apa barang

Apa barang

Thursday, August 26, 2010

qarin dan gua di bulan puasa

MASA KECIL SEKITAR 19 TAHUN DULU


" 2hinggit .ini ubat 2,minum sama air" arahan dari pak cik lee bong sing
" ok ,ok..eer pak cik Cina ,tak puasa ..pun kurus ke?" soal gua
" hai yaa...pak cik olang tuA maa .. memang ini macam" kata pakcik L.B.S
"ooo..!itu macam la... pak cik nanti raya boleh aku datang rumah" ? soal gua lagi
" bukan cina raya ,melayu raya ...susah ini budak..datang la ,nanti pak cik kasi luit raya" sambil pakcik L.B.S
"
"
"

Qarin Dan Gua ..ke surau kampung ..berbuka sama sama dengan orang kampung, gua sudah janji sama dengan abg dilal ... makan satu group...hidangan berbuka sudah siap.. gua jumpa tok imam...

" tok-tok hari ini , Abg Dilal hendak Azan..." kata gua ,meminta kebenaran
" elok lah tu, yang muda azan ,bulan puasa kami yang tua ...dah tak larat.." kata tok imam

" orit pak imam" kata aku memandang Abg Dilal yang berubah muka menjadi pau basi 10 hari

"
"

waktu magrib telah masuk, seperti yang dijanjikan abg Dilal azan.. dengan keadaan lutut sedikit goyang...

semasa orang sedang sebok melahap mee rebus,dan air cendol.. gua masukkan ubat yang di beli siang tadi ,kedalam mee rebus dan air cendol abang Dilal...

Habis Azan abg dilal,menujukkan wajah sebenar minum dengan rakus makan lahap,memang tekak yahudi betul.. tak rasa ke ubat yang gua masukkan tadi...

selepas magrib ...tunggu isyak ..lepas tu taraweeh

"
"
sedang solat taraweh masuk rakat ke 4 ...abang Dilal stop.. sembahyang ,dia belari ke ..bawah ..menuju ke jamban surau... gua yang memang tak sembahyang.. belari mengikut Abg Dilal.. ke tanah...
sedang Abg Dilal leka diri di dalam jamban... gua mengambil semua pakaiannya
kemudian gua pergi sorokan di dalam stor,surau.. dan gua ambik pembesar suara .

gua sudah berkira kira...kunci jamban surau yg sudah gua rosakkan siang tadi..tentu berada Dilal tidak boleh mengelak..gua cabut cable penyambung lampu jamban.. ,Abg Dilal gabra takut gelap...
"
"

Puas abg Dilal merayu suruh kembalikan kain dan bajunya... masuk rayuan yang ke 20 puluh gua bagi nota dan pembesar suara..suruh dia baca kuat kuat..jika tidak gua tinggal biar dia telanjang dalam jamban yang kunci sudah gua rosakkan... orang sembayang berhenti sebentar untuk makan kueh... saat yang sedang ellok..

" DENGAN INI SAYA DILAL BIN LAMIN ,BERJAJI TIDAK AKAN MENGANGU NURUL SUHADA..DAN TIDAK LAGI CUBA MENGHANTAR SURAT...DAN BERJANJI AKAN SEMBAHYANG LIMA WAKTU..DAN BERHENTI MAIN DAM DAN MENCARI KATAK BENDANG...!!!






nota : GUA DAH CAKAP JANGAN MENGURAT AKAK GUA ,KANN DAH KENA... SEMBAHYANG TUANG..BUAT WAKTU RAMADAN SAJA. ADA HATI MAU JADI ABANG IPAR GUA...
: BERKESAN SUNGGUH UBAT PELAWAS YANG DI JUAL PAKCIK LEE BONG SING..
: BUKAN SEMUA KENA IKAT...INI QARIN GUA JADI TUKANG HASUT
: SUSAH JADI ORANG LELAKI INI,NAK MASUK SURGA KENA PASTIKAN SAUDARA PEREMPUAN,BERADA DIJALAN YANG LURUS..


NOTA: HARITU GUA KENA SEBAT DENGAN EMAK TAHAP 1000 KUASA KUDA ...DAN MALAM TU GUA TAK BANGUN SAHUR SAKIT MAAA

ABANG DILAL SEKARANG SUDAH BERKELUARGA DAN JADI IMAM DEKAT KEM TENTERA TEMPAT DIA KERJA

50 comments:

Unknown said...

kisah benar ek..lawak2..hahaha

alien said...

sadis2

Mak Su said...

heh heh, errrr , qarin itu kalu tak follow , maknanya nak meninggal

.
.
.

betul tak?

Maira Junoh said...

abang dilal ade anak laki ta?
kalau ade,kem slam (:

mak encik | SZ said...

hihihiiii..
sabarrr je la....

Gauss-Seidal said...

haha..lawak,

tulip said...

hahahaha..kekek2 gelak bc nota tu.baru phm.hahahaa..

ingt qarin tu nama kawan brutal..bl google baru tau sape qarin.huhu..

amiza said...

ada nasihat
1.sembahyang biar setiap hari
2.saya pun google ,baru tau qarin
3.makan jangan lahab
4.jaga saudara perempuan
5.hormat orang tua
6.merancang sebelum buat
7.jangan jual katak
banak la... best...

