apa barang

Apa barang

Saturday, September 18, 2010

Lembu Yang Hensam

PETANG SESUDAH SOLAT JUMAAT..AKU MENEMANKAN NINA KELLY MAN KE PUSAT PENTERNAKAN KAKANG (EN.KAMARUL ZAMAN ). KELLY MAN INGIN MEMBUAT TEMPAHAN LEMBU UNTUK KORBAN TAHUN INI..
AKU CUBA MEMUJUK SUPAYA BERKONGSI KORBAN..TAPI KELLY MAHU BUAT KORBAN SATU EKOR LEMBU
AKU MENUNGGU UMUR 22 BARU BUAT KORBAN PERTAMA ITU PUN SATU BAHAGIAN ..TAPI NINA KELLY MAN BELUM 1 TAHUN ISLAM SUDAH MAHU KORBAN SATU EKOR...

SELSAI MENEMPAH LEMBU DI TEMPAT KAKANG DI PARIT 10. AKU DAN KELLY BERJUMPA CUPCAP DAN MEI9 SEBAB BERJANJI INGIN PERGI KERUMAH TERBUKA KAWAN CUPCAP DI PUTRA JAYA..
DALAM PERJALANAN KEPUTRA JAYA;

"KITA BUAT KORBAN JUGA KAN?" KATA CUPCAP SAMBIL MEMANDANG TEPAT KE ATAS JALAN RAYA
" YA" AKU BERSAHUT SEPI
" mei ambik 2 bahgian ..."
" cup pun 2 bahgian ..."
" yang 3 sapa nak ambik .?" tanya mei9 sambil menongkat dagu..
" selebihnya nak bagi pada mak dan adik beradik helmy ".. kata aku

" err lembu tu kena cari yang sehat, berisi..baru ok " kata cup lagi
" mei nak cari yang lembu hensam " kata mei9

kami semua bederai ketawa.... aku rasa ada sinar di celahan ketawa...

nota: mintak mintak korban tak de jadi isu politik

37 comments:

adrinaqamarina said...

kalo lembu tak ensem tapi tuan lembu ensem tak?

Carnation said...

aku jugak nak lembu hensem..keh3

Aku adalah aku said...

Alhamdulillah.....

Sinar kebahagiaan terserlah....ada muafakat....

errr...aku....erkk...gagap lak weh....

Encik MT said...

haha! awwww...lembu zaman skang nie hensem-hensem ya! haha!

Ayeem Jemain said...

ayam yg hensem takde? haha

Unknown said...

lembu ensem lebih sedap di buat sup..
siyes weh!!
hahah

Cik Tim said...

agaknya rasa lembu hensem dan tak lain rasanya kan??

thanks yup..pic tu biasa je.. ;D

mrnoble said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o tak cukup hensem ke? :p

Anonymous said...

tuan lembu mesti lagi hensem dari lembu nya..

hehe

Selamat Hari Raya...

MasZuber said...

i nk lembu hensem lagi tough..ade tak dlm stok? ;)

mak encik | SZ said...

hahahaaa..sabo je la...
agaknya camne KPI lembu hensem tu ek.. ;p

NAZ said...

haha lembu hensem makna nya yang ada tahi lalat wey haha

payeen said...

lembu lembu. ayam la kambing la. kaw lembu lak? mcm2 hal. ^^

alien said...

lembu hensem sedap ke?

De'din said...

ambik lah lembu cun.. hehe

Anonymous said...

tu belom tengok lagi lembu pakai skirt..hoho!

amiza said...

brutal..
kenapa kenapa dalam dua ,tiga n3 kamu membuat tajuk yang menghilangkan isi blog kamu..

contohnya n3 ni
korban mesti lembu yang baik dan sehat
bahgian dalam qurban
membuat pilihan awal utuk qurban
ada dalam isi tapi di gelapkan tajuk n3

Kap said...

lembu handsome, jambul di depan :)

ciK LyndaWawa said...

harap bukan kamu yang terkorban suda....=)

Myra Arshad said...

lembu hensem rugi lah kalu buat korban :p

Mr feckry said...

jangan gantung kepala lembu sana sini

ahmad humairi said...

salam,

usahkan lembu...taik lembu tu...penuh berseni, cantik berlonggok, siap ada gari-garis seni lagik...oang laen xleh buat!

Maiyah said...

haha.. pakaikan topi hensem le jd :D

little ain said...

hahaha!

Kuasai Minda said...

Lembu tak hemsem takpe, janji tuan lembu hensem, tambah2 masa terima wang harga lembu tu, bertambah2 le hensem nye...

MiMiEy :) said...

nama semua pelik2 erk?
hehe.
lembu hensem?
sayang nak sembelih nanti..
hahaha

TAF World said...

Huhuhu.. Lembu hensem..?? Ada ke lembu yang hensem..??

TAF World said...
This comment has been removed by the author.
Unamn said...

wa.. klu lmbu ensem xjdi korbn la lmbu tu..;))

Unknown said...

lembu biar sihatttt...gemokk..baru untung..hnsem xensem letak tepi,ensem pun kedalam kawah gulai gak..kui9

ainz said...

Agak2 lembu yg hensem tu daging dia manis,x?hee

kak wan said...

Nanti buat qurban kat mana?
Nak pegi amabikla.............

Helmet Putih said...

huhu sebenarnya blog The Kedayan tu dah diupdate tpi dalam bentuk edited info...aku rekod akalu ada maklumat tambahan aku tambah dalm entri yg berkaitan.... terbaharu....http://eddylebs-thekedayan.blogspot.com/2010/08/kedayan-edisi-ulangan.html

Aleen Aiden said...

aku nak cari tuan lembu yg hemsem.ado?wi3

Dg Ndr Mstkln said...

lembu yang macho ada x? XD

pembaris said...

Cuti hanya sehari..macamana nak balik kampung..hmmm

azimask said...

anda jawarian?? :D