apa barang

Apa barang

Wednesday, August 25, 2010

Cara Mendapat Wang Tambahan DI bulan puasa supaya boleh raya

24.8.2010 4.pm

Aku ingin Bukit Lancung dengan perasaan malas ,aku menahan teksi ." bang ,bukit lancung"

baru saja nak masuk keperut teksi..telefon buruk aku berbunyi..jadi aku menjawab pangilan. semasa menjawab telefon ,aku perasan abang teksi itu,mematikan meter teksinya dan menutup dengan sapu tangan...

aku masuk dan duduk..teksi bergerak kebukit lancung..sampai saja ketempat yang dituju teksi berhenti..dan aku bertanya berapa kena bayar

"RM35.00 ,maklumlah bulan puasa,nak kasi bill metter rosak"..sambil senyum kearah aku
"Biasa saya ke sini dalam rm18.00 je bang...tak boleh macam tu..tak elok abang cari rezeki cara menipu" nasihat aku ( aku memang boleh menang jika bertumbuk ngan abang teksi ni...tengok badan sekali bagi je ...tu yang aku berani menegah mungkar yg dia buat)

" kenapa tipu meter rosak,kenapa tipu tambang,inikan bulan puasa..lagipun berapa sangat abang dapat dengan cara macam ni... dosa" kata aku.

" banyak aku mau guna.Nak raya kamu mana tau.." kata abang teksi
" tapi..,abang menipu tak baik ...rezekinya haram.. "kata aku
"bayar sajalah" katanya sedikit keras,tapi dia memang tak berani sebab masa tu gua lagi mantap
" ok lah,tapi saya ,tak halal tau bang" kata aku sambil hulur RM100
sementara tunggu abang teksi tu,memulang baki ,aku fikir nak sedekah RM50. ialah sesuadah ditegah yang mungkar kita berlunak pula supaya hati nya lembut..

" nah bakinya " menghulur dengn tangan kiri dan bersuara agak keras
" ok, bang maaf,ni RM50.00 saya sedekah"aku menghulur setelah badan kelur dari teksi...abang tu mengambilnya....dan teksi begerak.

tidak sampai 100meter teksi tadi berhenti."aku tak batak duit kamu" jerit abang teksi sambil mencampak Rm50,tadi ke sisi jalan dan berlalu... aku ambik balik la



nota: yang haram sebat..yang halal buang.. apa punya kepala hotak...
pekara menipu ni ramai yang buat ..berapa sangat kita dapat...tidak terfikirkah kitananti ingin hidup di sana ( aku syak lah.. gila aku dah sembuh )

50 comments:

adrinaqamarina said...

sokong kat note bawah tu. haish. at least kasilah orang dapat pahala.

eh bukit lancung tu ke mne?

Berd said...

Bersetubuh dengan bini tak mahu. Nak juga langgan pelacur.

Sama ke tak? kalau tak sama takpelah.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

berd..
ikut ko lah...ko kat jordan tu.. kira tahap boleh kuar fatwa

elly said...

Nasib baiklahhhh ko tak bertumbuk...kalau tak jadi sia-sia je puasa...

p/s: Untuk drebar teksi..dah terlambat nak amik balik harga diri....yang haram takkan jadi halal...(pernah ada sejarah yang sama)

elly said...
This comment has been removed by the author.
elly said...
This comment has been removed by the author.
elly said...

Cepat ye ko tukar...ha sudah...banyak plak komen aku kat sini...

Nerzhul said...

tak batak duit kencing jugak tambang teksi. tak malu punya drebar teksi tersebut.

rasa macam dah maghrib lak kat sini. haha

MOFASAD said...

duit 50 tuh bagi aku lah senang... ringan tangan aku terima

ainz said...

ingt bile dah buat cmtu,ade keinsafan datang..tp lain plak jdnye..mcm2 jenis org..dia xknal yg mane halal yg mane haram kot..kesian..

cemomoi said...

takpe sampai mati dia ingat.. jangan harap orang cepat berubah... mudah-mudahan dapat le hidayah tu

citahrudin said...

ishh..

alien said...

eyyy~
lempang kang budak teksi tu
bak kata Sudin..
"Orang dah kasi tu kebas je la.."
Hohoho

Tapi tak patut r die mencari yg haram di bulan Puasa ni

F A R Y N said...

ish ish ish

kucingorengemok said...

bongek sombong tu namanya

E.d.Y said...

baiknya na bagi rm50 kat org macam tu...

pemandu tu pun sengal..belagak nak mampus

Zezebel said...

