apa barang

Apa barang

Wednesday, September 22, 2010

Hadiah Masih Menanti kepada kengkawan dan juga follower

Cupcap

" dari kecik memang orang berkawan dengan melayu islam..
orang convert sebab awak boleh tolong ajar mana tak tau
yang lain orang usaha sendiri.. tapi jangan biar orang sorang ..
orang tak cukup kuat " kata katanya 6 tahun dulu ,sekarang khatam quran pun


Mei9

" mei rasa ,islam boleh menjadi panduan hidup.. mei kena tunjuk yang mei ,serious..hidup jika kita tak berjaya takde sapa peduli.. helmy ada ,mei
tak risau ... lagipun sapa lagi yang mei ada " katanya 5 tahun dulu




Nina Kelly Man

" memang tidak ada masalah ..semua family kita tak kesah.. lagi pun kelly memang dah lama tertarik dengan islam ,dasar agama samawi memang sama.. tapi islam cukup jelas
hanya islam boleh bawa ke surga... janji awak sentiasa ada bila kelly perlu" katanya 4 bulan dulu..



nota: kekadang kerana merekalah aku lebih mengambil tahu pasal agama.. kekadang sebahgian masa aku habiskan dengan mendengar ceramah..membeli buku dan belajar..kekadang aku cuba lari ..tapi mereka ibarat tangan kiri dan kanan..


nota tips : semua orang ada handfon atau handset.. hadiah tu untuk semuaorang yang ada pone

36 comments:

tiafazunia said...

gua syak lu tgh keliru neh



bak dtg sorang2 kat gua, nak sound sedas dua kt dorang, kahkah!

pesan kt dorang, ckp je tak guna, niat kne ade, ikhlas pon kena ade juge :)


eh, pnjang plak komen ni.
ok bai! :D

adrinaqamarina said...

suke ayat tu! helmy ada ,mei
tak risau ... lagipun sapa lagi yang mei ada

elly said...

Bagusnya dorang Islam dengan kerelaan sendiri...Tak perlu lari...kanan dan kiri saling perlu memerlukan...

p/s: labels yg kat bawah tu aku memang setuju sangat....huh

Ayeem Jemain said...

kahwen tiga2 tak boleh? ;D

www.ayeemayam.com

Anonymous said...

ceh..secara kasar memang tak nampak...secara halusnya ..ni aku kasi tau, hampa semua... hari isnin lepas semasa, cik jepun tu singgah kampung aku ,sebok hang bagi tau jepun tu kenapa islam suruh sembelih kambing... ada sapa nampak tak??


p/s Afandi Rahman

ainz said...

mereka semua perlukan kamu..

alien said...

lu cari org lain je ah
yg 3 org tu lu jadikan 'keluarga' sudah le yop
kekekeke

GaDis CoMeL said...

hang nak pilih yang mana 1 weh? ohh..beratnya dugaan untuk hang.. nak pilih yang tu, takut yang ni dah hilang minat dgn agama.

be strong ya bro.

pisau belati said...

dimana ada kemahuan,di situ ada jalan.
islam itu agama mudah dan islam itu tidak pernah menyusahkan penganutnya.

soal siapa yang boleh membimbing itu bukan satu masalah.yang menjadi masalah ialah ikhlas atau tidak mempelajarinya.

jika benar mereka benar2 berminat dan ikhlas mahu mendalami agama islam,tidak semestinya hanya dengan merujuk kepada satu orang saja.masih terdapat ramai lagi sumber2 rujukkan lain seperti tanya kepada ustaz atau ustazah juga bahan2 bacaan tentang islam.

semoga di cekalkan hati untuk terus memperjuangkan agama islam.

Aya de Luna said...

setuju dengan pisau belati..jika mereka ikhlas mendalami islam,xkiralah dengan siapa mereka belajar pun,mereka akan dpt jadi muslimah sebenar..insyaAllah..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Jiwa halus seorang Islam akan sentiasa mahu melakukan yang terbaik kerana Allah. Tentunya.
Tentu amat baik jika mereka semua ini faham bahawa seorang saudara Islam akan sentiasa ada untuk saudaranya.
Janji masih boleh ditepati. Jadi mereka tak perlu bimbang.
Boleh? :)

azieazah said...

