. engkau peduli apa " kata pemain gitar kapok dari kumpulan budak muda tadi


" Lu orang, ingat gua sound lu orang ni ..setakat gertak kosong saja ke..? kalau lu orang ingat gua tak fikir apa gua akan buat kat lu orang lepas ni.. lu orang silap besar hari ni.. "kata gua kedepan sambil merapatkan diri dengan budak gitar ..

" maaf  brader..maaf brader" 2 dari 4 budak muda tadi bercakap seperti manusia dan pergi kemeja mereka semula...

******
******
*******

" Horlik Ais siap .. horlik ais siap" budak oder bawak air kehulu kehilir...


" Abang oder  horlik ais tadi bukan " soal budak oder kepada gua

" masa bila pulak aku oder Horlik Ais ni bro? " gua membuat penafian sambil bertanya ..baru sekejap tadi gua sudah buat lagak al pacino..tak mampus kalau di ketahui ,yang gua mau pekena horlik ais dipetang kirmizi  ini

50 comments:

bujal X said...

garang kamu rupanya eh?he~~

Nerzhul said...

gangster minum susu.

Cikli said...

bro,
gua larang lu minum milo ais, bukan tukar kepada horlick ais...

satu lagi, kalau guna ayat kirmizi, boleh markah lebih ke dalam spm?

nurkass said...

uihhhhh..
kecut perut ni..
ansur dululah..

Kazaztan Team said...

minum aje la..kasi hilang panas...ada ape pd horlick ais...air aje brooo...

Mommy Fara said...

mak aih.....

MULAN said...

kus semangat... lenkali bawak rotan pi mana2.. tak yah penat bangon2 dr kerosi, sentap je rotan atas meja.. so so cool....

opss.. rotan dah pecah, nak cari satu lagi..

gadisBunga said...

aik. order horlicks bang? nak tambah kalsium ke? hahahahaa!!!!

JIJI YU said...

hahaha..bekeng sungguh mu ni

suha said...

hobi cik suha membaca tp bukan psl hiburan (^_^)

erk kalo mnum horlick ais,xjantan ek?hehe

Fyqa said...

huihhh >,<

imah said...

ganazzz kau bro..

cikpia said...

gila! nak terkencing akku ketakutan baca entri ko arini...... brader, lu memang gengster abes ah!!!!

Waqheh said...

al pacino minum kopi boss la mana minum holick..holick tu yg minum shamsul yusuf jer...

beautiful_rose said...

huhuhu gerun tatap mata lu tika itu...... =p

Just Call Me Bitt said...

kalau sampai dah menganggu memang patut tuh huhu

MasZuber said...

huhuhu

gerun latuh

NOOR FATIN said...

horlicks ais je> kehkeh

Eye_nee said...

bang Gua nak minta izin tuk komen ni..boleh bang...

Bismilahhirahmannirrahim...
lain kali lah koemn yer bang..abg tgh marah ni...kasi minum horlics ais tu dulu..sat lg saya dtg balik komen...

Miss Ran said...

errrr takut lak

Republic Aku said...

kalau kau kenal budak2 tu ,itu bermakna ...mangga dan bla bla kau ada baca....kah3

JARI TERBARAI said...

minum horlick? hahahha gua dulu penah hampir nak baling cawan kaca kat mamat berperangai beruk kat satu restoran....

menusuk hati said...

horlicks ais tempat kau berapa segelas?hik!

makcikkantin said...

jin "bara" minum hor-lik...tak raget lah bro....lenkali mintak beer halal :)

zul said...

budak baru naik kot...

Huzaifa Zahri said...

teging tak teging la budak tu..

Citarasa Rinduan said...

sure budak2 tu dok kalut..
tapi sepoilah...
order susu.. waka,,waka

Azroy Kassim said...

Puitisan lu membawa gua hanyut ke awangan. Buat gua mikirin............ Indah!

RedVixen said...

horlik pon sodapp!!

zety said...

oh apa khabar bro?
wa harap lu sihat.
ada wajar lu sound budak gitar tu.kalau aku,tak payah tunggu 2 minit.baru je die nak bukak mulut berbau die tu aku dh suruh diorang bla *sambil buat muke bengis.haha.peace.macam la saya nih berani sgt.T_T

Cik Bidadari said...

elehh... labu labi tu minum susu gangster gak pe...? keh keh keh... cian horlick... keh keh keh... ni nak tanya nie.. dua gegirl kesayangan lu tu gelak ke senyum time lu sound tak order horlick tu... weeeeeeeeee... terbaiklah...

Bigdaddyz said...

ada awek 2 orang ..patutlah kena kacau...kiki

dill said...

order la cappucino :)

singgah sini ^^

dill.

dill said...

order la cappucino :)

singgah sini ^^

dill.

~SaL IjOu~ said...

horlick ais...sodap tu~

Pena Marhaen said...

mula-mula aku rasa gerun tapi bila baca sampai bab air horlick ais tu aku rasa nak tergelak.


apa daa kaki pukul minum horlicks!!hahaha

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Hmmm, kalau sudah pasang 2, kenalah tinggikan lagi tahap kesabaran. Insya Allah Helmy akan jadi brutal beriman! Ya kan? :)
Horlicks, OK; ais menurunkan semua yang baik & berkesan! Betul!

vampire's lovex said...

kahkah....

nasib baik x oder milo...kahkah...

Cik Ina Do do Cheng said...

kalau brutal sangat minum nescafe cam pakcik.

lieynanilaz said...

brutallah sangat...kihkih...:)

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

haha.. sesekali diuji kekekeke

gedek! said...

OK! OK!

Pakcik tau pakcik dah tua...!

Tak payah berkias-kias....!

Cheh!

blog-tips-kurus said...

wuuuuuu..memang brutal la encik Brutal Solo ni. hak asasi perlu ditegakkan!! yeah!! (^.^)

nyanyisunyi said...

Hahaha..kantoi la pulak..tak brutal lah pekena horlick bersusu..paling2 pum mst coke kan...

ayunda maajis said...

errr..tanak percaya boleh x? sebab aku berasa was-was la ko berperangai sebegitu..haha

azieazah said...

Tak pasal-pasal horlick ais yang dipersalahkan. Cisss!


Kerja Hari Minggu, Mujur Ada yang Sudi Menunggu...

Wahida Nasution Thakhrim said...

tak sangka betul, brutal2 pun minum horlicks rupanya.. ngeh3

Heidi Shafiq said...

hahaha.. :D

zia said...

Gua suka..ganas yang manja..hehehe

MOH KEMBARA said...

Assalamalaikum Yob Brutal, dah ada 2 aweks kat kiri-kanan tu len kali order ler kopi jantan!