apa barang

Apa barang

Thursday, December 16, 2010

SI Berat Mulut

Shahroom ,lelaki berat mulut ,dan jarang mahu bercakap terserempak dengan makcik Maimoon yang ramah dan mesra alam.,kedua dunya bertembung di jalan utama taman perumahan.

macik Maimoon : kamu ni,Shahroom ,tak mau menegur makcik..jalan macam kereta api je

shahroom :Makcik kawan sayakah ?,sampai saya kena tegur bila bertembung ?

Makcik maimoon : kamu ni...,( belalu sambil ,mulut nya kumat kamit )


oleh kerana jawapan Shahroom ,menguris hati kecilnya .makcik MaiMoon bercadang mengadu kepada emak si Shahroom .Puan Sabariah..jadi teruslah makcik maimoon ke rumah makcik Sabariah

Makcik Maimoon : kamu tau sabariah,,? anak kamu si Shahroom tu ..bila aku tanya kenapa tak tegur aku masa bertembung ..ada ke dia cakap makcik bukan kawan dia..kecik hati aku Sabariah

Makcik Sabariah : Kamu ,Maimoon bercinta dengan anak aku si ShahRoom ke..sampai kamu kecik hati..dan terasa ni?

Makcik Maimoon : err takde la... adake kamu ni..aku sebaya kamu..aku balik dulu la Sabariah....







Nota : iklan berukband kemain bagus ,,,bila dilanggan macam sial tahap dewa...

36 comments:

bujal X said...

makcik maimon adalah seorang melayu yang tipikal.

shahrom seorang melayu yang jujur.

makcik sabariah? melayu yang sinikal?

ape da?

tak baik kamu buat makcik maimon macamtu brutal~ he~

eh,1st?

liyana said...

huhu terasa aku weh, dulu gelaran aku kat sekolah "si berat mulut".. kah3

kakcik said...

Berat pulak jari ni nak taip komen! :)

PinQib said...

haha..
kamu kawan saya ker nak kena komen.. boleh??

larikkssssssssssss

Nerzhul said...

tak hairan la shahroom terlalu sinikal mengikut perangai emak beliau rupenye...

Irwan said...

kau dah semakin narsisit, shahrom.

tak rugi kalau kita meyapa dulu
bukan dungu kalau kita syik mulakan ayat kita dengan' I'm sorry'

dan kepada orang yang lebih tua, silap-silap dari kesilapan kita, mereka melabelkan orang muda yang lain pula....


dan sebarkanlah salam itu kepada semua, kenal atau tidak...

Rebelle Me said...

erkkk?

perlu macam tu bila bertembung dengan orang tua?

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

heheheheheehehehehe

menjawab salah.. tak menjawab pon salah..

apa pun be yourself je lah.. hehehehe

// klik sinie jom ke blog mimie azimask untuk entry baru :D ... //

noor said...

sapa menyapa amalan mulia...huhuuhuh

alien said...

sharoom .. apela
kalau tanak tegur kasi la alasan yg baik sikit
tak bek cakap camtu ngn org tua oo

beautiful_rose said...

dari jauh buat2 tak nampak dan mengubah haluan jalan... =p








realitinya aku tak reti nak beramah mesra dengan orang yang aku tak kenal dan kurang kenal...sekian...




sebab tuh jugak orang labelkan aku manusia tak ada perasaan.boleh macam tuh? aku nieh suka buat org senyum dan ketawa okay ini jujur! =p







sebenarnya saya seorang y pemalu...hikhikhik






okeh kecelaruan identiti di sini.... =p

cryclown said...

ShahRoom tu melayu ke?
or tuk sume org?

nur said...

lagi kecik ati makcik tu bila shahroom dan mak dia sama2 jawap cegitu..

JEMPUT KE BLOG:ALL IN ONE

eima said...

hahahah elok la tu ...mana nk tumpah nye kuah klu tak ke nasi ...mak ngan anak sama...kuang jaaaqqq...hahha

six.september =_= said...

aiyoo itu macam pon ada ka

Kazaztan Team said...

sarcastic is the best...ehehhehe

tia said...

apesal emo sgt maimuuunn neh ?
janda ke ?

mae said...

balada makcik maimoon....watak makcik muncung panjang ni sesuai dilakonkan oleh pelakon maimun mutalib...gua panggil dia makcik resakse

EnHEar said...

bgus shahrom tu...
kalo aku... sengih pastu.. bg salam pastu blah..
hiihihihihi...

Abd Razak said...

Tegur jerlah takyah nak komen-komen...aduhai makcik maimoon

Ann said...

ptutla anak cmtu, ikut prgai mak...

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Sebaiknya bagi salam saja.
Hmmm ... kalau pasal 'berukband' tu kan udah dilabelkan begitu! :)

zety said...

agaknye memang makcik maimoon tu ade perasaan dekat sharoom tu yang kene tegur dekat mak si sharoom terus tersipu malu.eceh

- GC - said...

kesian pulak kat makcik maimoon.

emymilia said...

ha ha...

mak dengan anak sama je...

Cik Gallus Gallus said...

tiga tiga salah

adrinaqamarina said...

bro, biasalah tu, indah kabar dari rupa.

cemomoi said...

cik memoon kena ngadu dengan pengulu la pulak ada orang serkap dia bercinta dengan anak muda... cik memon! cik memonnnn

pembaris said...

gua harao bos2 gua tak merajuk mcm makcik maimoon..mati pun takkan jadi 'frens'

Irwan said...

brutal sedang menyolo nampaknya...

Cikgu Jang .. said...

emak ngan anak...sama fikiran...kurang menghormati org lain.

Tapak Kaki said...

erk.. they are sick.haha

Sharinginfoz said...

kesian kat makcik tu

BENA said...

mak borek anak rintik . HAHAHA :)


kesian makcik maimon . heeee~

P.E.C.A.H.R.U.Y.U.N.G said...

senyum..tak perlu kata apa-apa..hehe

JULIET bukan namaku said...

ha. awk ... suke kan mencarut sekarang ...

nota tu, bahasa elok sikit.
belasah kang!