apa barang

Apa barang

Tuesday, September 21, 2010

Ada Hadiah Untuk Kekawan ...yang tinggal comment dan yang menjadi followers...yang terbaik nanti aku akan bagi tau kat blog korang

Mak andainya kau tahu




21.9.01
sedang berbuka puasa sunat sawal

emak : jali pun dah dekat nak ada anak ?

aku : ya..raya tadi ada adek jali,cakap?

emak : kamu bila lagi... jangan asyik buang masa...

aku : ada masalah sikit

emak : duit yang helmy bagi tiap tiap bulan tu lebih dari cukup...nak mak tolong

aku : bukan itu mak, duit helmy boleh cari...

emak : ni pasal cikgu tadika yang nama Kelly Man..helmy cakap saja,yang helmy suka kat orang lain

aku diam ..saja smbil mencabut tulang ikan terubuk ... mengasingkan tulang temulangnya ..agar tak menikam tekak aku yang makin hilang selera..


emak : Helmy ,Mak lebih suka ,yang cupcap budak siam tu.. yang perlis tu.. tapi mak
tak kesah jika kamu memilih mei9 budak cina site c tu..mak tengok dia tak berubah dari dulu...

aku masih diam... tangan aku memintal pula kerabu meranti di depan..meranti bercampur kelapa kukur ini..berserabut macam hubungan aku juga

emak : emak cakap dengan kamu ,helmy...

aku : bukan itu juga masalahnya mak... helmy boleh ambik mei dan cupcap ..tak de masalah...

emak : gatal rupanya anak aku sorang ni... kamu makan cepat ..lepastu sembahyang..nanti ada masa cuba bagi tau mak ,apa masalah helmy sebenarnya..



nota : Macam mana nak bagi tahu kat mak...jika aku meningalkan seorang..bagi mana dengan pegangan agama Nina kelly Man...dia baru masuk islam... jika mei9 ,boleh bertolak angsur seperti cupcap aku rasa jalan memang luas..


nota : aku tersalah beli banyak barang dari china... tapi rasanya elok aku bagi pada korang... aku akan memilih dalam 3 n3 ni dan dua n3 yang akan datang...

64 comments:

kata kila said...

apesal byk sgt calonnn???semua mcm cun pulk tu.grrrrrr

moga dipermudahkan Tuhan bab cari jodoh ni ye

eh nak hadiahh nak hadiahh.kekekekkeek

tiafazunia said...

ramai betul weh calon! pe masalah lu sebenarnye neh ?
































errr .. gua nak jadi calon jugak neh! (gelak guling2!) oke. gua main2! :)) pilih mrs right dgn betul. untuk seumur hidup tuh weh!

Ayeem Jemain said...

perghh cina mualaf tu.. best gak kalu dpt tu!

p/s: wa pon nak hadiah, wa suka brg2 china ni, esepeceli chinadoll kat chow kit tu. :p

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

adehh...kalu gua belum kawin rasanya gua layak tak jadi calon lu...adehhhh...helmy helmy...sian kat mak...mak nak menantu yang terbaekkk...:p

elly said...

dah dah jangan serabut..selalu yang disukai dan jadi pilihan mak tu yang terbaik....doa je banyak-banyak...jgn sampai jadi macam aku...ko tau la kan..

p/s:jangan pilih aku untuk hadiah tu, nanti pilih kasih....huh...

echah mashuri said...

istikarah...

Aya de Luna said...

susah kalau ramai peminat kan? ambik semua je,senang..err..

apa pun baik istikharah dulu sebelum buat apa-apa..gudluck dalam memilih calon..

Anonymous said...

G... pilih aje..Nina ..sebab dia memang suka kat hang dari dulu lagi
satu sebab dia tu cina yang tahu cakap jawa dan banjar
aku ..hang tak payah bagi hadiah G, nak aku pinjam je..


P/S Afandi Rahman

citahrudin said...

istikharah sudah?

