apa barang

Apa barang

Monday, January 10, 2011

hippie dan normad

10.01.11
sudah lama gua ,tak berbual dan berborak dengan Cupcap ... mungkin kerana gua dan Cupcap memang sebok
di pagi  Isnin yang permai dan indah... sambil membaca  suratkabar sumber Fitnah dan maklumat gua dan cupcap membalun nasik lemak berlauk di sec 7 kedai makan molek

" dah dapat rumah sewa ?" tanya cupcap sambil menurunkan gelas dari bibir munggilnya

" belum.. " jawab gua sependik mungkin

" huh.. jangan beri alasan sebok .. ni  kenapa...dah masuk bulan ke3 tidur sana sini "? katanya sambil merenung muka tak kemas gua ,dengan penuh pengertian

"  semua rumah yang di carik tak berkenan " gua jawap sambil lewa..

" cup ,sakit hati ...tengok hidup ..awak..tak terurus .." cakapnya melepaskan apa ..apa yang terpendam selama ini

" kalau gitu ..carikan ..lah saya pengurus... "  kata gua saja ..tak mau merosakkan keadaan

" sirus ...sikit macam org tak mau hidup.." muka putihnya sudah mula bertukar hijau

" aku ..memang ..orang  yang ingin hidup " kata gua ..sambil membelah telur dadar di atas piring

" Orang mintak sedekah pun ..hidup jugak awak... mewah lagi.. "kata Cupcap sambil menelan kerang sambal dengan gaya divanya


nota : sejak 3bulan gua jadi .hippie..dan normad berpindah hotel dan gua mensemarakan industri hotel tanpa di sedari

43 comments:

adrinaqamarina said...

lamanya tu. bro cepat cari tempat tinggal, jangan nomad ag!

ciK mOt ©™ said...

adehh...hang memang orang nomad kut der???

bujal X said...

nomad lebih hebat.persetankan kata-kata cupcap.

therosputih said...

meh nak doa
ya allah ya tuhanku, kau permudahkanlah urusan bro gua nih..amin...

alien said...

pacak khemah bro
malam2 layan unggun api
hehehe

She is f.A.z.A said...

best aper nomad2.. life x boring bro...

@tune® said...

dapat tidur yg cukupkah dgn bertindak sbg nomad?

Pena Marhaen said...

janji boleh tido bro...

kakcik said...

Oh... berbelanja lebih untuk sewa?

JIJI YU said...

pergh..bes tu dok jadi nomad..dapt pengalaman lbeyh..

cikmemy said...

huih,,,lame nye..tahan pulak kan....pi la cari rumah..kat mudah senang sket nak dapat....

tupaimerah said...

tido mesjid le. free.

mae said...

pinjam talipinggang bunge...?

Abd Razak said...

Seronok hidup mormad kan! :)

beautiful_rose said...

boleh pengsan kalau berterusan mcm nieh...carilah rumah senang cerita carilah isteri y ada rumah...



hiahahahahah =p

Ain Zulaikha said...

hidup secara nomad :) wah wah wah

sharamli said...

sampai hijau muka2

Ummu~Ishak said...

org banyak duit ni.kuar masuk hotel

aliaaroslan said...

boleh buat hotel review ni

siti murni said...

tertanya-tanya macam mana rupa nya si diva menelan kerang...haihh...hihi

cemomoi said...

untung la tuan hotel

HonEyBuNNy said...

he2...ciannya bernomad...ehhehe

zia said...

Err..le beli rumah la bro

Dinas Aldi said...

apa salahnya, hotel pun nak meniaga jugak. kalau takda pelanggan, hotel pun tutup, kehkehkeh

~nurul~ said...

kata brutal apa kisah ada xde umah janji duit byk...tapi ingat2 skit esok dah tua x kan nak ddk umah org tua2 lak...daaaa

biskut said...

perjalanan hidup yang pasti jadi pengalaman berharga di masa akan datang.pasti akan diberi kemudahan selepas itu.

Latifah said...

kesian...

cepat2 cari rumah la bro.

Nerzhul said...

tido hotel memang syok...rase malas nak bangun pagi..hee

Emira Darmia said...

meh gua jadi pengurus lu..nak??

pembaris said...

Tadi dengar radio Jenifer Lopez ckp dia hidup nomad sejak jadi artis.Lu memang dah taraf JLo dah ni

miya said...

yang pali gua terpikat nasi lemak tu. ko punya nomad gua tk amik pusing sgt. hehh

Nur Misnan said...

assalamualaikum brother..
hmmm.. tfo hotel
banyak belanja tuh...

gd luck ler.. insyaAllah
semoga sukses segala urusan

Semarak Api said...

owh..restoren molek.aku ske mkn kt kedai blkg tu..restrn nsi lmk cnta syg.hehehe

bro,crikla rumah cpt2.kt sek7 tu kn mcm byk jer..ko da jrg2 update blog.x best aa.huhu..

makcikkantin said...

nomad di hotel adalah sesuatu yg amat 'vogue'. teruskanlah asal bahagia....tokeh hotel tengok lu dia kata 'aminnnn, dia mai lagi...'

Irwan said...

masa bujang boleyah nomad..ingat! tujuan hidup kau ialah untu beranak.

camana nak beranak kalau asyik menomad?

(orang nomad tu ada caravan dan binatang ternak..kau?)

Biela Sapine said...

Layan kata Cupcap

makdara TERdiva said...

kaya lah tokey hotel tu.. :)

HoneyBUZZin said...

bah..jangan di tunggu lama kalau dah ada calon..Biar dia jaga u.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
betul tu nampak macam orang normad pindah randah ajerrr.....

nak wat camner kan..... pindah lahhh jommm

Faaein Himura said...

pergh.. kaya tu dok hotel.. hahaha..

peGuaM_BiSaYa said...

nomad ada tamadun!!

| TriAngleSite | said...

apa nk susah...duit byk, pe de hal kan bro

s h e e said...

uik...lamenye jadi org nomad...cepat2 cr umah...gudluck untuk pencarian kamu...