Yang membantu, dan yang memerlukan bantuan dengan jujur, jangan dipisah hubungan kerjasama itu.

Apapun alasan, agama menjadi tunjak utama, kerana ALLAH.

Jangan dipesongkan hati mereka kerana kesilapan dan kelalaian kita.

sengal ke aku? said...

pergh, bole kawen tige ni ha..!

Kuasai minda said...

Nasib baek aku dah kawin, kalau tak aku offer diri nak terima sorang daripada yg 3 tu, sekurang2nya dapat kurangkan pening di kepalamu tu....

~~Ciklinn~~ said...

senang jer... apakata pilih yg pandai wat sarung ketupat....hihiihi gurau jer...

buat istiharoh.. pasti ditunjuk jaln yg sebaiknya...

adrinaqamarina said...

komen tu betol2 menusuk kalbu la bro helmy :D

terima kaseh :)

♥ shiMawar ♥ said...

erm..tiba2 pulak aku rasa jari-jemari ni mcm sukar nk menaip..

setuju dgn Pisau Belati..kalau betul mereka2 tu mmg masuk Islam kerana cintakan Islam, takde masalah pun klu kau takde kt sisi mereka..mmg le manusia ni perlukan bimbingan..tp sampai bila nk bergantung pd manusia lain kn..? nanti mati pun sendiri2 jgk..

aku rasa, ok jgk klu poligami..kau kn ade kuota 4..takde hal le.. :)

cemomoi said...

dah ada tanggungjawabbbb

Mr Noble said...

yup, aku pon sokong kalu ko kawin dgn semua2 tu. tp igt! kene la berkemampuan & berlaku adil :)

sekamar rindu said...

salam

best entri ni..

Pencacai Alim said...

aku suke berpoligami..hakhakhak

LUMUT said...

yg penting ikhlas..

tp tuh lah....yg dah lahir2 islam pon entah kemana.adoilah

Afzainizam said...

-SalamAidilfitri-Maaf Zahir & Batin-
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat

wooooo poligami kan bagus madu tiga madu empat madu dua... madu lima kena tolak le satu tu dulu....

pilihan adalah pilihlah calon kerana agamanya ( islam )

Berd said...

istikoroh brader. pilih yang terbaek. tapi agak sakit lah.

six.september =_= said...

kalau dieorg ikhlas dgn islam, lu takde pon dieorg bulih hidup

pilih la yang terbaek buat lu

Mr feckry said...

kata seorang ustaz bekas pader(gua lupa namanya)" kalau Islam tu tak cantik, tak hingin saya masuk Islam!"

kita?

alang said...

Lu sgt2 beruntung.

ctmah said...

hati yang suci,tidak berbelah bahagi

Nerzhul said...

suruh diorang betulkan niat. beriman kerana allah. kalo helmy takde, berserah kepada allah sahajalah.

elmo blurb said...

aku terasa part handphone. emph.

asuharAsuE said...

pada aku kau ada 1 jawapan yg boleh kau bagitau kat semua awekS kau tu bro...
mereka ada TUHAN walau engkau x ada.

p/s:aku tau dah apa benda dari china tuuuuu...aku x de hp, kalau aku dpt kenalah letak kat phone opis eh? alaaa bagi jek la..m(_ _)m

ana said...

buat la solat sunat istikarah...Allah kan lebih mengetahui.

gadisBunga said...

lepas ni jgn terkejut kalau depa pulak yg bagi ceramah kat kita. :D

Zakir Lazarus said...

lalu..., ketika hidup adakah hidup itu yang di utamakan selain mengenali jasad dan badan yang kian mengkrekut dan akhirnya mereput.

lalu di manakah hidup yang abadi itu letaknya bertempatkah di syurga atau neraka. Di mana hidup itu ketika aku perlu hingga aku geledahi syiar islam rupanya aku hanya berhias islam. Akhirnya tidaklah AKU itu mampu dicari melainkan rahmat tauhidNYA. Hidup AKU.

n@jwamz said...

selamat berdakwah....
they rily need u to bring them 2 da right path...
wish u all da best bro...
Allah sentiasa bersama hambaNya...")
now dat's ur responsibility as a Muslim..gud luck:)

y@n@ M!B said...

respect la yu..bkn senang nk islamkn org bkn islam..

wat solat istikharah..nk pileh sume skali pn oke gak..hehe~