apa barang

Apa barang

Thursday, November 11, 2010

POLIS ITU BAIK HATI DAN BERBUDI BAHASA ...

kereta yang dipandu arip bergerak laju .. sambil memandu kami mendengar lagu Amat Jais ..gelisah..ceh retro habis.. tiba tiba .DUMMMMMMMM ..KAMI SUDAH terlangar wira .. arip dan wira ke tepi jalan..
pemandu wira ..keluar...perempuan muda ,kurus tinggi dan agak ranggi...

" Assalamualikum... Akak..maaf saya,salah tak perasan tadi... macam mana akak nak kira ya ? kata si Arip mengaku salah..

" APA AWAK NI BUTA KE!!!? .. KATA PEREMPUAN ITU SAMBIL MENCABUT CERMIN MATA HITAMNYA

" Maaf Akak saya salah..akak nak buat macam mana repot polis ,atau atar bengkel..atau apa saja .Saya terima" arip tetap macam tadi

" AWAK TAU..BAPAK SAYA POLIS,ABANG SAYA POLIS DAN KAWAN SAYA POLIS" KATA PEREMPUAN ITU PULAK

" Nak buat macam mana ,saya dah salah kak ..terpulang la kepada akak .." arip pasrah

" SAYA TELEFAON ABANG SAYA YANG POLIS DI SEC 20.. AWAK BINCANG DENGAN DIA.." TAMBAH PEREMPUAN ITU LAGI
"

Sambil menunggu ,abang akak tersebut datang arip mengajak aku keluar dari kereta..arip mengeluarkan rokok Ken ..sambil menghisap arip berpusing pusing menghilangkan panas.. Tak sampai sepuluh minit ..abang kepada akak yang kena langar sampai menaiki motor,...moto di berhentikan.. polis itu bersalam dengan kami dan menuju ke kereta wira ..

" Sikit aje...bumper tercabut..kemek sikit..kecoh betul..ingat tadi cedera ke hapa..tak ubah ubah kamu ni.." marah polis tadi kepada adiknya

" macam mana cereta ..ya bang...saya salah tak perasan tadi "kata arip kepada bro polis tersebut...

" tak ada apalah...saya rebet dan ketuk ok lah kereta ni..maaf Adik saya memang macam ini Encik kellam kabut .." kata bro polis itu lagi

" Berapa kos baik kereta tu..saya bagi rm 200 ok..atau mau buat repot kat balai " kata arip lagi

" KITA SESAMA KITA TAK USAH BERKIRA..NANTI JIKA REPORT KENA SAMAN PULA KAMU..PEKARA KECIL..SAYA BOLEH BIKIN KERETA WIRA NI SENDIRI..SUDAH LA SAYA MINTAK MAAF ATAS APA YANG ADIK SAYA CAKAP...SAYA PUN SEDANG BERTUGAS NI KAMU PERGILAH.." KATA POLIS ITU LAGI



Nota : moga polis yang baik ini panjang umur,kami lupa tanya nama dia dah 4 tahun kejadian tu..tak pulak terjumpa polis tersebut untuk ucap terima kasih

56 comments:

kakchik@ella said...

Walaupun awak B.R.U.T.A.L., tapi slalu jmpa org yg baik2. B.R.U.T.A.L. awak hanya pada nama rupanya!! hehe

alien said...

best la brader polis tu
kita dah salah ngaku je, ye tak
tapi akak tu bising2 pehal lak

elly said...

selalu gak ditolong polis...

Wahidah said...

wah baiknyaaa abg polis itu....

Zezebel said...

Moral of the story, jangan dengar cakap orang dan judge orang based on their jobs. Hehehehehe....

ifah said...

masih ad polis yg begitu. ish jgn pndg serong... huhu

mamai said...

pak mertua sebelah mak tiri aku belah sepupu angkat aku dulu pun kawan kepada ketua polis

SEMARAK API said...

sy pnh tlanggar org.3 org polis dtg.mmg mgigil abes la time tuh.ingt kn smn ke kena bwk gi blai ke.tp polis2 tu siap tlg plak. "xpe.awk bg je uncle nih rm20.die xde pape pon tuh." sy hlur rm50 kt uncle tu.polis tu ckp blk pastu. "apesal bg 50.bg je 20 dah la." hahah..pstu siap tmn gi bengkel bekki kete lg.alahai..baeknye dorg.

mg Allah murahkn rzki dorg2 nih kn.ameen.hehe

Kazaztan Team said...

kdg2 org yg tiada pangkat/kuasa/benda nie selalu menongkat langit..mrk2 yg ada pangkat/kuasa/benda nie kdg2 menunduk ke bumi

adrinaqamarina said...

kan senang macam tu. kan abang kan?

t kalau jadi ag, jangan lupa ucap terima kaseh dulu taaaaaaaaaaaau

ciK LyndaWawa igUana said...

abg polis tu hansem x?
hehehe

*kazen org tu dapat 6a.plus arab

Ciklinn said...

sombong adik polis.. kek wat adik polis.... kelm kibut adik polis

baik abg polis.. cool jer abg polis...semoga abg polis terus berkhidmat dgn baik...

Cikgu Jang .. said...

salam...

hahaha...gitulah..yg bukan empunya diri belagak sakan. yg ada kuasa pandai berbahasa...

ciK mOt (",) said...

sebab nilah aku tak jadi polis...hahaha....