...cintajihad... said...

banyak sungguh calon
buat pilihan yang terbaik ;)

Cik Akma said...

hadiah ape? *xcited :D

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

complicated betoi....


jangan yang dikejar tak dapat yang dikendong berteraboq tengah jalan..


pilih i jer la jadi calon...

hakhak

adrinaqamarina said...

banyak nye calon. aduhai. didoakan moga yang terbaek untuk awak, helmy! :D

alien said...

papehal pun pilihan ko
lepas bgtau mak ko
lepas bgtau kat tuan punya badan
lepas bgtau famili tuan punya badan
lepas bgtau kadi
cepat cepat bgtau kawan2 kat sini tau

Ann said...

aku konfius sbnrnye........byk betul calon..name pun pelik2....aku confuseee ehhh.......


jd xleh nk bg jwpn........

cua cuada said...

pilih yg terbaek!





nway,
thanx for ur commnt
:)

cua cuada said...
This comment has been removed by the author.
cua cuada said...
This comment has been removed by the author.
aLy said...

moga dipermudah buat pilihan yang mampu gembirakan mak..

ciK LyndaWawa igUana said...

pilih yang terbaik

GaDis CoMeL said...

kenapa dlu lu tak kenalkan gua kt mak lu. kalo tak, awal2 lagi kita dah kawin.


wahahaha...

makdara TERDIVA said...

istikharah lah kalau masih takde jln penyelesaiannye..

ape2pun, tanya hati sendiri..yg nak kawin bukan mak..

eh! dah lame x mkn meranti...nyum3x

suzzsuzie said...

amboi..banyaknya calon...semua gerenti futih2...

azieazah said...

Betapa beruntungnya badan, ada MAK yang masih ambil berat soal jodoh,

jika dibanding ramai orang (anak dan ibubapa) yang lebih suka membuat keputusan sendiri dalam hal memilih jodoh.

Apapun keputusan, siapa pun yang dipilih, perkara utama yang jangan dilupa, adalah RESTU ibu bapa. Berkat tuh.
Jangan membelakangkan keluarga dalam membuat pilihan.

*Tapi Kak Azie teringin benarrrr ler nak berbesan dgn MAK HELMY tuh. Ahaks!

ribena.illina said...

mak aiii. kire pening nk pilih mane satu la ni. sng2 ikut naluri hati. cewahhhhhhhh. hehehe

kak ina kl said...

salam dan semuga kamu akan mendapat calon yang terbaik..

biarlah sakit di mata dari sakit dihati dan kalau boleh pilihlah yang beragama..senang kamu nanti bila dah anak.

Abd Razak said...

Salam...

Semoga awak dapat mengambil keputusan yang tepat...

MiMiEy :) said...

wah, ramai nye calun..
bertuah badan..
hehe

~~Ciklinn~~ said...

kamu jadi anak sedara ciklinn jerlah... hihihihihih....

LiNda said...

ok..ok...
kita bincang lain kali
cabutlah tulang ikan tuh
kang tak pepasal tercekik
ada plak yang terus tak kawen !

rugiiii wooo...

MasZuber said...

hadoi banyak rupanya choicenya.

fatutla tak terpilih mana yg satu. senang jea bro, buat solat istikarah. bukan sekali, tape berkali2. look for de sign. not necessarily dr mimpi ke ape ke, tp dari gerak hati berat ke mana pun can be considered juga.

nways, wish u all de besh! ;)

six.september =_= said...

istikharah saja.
tapi kalau dapat dua dua pon okei jugak..kah3

emymilia said...

buat istikharah..
byk nyer pilihan ek..kiki
x mcm sy satu pon x nak tersangkut...kehkehkeh..:)

Kuasai minda said...

Pilih pasangan hidup memang merumitkan, tambah2 kalau calon ada dua tiga empat lima.....

Aku ada situasi yang sama juga dulu...
Alhamdulillah, akhirnya dapat bersama dia (isteriku) yang aku rasa memang sangat sesuai utk ku.

Istikarah bro...itu yg penting, kerana segalanya daripada DIA, kita ni tumpang je. Kalau DIA nak bagi, DIA pasti bagi yang terbaik utk kita....

Zezebel said...

Orang kata jangan tunggu lama-lama, nanti di kebas orang.

ainz said...

Kalau boleh jgn ade sape2 yg kecewa..

Nerzhul said...

cik Saya camne pula? hehehe...

elly said...