Hahahahaha...
Neh kan dah kena. Sokong cara macam tu, biar dorang sedar sikit menipu tu tak baik. Saya pegi KL asyik kena tipu jer dengan teksi.

Afida Anuar said...

Macam-macam perangai manusia sekarang ni..uhuhu

Mak Su said...

wah! macam-macam, kan

ctmah said...

haish...biasalah.macam2 ragam,lagi2 nak raya.dalam pale otak duit duit duit..dehhh

~~Ciklinn~~ said...

haitss... rasa berdosalah tu pak cik teksi...

makdara TERDIVA said...

dia malu kot...dahla kena sekolah dengan kamu..pastu bagi lg duit kat dia..dia nak kaber line tu..

semoga pakcik tu berubah jadi baik lps ni..

azieazah said...

Naik takut pula membacanya. Kadang2 kita sendiri tak sedar, terambil yang tidak dihalal orang. uishhhh.. mana lah tahu..

yenyenpreng said...

oohh..dah tu buka puasa kat mane?bukit lancung ke?

HaNTwO said...

pehhh haram tol..kuang ajar gak la brader tu..kalo aku dah kalo baling batu kat teksi tu..

echah mashuri said...

hahaah...kot dia ingt sengaja nak menyindir dia...adoi...reti malu juga...tp malu pd rzki yg halal..xke bongok?>

sahromnasrudin said...

salam...cantik uma baru nie..agaknya teksi tue mcm nie gak catnya kan huhuhuhuh

kakcik said...

Macam tu punya orang pun ada.... :(

Nur Hayaty said...

isk2..ingatkan pemandu teksi tu sedar,upernya EGO...suka makan duit tak halal gamaknya..huhu

Rozita said...

berani sungguh kamu. respek. org yg mencari rezeki tanpa kira halal haram..idup tk kan sesenang mana pun...

mae said...

ramai yang dah kene macam tu..tapi diam je pasal taknak drebar teksi tu kecik ati konon...tak ramai yang ambik tindakan macam lu..

Ckin Kembaq said...

hmm,patotnya amik yg halal la..tapi dia tak paham kot..kalu sy, tak brani nak mlawan..myb bab pmpn kot..n_n..

white rose said...

biasa la tu...saya pun penah kena, tapi wat dek je la...
biar dia yg tanggung sendiri...

Mr Noble said...

mmg tak patut aa brader teksi tu.. yg halal diharamkan, yg haram dihalalkan. kene repot kat LPKP kot kalu kene camni lain kali.

zam.enol.arep said...

org mcm tu jrg dgr kalau kte ckp guna mulut. Cuba try guna tgn ke. Kaki ke. Dapat tibai halkum die pn jd la. Besela. Org tua. Liat.

syahira ariff said...

50 tu kalau kau bagi kat aku pun takper
boleh jugak aku sumbang kat masjid

cryclown said...

hmmm..ckgu fauziah y ajr mate tam k? dgr cite dah pndh dkt smk smpg 5.

koolmokcikZ said...

TABIKKK!

FyZa said...

haishh mcm2 hal..agknya mmg dah jd lumrah kot..yg x bleh 2 la nk sgt..yg bleh x pndng plak kan..

kella said...

sokong dengan nota tu! bila hati dah keras.. halal haram dah tak di ambil kira.. hmmmmm

lionteen said...

dah la menipu..
bile org sedekah,tanak lak..

Ku Tak Sempurna said...

tu yg bebudak skrg ni 'semacam' je.. tak mndgr kata

.
.

sbb mak bapak bg anak2 makan duit tak halal... oopssss... bukan semua mak bapak.. beberapa mak bapak...

Cik Akma said...

pakcik tu teringat anak2 tu. dye rase serba salah sikit. sila maapkan. :D

Yunus Badawi said...

kerana duit yg tak seberapa tu org sanggup buat perkara haram. Gerenti tak berkat.

Faarihin said...

orang bagi rezeki yang halal tak nak.. yang haram juga dikejarnya.. apa nak jadi lah..

tak suka naik teksi.. huh..

relevan said...

Insaf ni..hajat mula nak menipu tapi tidak menjadi..

HoneyBUZZin said...

Drebar teksi yang tak berhemah....sombong lagi tu.....tapi bro BRUTALSOLO ni tidak se-BRUTAL mana...baik pulak hati yer..
Respect u!

~AmyLiana8886~ said...

belagak punya org..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

namanya tu bodoh sombong.

semoga dia dapat hidayah.

tiafazunia said...

bagi kat gua pon ade pekdahnye tau tak!