apa barang

Apa barang

Tuesday, March 23, 2010

Malaysia memang hebat ,ada jamban bergerak

Sabtu 20.3.2010
7.50 lepas magrib

Aku sampai ke tempat perhentian teksi di seksen 27 berhampiran proton .
aku ingin ke damansara utama.
aku: saya hendak ke damansara utama?
teksi : naik2 ,tol kamu bayar ye..?
aku: boleh ...saya nak hantar budak budak ni ( baca : anak adik aku )
. .
. .

teksi bergerak sepanjang perjalanan melalui kota darul ehsan dan sebagainya...

sampai disimpang yang sepatutnya ( baca : simpang jalan damansara utama )

aku: bang kenapa tak masuk simpang ? ( meter menujukkan ( 22.70 sen ) )

teksi : saya tak perasan tadi kita boleh buat u nanti

aku: kenapa tak buat u tadi :?
teksi : paling mudah kita buat u di jalan bukit lanjan

aku: dalam hati ( baca : tau jalan ke tidak dia ni ) biasa ke damansara ?

teksi : tempat saya cari makan bang..

samapai di simpang damansara ( setalah membuat u di bukit lanjan ) teksi memasuki ikea dan tesco teksi buat hal lagi dia pergi ke pju 8 dan berpusing pusing

aku : abang tahu ke jalan ni ( hati gua mendidih jam sudah masuk 8.57 pm )
teksi : saya tahu cuma terkeliru tadi awak nak pergi damansara mana ?
aku: takpe saya tunjuk abang ikut ( aku tunjuk sampai ketempat yang dituju)

dah sampai.....

aku : berapa bang ?

teksi : biasalah ikut meter ( meter menujukkan RM 72.60 sen )

aku : kalau ikut meter tadi dalam rm 20 lebih ?

teksi : ikut meter bang.. bukan saya sengaja silap .. lagipun susah cari coustemer di sini

aku: baiklah saya bayar RM 40 ( sambil bagi duit 40)

teksi : bukan saya yang nak kesini , encik yang nak ke sini ( baca : suara mula keras )

aku : abang yang buat silap.. buat u di bukit lanjan, pusing di jalan tesco sampai setengah jam .. abang cakap jujur dengan saya .. berapa lama bawa teksi .tahu ke jalan ke sini ( aku masih berlembut ... ada tanda tanda aku ingin bertukar jadi suria perkasa hitam )

teksi : kenapa tanya awak nak bayar ikut meter ketidak ?

aku : abang pernah tengok orang telan tayar kereta 4 biji tanya aku sambil badan di lilit body teksi ( aku tunjuk jantan ... orang kampung ma )

teksi : saya ambik rm 40 .... ni tapi saya tak halal kan.. ( sambil menutup pintu teksi dan berlalu pergi


......* sebenarnya : aku bayar Rm 40 .. itu sudah lebih dari cukup .. aku boleh berkeras bayar dalam Rm 20 lebih je.. tapi aku manusia ada sebab tu aku bayar lebih.. lagipun nak bergaduh ada budak budak ( umur antar 7.6.4. tahun abang akmal haris ) tak kelok. biarlah kalau di takhalalkan tuhan tahu

untuk kali ni aku percaya cakap menteri Teksi umpama jamban ***

17 comments:

epalejau said...

adaddaaaa..
baru nak cakap, patot tadi bayar 22.70 tu jek.

Mr feckry said...

gile cekik..kasi letup je itu teksi

annadzirah said...

bayar je 20.
pedulik hape.
T_T

embun d tengah malam said...

tak payah bayar senang..

aku said...

teksi tu pn tak salah..
awal2 lg dia dh ckp, itu tempat dia cr 'makan' maa.. hehehe
- kalu gua, kasi pelempang angin ahmar peringkat ke 4 je..

Anonymous said...

kalu aku..aku sound balik..kalu dia nk sgt 70...dia ingt aku pun nk halal ke..itu mmg cara diorang cari mkn...wat2 salah jln..then suh kita bayar lak ikut meter...kata bwk teksi dah lama...so x kan jln kat area tu pun x tau...jarang lah teksi driver x tau area tue...nk tipu pun agak2 laaa....tp aku sokong ko x bayar dgn apa yg dia mintak..cekik darah btul...vampire di siang hari namanya tue..

zeqzeq said...

elok pakai sistem tiket mcm KLsentral..tak boleh lari..nak claim..

sharamli said...

tapi dah bayar kan..nak ckp apa p0n xleh da...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

-epalejau -
takut terhutang di dunia
-Mr feckry -
belum menutut ilmu buat itu boom

-annadzirah -
cian dia ada beza aku dengan teksi

-embun d tengah malam -
mmmmmmmmmmmmmmmmm

-aku -
gua lambat pick up

-zeqzeq -
banyak lanun demam

-sharamli -

thk .. sebahgian tu kan hak dia

mamai said...

yang tak ada jamban pun masih ada lagi

semut sesat said...

lor....lenkali kol je aku suruh pick up.aku caj double dari teksi tu.

INTAN RH said...

dreba teksi cari rezeki dgn cara menipu? hmm..sndiri mau ingat. klu akak pun bayo rm20 jek.

HoneyBUZZin said...

sampai RM70? Apsal abang tk mintak dia p keliling satu Malaysia?

Anonymous said...

cool..

Try out this link;

www.fdausamad.blogspot.com

Read few entries, you'll find it very funny and interesting.

Seriously!

h.a.n said...

haih !! ade gak !!

AtieAbid said...

teruk jugak kan..apedah..dia ingat cara dia buat awak mcm tu, halal ke duit 70 tu..?? ngokngek punya orang..

joy said...

dah kena rocket sebenarnya