apa barang

Apa barang

Tuesday, June 29, 2010

yang patut di fikirkan

Apabila ilmu di akal
Pandai berhujah dan berlojik tentang Tuhan

Apabila ada ilmu di lidah
Pandai bercakap tentang Tuhan

Apabila ilmu di hati
Dia takut dengan Tuhan

20 comments:

'ainrahimin said...

nak tambah ayat sinis sket bang....

apabila iman tidak di akal
apabila iman tidak di lidah
apabila iman tidak di hati

manusia mengejar yang mahal
manusia bebas menadah
manusia lupa pada mati

HonEyBuNNy said...

Ada ilmu kita beramal dan beriman..;-)

alinac lover said...

:) follow trussssss~

jane said...

ingat mati...

lagi berbaloi


=)

Mr feckry said...

dah tu mana yang ok?

Nerzhul said...

apabila iman di hati.
akal dan lidah pun takut dengan tuhan.

hANySS JonG said...

hai...sy dh follow awk..=D

'ainrahimin said...

nerzhul : setuju2

syahira ariff said...

kalau ilmu disalahguna?
=]

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Ya, begitulah sepatutnya. Ilmu mmg harus diamal, diperkembangkan, dikongsi supaya dapat dimanafaatkan manusia sejagat.

Syarifah Nadiah said...

nice en3 !

semut sesat said...

kalau aku ni budak ting 3,
aku dah tampal kata2 ni
kat pintu locker.

hellioz said...

style~
gyahahahahhaahah~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

sedang berfikir :)

alvin takda umah harga 8juta said...

bila iman penuh didada..
yakin akan ujudnya Dia..

embun d tengah malam said...

setuju semua

alang said...

Pabila tiada akal;
Halal haram bukan hitungan.

Pabila tiada lidah;
Hukum hakam jadi gurauan.

Pabila tiada hati;
Lantaklah dengan korang.

hehe. :D

P/s saja merapu di pagi hari.

patungcendana said...

suka...:-D

ain fathihah said...

maknanya masih ramai ilmu belum di hati. cuma bercakap 'aku takut tuhan' tapi tak terpamer dalam perbuatan.

apa yang ada dalam hati, zahirnya pada perbuatan.

kita sekarang, banyak berbuat hal tak ingat tuhan

broken_nigina said...

"apabila iman di hati.
akal dan lidah pun takut dengan tuhan."-suka komen ni.