apa barang

Apa barang

Tuesday, December 14, 2010

DULU MALAS BELAJAR.. SESIAPA ,TOLONG KASI GUA, FAHAM ??

Dalam waktu terdesak ,jika Gua , cairkan seluruh harta yang ada .kereta ,tanah dan rumah, mau ada  Rm 900 k
jugak..maknanya gua ada duit la... Tapi kalau di cairkan ..maknanya itu saja nilai yang ada ia itu sebanyak 900 k .
900k keseluruhan ,selama 11 tahun ,berhempas pulas ,bergolok bergadai... Gua gagal..gagal.. sepenuhnya gagal.
jika di carkan kesemua harta milik Gua tadi mana ... gua mau tinggal,berniaga dan bergerak. dengan ini gua gagal untuk mencapai maksud untuk membiak dan berhabitat... KORANG FAHAM KE  ,,,TAK ?



nota : 900k  ( sembilan ratus ribu tau tau )

40 comments:

little ain said...

maksudnye nak buat ape dengan 900k tu?

kawen?

Pena Marhaen said...

rileks bro...semua dugaan dalam hidup ni ada hikmah dan pengajaran untuk kita mengenal kelemahan diri seterusnya bermuhasabah...gua harap bro tabah dan akan berjaya dgn lebih gemilang di masa depan.

BonekadalamChermin said...

faham beb
sabarrrrr~

at least lu ade 900k,
gua apa ada?

emymilia said...

bersyukur lah dengan apa yang ada..

Pastinya ada hikmah dia setiap kegagalan yang dilalui..

err..dah ada 900K tu, leh la buat naik haji nanti...:)

bujal X said...

felda,bankrupt,4.3 billion,cair,aset,najib,brutalsolo,sinikal,sarcasm.

btul tak brutal?

Liliyuli said...

900k byk gak la..aku kurang 900k tau..bersyukur lahh~

Pena Marhaen said...

err..bro..gua nak pinjam 10 ribu buat hantaran kawin boleh tak???hehe..

kakcik said...

Maknanya - lambat lagilah nak membiak, ya? ;-)

mae said...

bab cair2 ni gua pun tak paham..selaras ngan seragam gua tau la...

Pistachio said...

rancangan Bersama mu' kan ada~

ckLah@xiiinam said...

Kalau semua dah cair.....jangan lupa beli pelampung tau! Boleh berenang-renang...


:D

luahfikiran said...

SALAM,
RM 900 RIBU KIRA DAH BAGUS TU. SYUKUR, SYUKUR ! ADA YANG TAK ADA APA2. DUDUK MENYEWA DAN MENANMGGUNG HUTANG SELEPAS 10 TAHUN BEKERJA !

Semarak Api said...

gitulah.ade org kje 20-30 thun nk ada hrta nilai 900 pon blum tntu dpt..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Betapa Agungnya Allah.. Ketahuilah walau seluruh alam ni pun harta kamu jika Tuhan nak menarik balik dalam masa sesaat pun tidak ada apa yang mustahil.. Setiap yang berlaku ada hikmah & pengajaran disebaliknya. Ingin mengingatkan kepada yg lalai.. membetulkan kepada yang salah.

makdara TERdiva said...

bersyukurlah ada drpd x de..:)
at least tak meminta2 kan????

alang said...

Gua tgk dalam maybank2u gua. Tinggal serdak je..lagi separuh bulan utk next gaji.... Gua pasrah.

puteri said...

membiak + berhabitat = kawen la tu

Tapak Kaki said...

ok la tu bro.. ang lagi kaya dari aku.. unemployed lak tu.haha

Lana~Bulu said...

kalau semua dileburkan..dicairkan..nak dok tanag mana? nak pi kerja dgn apa..larat ka nak dok pi ligan bas atau texi ..mana nak dan sekalipun dalam pokot ada 900k..

Acca Ca Chunk said...

900k macam2 boleh buat..

fuhhh

Ann said...

byk la tu beb..........900k mcm2 blh wat..

elly said...

Ni nak tanya sikit...900k tu selama 11 tahun tak berbaloi ke? ok la tu...cuma memang la 900k kalau tak dihabitatkan dan tak dibiakkan tetap 900k...faham?

pembaris said...

gua belajar 5 tahun, hutang 64k..berbaloi ka tak masih tak ada jawapan...

Cikli said...

salam bro,

mari gua kasi lu faham.

kalau lu punya 'cair', memang lu tak akan membiak.

itu yang gua faham.

miya said...

eh bro.
lek ahh. jangan cakap gagal.
cane tau gagal?
di mata Allah kite tatau cane.
teruskan berusaha.

nak kawen? buat simpanan la bro :D

P.E.C.A.H.R.U.Y.U.N.G said...

900k kira byk la tu..kalo pandai generate lg dpt byk...

Nerzhul said...

banyak kumpul harta dunia nanti terlalu cintakan dunia...sedekah je :D

menusuk hati said...

aku lg kaya,901k ja..

Ps:kalaulh btl aku ada 901k,dh lm aku mbiak dgn 3 is3 d cc..hu..

Emira Darmia said...

900K tu dah ley minang saya dah...hhahaha...

- GC - said...

buat apa lu nak cairkan semua harta lu?

Sutera_suci said...

Duit memang tak akan pernah cukup. Tapi rezeki insyaALLAH akan sentiasa ada.

Emira Darmia said...

bila nk merempit ni bro??

Nur Misnan said...

salam brother...
aku faham apa yg kau luahkan
tapi tak ada cara lain ker???

Isa said...

Lu pergi isi borang di Kelantan jelah... masih ada peluang untuk berhabitat...

Lu pasti paham maksud gua... kah..kah.kah...

PinQib said...

wah. sikit klg nakj jd jutawannnn.. wa cakappmluuuu

PinQib said...

wah. sikit klg nakj jd jutawannnn.. wa cakappmluuuu

PinQib said...

wah. sikit klg nakj jd jutawannnn.. wa cakappmluuuu

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

kalau dicairkan... habis sekelip mata..
biar je lah membeku dan membiak lagik...

selamat menabung banyak banyak.. :D

// klik sinie jom ke blog mimie azimask untuk entry baru :D ... //

eima said...

wahhh byk nye harta ko ....

zety said...

kalau pun nak membiak toksah la nak buat majlis macam fairtale..tak membiak biak la nampaknye