apa barang

Apa barang

Wednesday, August 11, 2010

Ikmal Haris mula berpuasa


Ikmal Haris bin suib 2 tahun 8 bulan


pagi tadi sekitar 4.35 am,sebelum ayam jantan berkokok ikmal sudah sebok mengetuk bilik dan menarik selimut kesemua pakciknya... ikmal mula memberitahu yang nisik sedang minta di jamah.. sahur -sahur ( dalam bahasa yang sukar di fahami )..

selesai membuat yang sunat kami adik beradik pergi ke bahgian ruang makan ,untuk berperang dangan nasik dan ikan merah masak tiga rasa ... sambil mengaut nasik ke pinggan aku sengaja mengusik ikmal :

AKU : BANYAK PAHALA KEMAL ,GERAK ORANG BERSAHUR

IKMAL HARIS : YA KEMAL NAK MASUK SURGA ... UDA MESTI CEMBURU YA..?

AKU : YA UDA CEMBURU ...
>>>>>>>>>

>>>>>>>>>

>>>>>>>>>


pagi hari ini jam menujukkan 9.00 am... sedang aku ingin ke shah alam ,sepantas ribut .aku melihat susuk badan yang aku kenal sedang meminum milo didalam botol ( ikmal haris sedang minum )

aku : haaa... kemal buka puasa ya....?

Ikmal Haris : kemal puasa separuh hari... mak kata tak pe... besok kemal gerak orang sahur ada pahala jugak ... !! ( senyum di mukanya sambil menadah tangan mintak rm 2.00 )

nota : kemal jangan gaduh dngan Zul Amir tau

23 comments:

MOFASAD said...

HAHAHAHAHA


cepat betol dia berbuka!!!


>>_________<<

Nerzhul said...

mesti lu cemburu tengok kemal minum air milo dalam botol. hakhakhak. slama puasa.

farah.razali said...

Huwaaa, comel je ikmal haris ;))

DDrfauziah said...

Salam ukhwah dari Kak G & famili bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang mulia ini.
Semoga ibadah kita semua diterima sepenuhnya.
Insya Allah silaturrahim sesama ummah juga akan ikut terus bersemarak.
Terima kasih ya kerana berkunjung ke blog Kak G.
Selamat Beribadah.

F A R Y N said...

uda jangan plak bancuh milo time ni plak eh ;)

eisenhour said...

selamat berpuasa juga bro.

S y a n a d y a said...

tomei nye
selamat bepuasaaaa

NARDtheNERD said...

ikmal haris nak kiss sikit.
hehe.

annfrendly said...

heheh.. kelakar betul ikmal..

ahkakbatik said...

selamat berpuasa dari kaktek walaupun di sini belum start puasa.... nyam nyam nyam...

beautiful_rose said...

nakal,bijak dan comel =)

Berd said...

konfiden sungguh lu cerita budak kecik tak puasa. lu apa cerita?

Wanita Mutalib said...

owh sgt comel!!! :p

BUJANG SUSAH said...

Salam ramadhan dari saya buat anda sekeluarga moga mendapat keampunan dan keberkatan dari-Nya di bulan penuh rahmat ini

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Selamat berpuasa

=)

kemal~ bijak sunggu dia

PeNaRi LaUt said...

hahahaha....pandai berbahasa
salam ramadhan

AtieAbid said...

comelnya dia..bagus tul gerak org bangun sahur..
=)
selamat berpuasa.

piewahid said...

he3,
ok lah tu...!

HonEyBuNNy said...

camat berposa...;-)

Mr Noble said...

haha! kiut aa budak tu. kecik2 lagi dah pandai puasa walaupon stengah hari :D

intanurulfateha said...

bagus budak kecik neh ;)

hans said...

serupa tak puasa setengah hari pun sebenarnya
tapi niat tu baik
hehehe

LaiLiE iZaNi said...

comel jek uda dia pujuk kemal jgn gdh ngan zul amir...hehehehe