Duniakuabstrak said...

hahaha

tak cukup kejam lg tu hukuman mak ko

sbb tu qarin ko kuat lagi

Aku adalah aku said...

Dah lepas ni ko jangan dah dengar cakap qarin tu tau...

makwe joni said...

cayalah!!!!!!

adrinaqamarina said...

ne qarin yang ada dengan kte tu kan? ke qarin nama orang sebab tak paam sket. haha.

wah, bagus la ada adik protective macam ne. tapi betul la tu, kena jaga saudara perempuan, kalo tak nanti, kte yang disoal.

terokai seni said...

haaaa... mujaraab gak dakwah bil hal ko ni yeh...

PeNaRi LaUt said...

mantop..

Syifa Alshah (wutwut) said...

sian~.~

Nerzhul said...

cantek punya plan. kahkahkah!!! abang dilal dah jadi imam tak dapat jugek tackel kakak lu ke? hehee

Solehah said...

kesiannya kat abang dilal tu..tp ending yang baik, alhamdulillah..

Firhan A. said...

bgus,adik yg baik dan bertanggungjawab..

er..tapi tak solat tarawih??dasyat qarin tu..

F. said...

hahaha byk moral dlm citer nih..=D

Chenta said...

ok..ok..
saya dah gelak tak henggat .

hahaha

Anonymous said...

haha..memang lawak..tp pengajaran yg berguna sampai ke anak cucu tu..

betul, org lelaki tanggungjawabnye besar..

Unknown said...

hahaha
kesian tu abang DILAL BIN LAMIN
macam mane jak muke die di dalam jamban tu
hihihi

ciK LyndaWawa said...

wah..jahatnya.....hehehehhe=)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hahahaa..


adoilah....


mesti berbirat..

Unknown said...

Witchville 2010
sub indonya tak ada brader
cuma sub english
ni dia
http://www.mediafire.com/?e87tcj2szsrzube
semoga pas

pensel kayu said...

ahahahaha..abg tu dgn lu skrg amacam?akak lu dapat laki soleh ka?hehe

Verdict said...

berbirat bontot ye.

harharhar

najihah said...

ganas jgk kau ek?

tabik spling la dgn lu..

Arief Arf said...

ni kisah benar ke?
hahaha
mantap lah!

Afzainizam said...

.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•.
----==--Kami Mengucapkan---==----
Selamat Hari Kemerdekaan ke 53
'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•'
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com


ni kira tragedi ogos lahhhh.... yupppp kira ada moral of story... aku tak mau ulangi pristiwa ituwwwww

10 said...

tu dia... bab pekena cukup baguihhh...

p/s: dah tu kak awak kawen dgn sapa lak?

ainz said...

Huhu..sejuk perut mak ko mengandungkan ko..bgus btul cara ko kena kan mamat tu..msti dia ingat sampai mati,nye..hohoho..

Berd said...

Keh keh keh. Ada pandai juga lu ni. Tapi kalau gua masa tu gua dok dalam saf. tengah solat ikut imam.

ctmah said...

hihi!masa tu umur bape?brilliant tol

sahromnasrudin said...

salam..trime kasih berkunjung ke blog sy..sy folo saudara..org tanjong karang memang hebat2 belaka terutama parit 9...

zul said...

mc Mr.Bean pun ada gak..mission complete!!

Fida Husain said...

salam . encik ? kisah bevar . terbaik lah :)

-HanaMichi- said...

wakakakaka...style lah..
nasib wa xde abang mcm lu..kalo tak, budak ham tu mesti dah kena sesah

Zezebel said...

Hahahahahaha....
kesian kat dia.

kucingorengemok said...

kah kah, bijak²... apa²hal salahkan qarin!

ko ni kira macam mayat dalam geng surau tu la ye (re: astro oasis)

zan P O P said...

ha..ha..ha....biar pun saya cuma membaca dengan jidat yg agak berkerut karena kurang paham bahasanya...intinya saya tahu kok ^___^

LaiLiE iZaNi said...

hahahaha..comel jek kcik2 dh pndai pk cm2...hahaha...=)))

LaiLiE iZaNi said...

hahahaha..comel jek kcik2 dh pndai pk cm2...hahaha...=)))

Aleen Aiden said...

ape ke jadah nk buang aer pegi buang kaen baju sgale?nak mandi hadas ke ape brader 2?wi3

nabilah_2908 said...

hehehe..kejam juga tindakkan yg diterima oleh dilal.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DURATUL JANNAH

Nekmo said...

uih..hehehe..gila bagus idea tu..hehe

Anonymous said...

HAHAHAHAH!
serius lawak!
tp nape berak pon telanjang?
erk.

zatil hidayah mohd zailani said...

haha...jgn pndai jnji je...

Cikli said...

qarin tahap qarun tu... hahaha

s h a said...

ehehe...kisah benar ke ni...dasat2...