apa barang

Apa barang

Tuesday, February 9, 2010

kelly Man

sekinchan pagi sabtu. 6.2.10
wira merah berhenti depan kedai buku. pintu di buka . aku pun masuk .kereta begerak ke kedai makan bangunan Mara. kami mencari meja dan duduk. makan kueh dan air milo kosong saja.
Kelly Man: senang ke jadi orang Islam?
aku: nanti , ada soalan lain tak ?
kelly Man : saya rasa nak tukar agama la? macam mana?
aku : tukar aje la.. macam mana apa?
kelly Man : maksud saya macam mana nak masuk islam.
aku : mengucap dua kalimah syahadah nak aku ajarkan?.
kelly Man : itu saja kah ? ( mata sepet menjadi bulat )
aku : menucap dah islam dah.. nanti nak belajar kita pergi PERKIM
Kelly Man : awak tak boleh ajar ,sayakah?
tiba tiba , air milo kurasakan pahit. aku bangun membayar makanan . aku tinggalkan note Rm 10. aku tarik tangan Kelly Man.
Kelly Man : solalan saya yang mula dan yang last awak tak jawab lagi?
aku : cukup senang menjadi orang islam . laksanakan tangjawab dan amanah yang diberi tuhan .
tapi cukup berat jika tak berilmu.
aku: aku tak yakin untuk ajar ko ,kelly .aku akan ajar ko mana yang aku tau.
aku: kita ke market ...


* hari ni aku sedar.. aku kena mempelajari agama secara terperinci dan mendalam . islam indah ,mempunyai keluasan dan kelapangan di dalamnya. kelly, aku secara jujurnya ingin menjadi saksi bila dua kalimah syahadah itu keluar dari mulut ko. rasanya jawapan aku yang pertama tu pun tak tepat.. *

4 comments:

oh N.U.R.N.I said...

saya kasi email kannnn ...

oh N.U.R.N.I said...

okiosss

KiLaT said...

milo ko jadik pahit.. kalau gua terus kejang tiga puluh satu saat.

~KiLaT~ tahniah.

annadzirah said...

yup.
u should.
nope!.
we should.
T__T