Ko je la kapel ngan dia....mencik....

-HanaMichi- said...

istikrh la bro..eh..nape tajuk mcm lari dr cite?

sz | m.s.s said...

incik helmy ni umur brape? syoknya mak suh kawen..kekeke

Mak Su said...

sama mcm jwpn orang lain gaks, buatlah solat istikharah dan tenangkan hati dan minda, kosongkan kemudian tidur... moga2 dapat ilham terbaik utk awak :)

Nurul Ain said...

wah! ni bole buat tajuk 'disane menanti disini menunggu'

hahahaha...

ape susah..., lelaki bole kawin lebih dr 1 kurang dr 4

eeerrrmmm...tgk borang la..

lizay_73 said...

dah cantik la tuu.. susun je tiga2
yg no 1 yg mak berkenan si cupcap
yg no 2 si mei9 tu pun dia berkenan gak
yg no 3 yg bongsu sbb dia masih baru kena la bimbing terus
pastu kot ada pelengkap kira rezki hangla

::Rifqah:: said...

banyak nye nak kena pilih..
buat solat istikharah & hajat hari2 sampai rasa yakin nak pilih sapa..
jangan pilih sebab kesian plak..

nur said...

rambang mata ye?..
personal opinion and experience

istikharah dulu..
make sure dapat restu parent(pernah jumpa pasangan yg kerapkali divorce sbb xdirestui..)

kucingorengemok said...

takde hint ke apa hadiahnya? lebihan gf-mualaf lepas kamu buat pilihan? hih :)

aleen adela akoo ^_* said...

cis!masaklah lu ni xsyahdu mane..lu je bwat2 syahdu..macam lu katelah,2 2 lu boley sebat kan?jangan pulak serentak..kang bini lu plak yg syahdu..hak2 :P

little ain said...

buat solat istikharah la eh bro.

hope the best girl wins.

good luck searching! :)

y@n@ M!B said...

oh calonnya ada tp dlm dilema mau pileh yg mana eh..hehe~

wat istikharah..Allah je yg dpt bg jwpn terbaek..insyaAllah =)

ahmad humairi said...

salam,

meh aku tolong teropongkan kt hang, nak tak?

nanaruzana said...

nak..nak...

Nadia Harnisa said...

Restu ibubapa yang palin gpenting..
Berbincang lagi perlu.
Good Luck

Pencacai Alim said...

aku nk ikah tapi tak laku..cmne tu..hakhak

♥ shiMawar ♥ said...

biasa le..kawen adalah isu plg hangat seiring dgn penigkatan umur..

kau dlm dilema ke..? istikharah adalah jln terbaik..dan restu mak jugak..

klu susah2 sgt, amik aku jek le..hahaha.. ;)

FyZa said...

buat smyng isthkrh..itu yg terbaek..

kakLuna said...

sekali...

tiga2 tu nyanyi

'i want nobody,nobody but you! clap!clap!

nabilah said...

berat masalah ko bro....pilih betul-betul..masa depan tu..

relevan said...

Kawin saja bro..jangan tunggu lama lama...jangan tunggu lama lama lama..

DDrfauziah said...

Aslmkm Helmy. :)
Ibu sudah merestui siapa juga pilihan anaknya ... jadi tinggal yg empunya diri saja la.
Tentu ada jalan, tentu akan ada petunjuknya ... beristiqarah ya!

PnConfused said...

istikharah bro... istikharah...





Biar Dia bicara... :)

asuharAsuE said...

pilihlah aku.....
jadi temanmu.....

alahai, banyak pilihan pon susah, tak de pilihan lagi le haru.
pepandai ler, janji ko x tinggal sembayang mcm yg mak ko pesan hari2 tu.

p/s: barang dari china tu made in china jugak ke?

Fatin Aliyya said...

haha bnyk calon.sush oo nk pilih.:)

KuNanGKuNanG said...

susahnye....amik semuanye lah kn?he3....

alang said...

Ooo. Gua termiss nk baca entry ni. Terskip Patut la. Btw thank ya bro.

P/s aku tak suka berada dalam dilemma.Tiba2 teringt lagu ukays, di sana menanti, disini menunggu. :)