apa barang

Apa barang

Friday, September 30, 2011

Mengajak isteri-isteri mengumpat ?

selesai makan malam gua lepak lepak bersama para bini sambil mengumpat pasal Abdul Uzza bin Abdul Muthalib , tentang perangai dan akidah buruk si abu lahab ,dan gua memetik potongan ayat untuk sokong kata kata gua..


Binasalah kedua tangan Abu Lahab dan benar-benar binasa dia! Tidaklah berguna baginya hartanya dan apa yang dia usahakan. Kelak dia akan masuk ke dalam api yang bergejolak (neraka). Dan (begitu pula istrinya, pembawa kayu bakar (penyebar fitnah). Di lehernya ada tali dari sabut yang dipintal.” (QS. Al-Lahab : 1 – 4).

kemudian gua mengumpat pula pasal , Abdul Hakam bin Hisyam. dan gua memetik potongan  ayat 

Allah berfirman tentang Abu Jahal ini, “Sekali-kali tidak! Sungguh, manusia itu benar-benar melampaui batas. Karena dia melihat dirinya serba cukup.” (QS. Al-‘Alaq : 6 – 7)

kagumlah bini bini gua ,kerana ada masa juga gua mengumpat bersama sama...

nota :
moga kebaikan dan rahmat Allah sentiasa untuk kami dan juga untuk yang suka baca blog gua ini...amin

18 comments:

Unknown said...

hurm...hati2 bawak bini

wanita mutalib said...

baiknya bini-bini :P

gadisBunga™ said...

mengumpat pasal abu jahal dan abu lahab takpe. dapat pahala lagi....

Cik Ina Do Do Cheng said...

bertuahlah bini-bini ko dapat suami mithali cam ko.

Mr feckry said...

doakan wa sekali wei

tupaimerah said...

amin. dan terima kasih utk doa awak. salam utk para bini :)

Fyqa said...

untglah sape dpt ko nnti



;)

Bidadari Syurga said...

ngeh ngeh ngeh... semuanya terhimpun kepada kamu wahai bro... ngeh ngehngeh... haish abu lahab...

p/s: personel note... semoga 'sejahtera' yang tercipta letaknya di dalam duduknya... tiada yang keluar melainkan dengan cedukkan dari DIA semata-mata DIA...

Wadi AR said...

tak kahwin lagi

Misz-ella said...

Amin.

MOH KEMBARA said...

Salam Yob yg Brutal,

Amiiin. Jgn ngumpat pasal bini sudah!

Ceiler Mun said...

kim salam kat para bini.. :)

senyumSOYA said...

amin.. senyum ^^"

t ngumpat sama2 nak uncle? errrr....

Unknown said...

SALAM,
MAKSUD FIRMAN2 ALLAH DI ATAS CUKUP JELAS ! KITA SAMA2 AMALKAN

ewanthology said...

bertuah bini bini ko tuuuu

Anonymous said...

selamat mngumpat :0

Cikli said...

gua kagum sungguh.
semoga dapat buat lepas subuh juga ye, sebelum lu pergi beli roti hi5

Kunang-Kunang said...

Salam Brutalsolo,

Terima kasih berkongsi cerita pasal Pak Saudara Rasullullah ni.

Dalam surah ini juga menceritakan bahawa orang yang bersubahat dengan orang yang membuat kejahatan akan menerima padahnya sekali dari Allah sama seperti orang yang diikutnya tu.