apa barang

Apa barang

Thursday, March 25, 2010

posts tertunda yang mengharukan

jumaat 19.3.10
( abang sepupu meninggal dunia di kebumikan sebelum sembahyang jumaat )

waktu makan tengah hari ( 3petang lewat ,sebab menanti semua lelaki balik masjid )

akak : banyak ikan kembung ni...berapa mak beli?

mak aku : 6kilo ... murah pulak hari ni ..cuma 5 ringgit sekilo

Akak : kenapa murah ye?

muhammad asraf ( abang ngah 5tahun 7bulan ) : sebab ada orang meninggal tu yang murah

akak dan emak : haa???

aku terpaksa belari ke tingkap agar nasik tidak tersembur di depan pinggan

***************** apa macam budak punya ulasan dan kesimpulan boleh tahankan *****

11 comments:

Mr feckry said...

aik? gua pun boleh tercekik dengar alasan budak tu

embun d tengah malam said...

blur ni aku baca

HoneyBUZZin said...

Erkkk.....(pening-pening)

sharamli said...

budak2 memang camtu..hak3

annadzirah said...

budak2.
bukan paham.

*samo la den.

White Dove said...

biasanya budak2 cakap yang betul..

alang said...

aku teringat zaman kecik2 dulu. Aku pernah tanya kawan aku di hari kebumian bapak dia.

Weh, ang tak menangis ka tgk bapak ang mati.....

Bodoh kan ayat aku waktu tu.

||alis|| said...

kanak2 kan super jujur...

kalau pakai baju tayang depan dia n tanya:

"baju nih ok tak?"

kalau dia jawab "tak", better pi salin baju lain :P

semut sesat said...

ko patut sembur nasik kat muke asraf tu..

AtieAbid said...

alahai jawapan tu ....wat nak tekeluaq balik isi nasik..

rin~eirie de' sEcond said...

mungkin ada betulnya jg kot apa yg budak tu ckp uhuhu...