Ann said...

wah baiknye polis tu.....untung lah dpt jumpe org2 yg bek mcm ni...

EnHEar said...

hahaha.. dah serah diri pun.. masih nak bgatu kat abng..

misz nana said...

baek nya polis tuh... huhu

fndrocka said...

Huyoooo...tiba-tiba aku tersentuh...isk.isk.

BENA said...

wah wah wees. terbaek arhhhh polis tuh . kan bes kalo semua polis mcm tuh . HAHAHA

sekamar rindu said...

salam..

terharu baca kisah ini...baik hati polis tu..:)

Latifah said...

errr... gi amik award kat blog ye...
hehe

Hanis Azla said...

arip yg berbudi bahasa..
abang polis yg baik budi..
awak yg menulis cerita dgn baik.. mmg terbaiklah u all ni..

noor said...

wah best ler polis tuh...sumer baik hohoho

Fiq said...

menyampah betoi bila masalah kecik cani, pompuan takleyh setel sendrik.

aiyaa...buat malu je.

RastaMat said...

naseb lu baek..
guwa ni asyek jumpe bro polis yang hampeh..
guwa nak salam cium tangan polis tu kalau jumpe..
sumpah..

dotblogspotdotkom said...

org kita..... baru ada sedara mara jadi polis..... kecoh suda... kalu ada sedara mara dengan rosmoh mansur.... mau 10 kali kecoh....

huhuhuhuhu

ainz said...

Mak eh..adik dia tu..kecoh2 pehal..nak je aku sepak muke dia..gedik2 kat tepi jalan..

Alhamdulillah..polis tu menjaga name baik polis2 malaysia..xsume polis tu jahat..percayalah..

aku kenal rmai polis..sesetengah je yg sombong bongkak..yg lain,ok je aku tgk..xde masalah..frenly..

Fello Ariza said...

btol kte ainz tuh..

biase ar kan..

manusia...

heh -.-"

ana said...

kat jln raya jgn panas baran...klu sama2 panas boleh jd bergaduh, nasib baik arip tu cool.

CekWa said...

bertimbang rase betul dia....!

Ku Tak Sempurna said...

agak2 abg polis tu dah lawin ke belum


;)

hiiiiiiiii

::D:: said...

salam,
sungguh berbeza perangai perempuan tu ngan abang dia.
Sungguh baik abang dia,

Tipah said...

pergh, gua tlanggar keta kat kwsn perumahan, kecoh sedaramara dia, siap tepon adik dia yg keje polis tu. adik polis dia pula siot menipu aku tp bajet cam 'sebab saya poliskan, jadi saya kena adil...'

blah la! *eh, emo plak*

FyZa said...

bagusnya klu suma polis mcm 2..hehe..;)

HonEyBuNNy said...

kena kwn dgn polis la...hehehheh..jd awek polis...hahhah

mira farhanah said...

waa.gila baik polis tu.haha.bangga papa sndri polis.ngeh2

puteri said...

baiknya beliau encik pulis tu..
respek betul..
rasanya xramai polis mcm ni...
atau org awm mcm ni...

kata kila said...

bagusnya polis tu.aduhlah

Rozita said...

ada jugak polis yg baik cenggini ek?

Mr feckry said...

tak semua polis jahat

Mr feckry said...

tak semua polis jahat

cemomoi said...

polis mana tu... baik ati tul... sibbaik tak jatuh ati dengan adik dia, makan atiiiiiiiii

Paan Ovrtd said...

tak perasan pulak ko ada follow blog aku. ok, follow balik sepam.

Nadia Harnisa said...

mmg agaknye.. klau family polis camtu kot.. sib baik hanya datukku je polis.. klau ayahku polis, abangku polis, adikku polis maybe lg truk kot.. kui kui kui

Biela Sapine said...

baik nyer polis tuu

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Hmmm ... si adik tu pulak yg terlebih perasan tentang bisa 'police connections'nya!
Tiap kali polis lalu depan rumah, mereka lambai2! :)

kella said...

hmmm.. semoga.. ramai lah yang jenis macam 'arip' dan 'polis' seperti dalam cerita ini!

baiknya mereka berdua.. :)

aby said...

salam ziarah BS ..

banyak juge aby jumpe polis yg baik2 .. depa pun manusia biase, ade hati dan perasaan juge ...

pembaris said...

Beberapa tahun dulu, aku telah memandu dengan kelajuan 108kmj di kwsn limit 90kmj.Polis tahan smabil senyum. Aku senyum balik sambil tanya "terlebih berapa?..nanti saya nak balik pulak dalam masa dua jam lagi..nak kena tahan jugak ka..??

Dia suruh akau keluar dan sain kertas kosong.tak saman.

Polis ini juga baik hati

Cikli said...

salam bro, dia patut jadi KPN.

Cikli said...

salam bro, dia patut jadi KPN.

Pencacai Alim said...

disebabkan nila setitik rosak bertong2 susu..

Idalara said...

akak pun ada kwn dgn abg2 polis ni..ok apa..polis kan manusia gak..ada hati ada perasaan...ada baik ada kurang baik..

PinQib said...

rokok ken tu,. jenama rokok ker? =p

Weeda said...

baik nya polis tu...adik dia pulak yang lelebih...

cikpia said...

cerita lama lagi tadak ka....?? aku ingat citer 4hari lepas, dah 4tahun....!!!!