apa barang

Apa barang

Thursday, August 19, 2010

untuk yang tak paham

macam ni kes berlaku pukul 3.petang di sebuah seksyen di sah alam
mei9..cuba membeli jauadah berbuka ..setelah berbaris panjang..aku pun tak tau apa yang berlaku..tapi ,pakcik yang jual lauk tu marah katanya hanya untuk muslim..

mei9 balas" perlu ke tulis muslim kat atas dahi...


kat sini http://brutalsolo.blogspot.com/2010/08/tolong-jangan-rosakan-ramadan.html

14 comments:

~~ciklinn~~ said...

dah baca tapi tak paham huhuhuhuh

Hamzah Ian said...

aku tak paham lg ni.. mei tu bukan muslim tapi nak beli jgk??? camtu??

mae said...

bukan rezeki pakcik tu..beli je tempat lain..pun sedap gak time lapar..

ms.GrEEn said...

haah xpaham.biler baca entry yg link..lagi xpaham ape tulis cina tu yop..adess:(

Berd said...

mei9 tu muallaf ke. pakcik tu ingat dia bukan muslim.

kesian juga kat mei9.

alehkayong said...

sebenarnya allah nak muliakan u ,bila u sabar semua kebaikan pakcik tu u yang dapt,kan untung...kesian pakcik tu ..habis lah amalan puasa dia kan?

alang said...

hehe. Myb dia pakai seksi sngt n pakcik tu nk bergurau.
Bersangka la baik sempena bulan ramadhan nie.

p/s non muslim tak bleh beli kat bazar eh? Tadi aku relek je tgk mamat vietnam mana ntah, sambil beli kat bazar ramdhan (stadium shah alam) sambil minum air. Tercabar iman aku.

Wahidah said...

tetiba tk phm..eh mmg tk phm..salam ramadhan

Mr Noble said...

ape la pakcik tu. nak beli pon takbleh. sombong sehh

citahrudin said...

tu kira mcm dh jatuhkn air muka org je pakcik weh...

pe masalah kalu jual pd non-muslim pun?
yang muslim ni pun, brp ramai kita tgk yg pura-pura puasa je kn?

Anonymous said...

Dari dulu memang susah nak faham diaorang ber2ni...bercinta dari kecik sampai besar panjang...jika aku bawak je lari ke siam..habis cerita


afandi rahaman

Pensel Kontot said...

erk...br masuk pn dah xfhm gak hehehe

-HanaMichi- said...

mei9 tu mualaf kan?

Nerzhul said...

kat bazar ramadhan tengok amoi la paling menduga iman. bukan kuih kuih.