apa barang

Apa barang

Tuesday, August 3, 2010

MENGHIDUPKAN YANG MATI

3ogas2010

pagi setelah membasahkan tekak dan memenuhkan perut di jalan pinggir perpustakan negeri aku menuju ke Alam senteral.. ke ibu pejabat SSM...
beberapa saat berbaris untuk mengambil borang

Ravi Manan (pegawai ssm) : selamat pagi,boleh saya bantu encik ?
aku : minta borang ,mengihidupkan yang mati
Ravi Manan: Berapa lama sudah mati ?
aku : baru 4 hari
Ravi Manan : berapa tahun mahu hidup
aku : 5 tahun

( masa dialog berlangsung semua yang berbaris di belakang sedang menahan gelak )

suruhan jaya syarikat malaysia
Tingkat 3 & 4, Plaza Alam Sentral,
Jalan Majlis, Seksyen 14,
40000 Shah Alam, Selangor.

nota : aku suka pegawai macam Ravi ni, berbudi bahasa dan membuat penerangan jelas


25 comments:

Zakir Lazarus said...

ingatkan drama lagi rupanya realplayer plak....

Liliyuli said...

mana ko tahu orang belakang ko sedang menahan gelak? mana tahu mungkin mereka sedang tahan nak melepas ke..huhuhu

makdara TERDIVA said...

tumpang gelak :)

Nerzhul said...

gua tak tahan dah. terus gelak je lepas bace. kihkikih

y@n@ M!B said...

klu sy kt c2 pn nk ghelak gak..huu~

BalqisShafiqa said...

owh, sikap berbudi bahasa mmg bagus laa!

Anne M. said...

aku tak suka MOF..
berjanggut aku call asik g makan

INTAN RH said...

salam, lama x berkunjung ke sini. tu maknanya lurus dan jelas.

:D

Robot Baik said...

kalau macam tu, nanti aku nak renew 100 tahun la. haha!

ainz said...

"berapa lame sudah mati?berapa tahun mau idup?" mcm peras ugut pn ade..ahaha...lawak2..

F A R Y N said...

kim salam kat ravi :P

محمد زهراوي said...

kahkahkah..

Mr Noble said...

hhaha! bagusnya dia layan :)

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Ya, banyak juga yg mesra pelanggan kan! :)
Di Shah Alam tu tak ada 'ulat' ke?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

DDrfauziah
ada juga kak... benda senang buat sendiri

Wanie-san said...

hahahaha ingat apo la...:)

piewahid said...

byk rupa2nya bende yg boleh hidup mati, hidup mati ni ek? he3

HonEyBuNNy said...

nak hidupkan benda yg mati jugak la...ahhahhahah

She is f.A.z.A said...

lesen mati nak idupkan blk la nie ek hahahah

mier@merr said...

lmbt lg nk mati...thun depan baru hidupkan..hehe

pembaris said...

pejabat tanah paling teruk layanan.tak dapat duit kopi tak layan.

Nurul Ain said...

hakhakhak...
mcm tanye kaunter nirvana memorial ;-p

ni la die budi bahasa rakyat malaysia yg bebilang kaum. hahaha...

syabas utk ravi

syahira ariff said...

gangster betul kata2 encik Ravi tu
=D

hans said...

hahahahaha
lawak la ayat dia
kehkehkehe
berapa lama sudah mati?
berapa lama mahu hidup?
hahahahaah
macam nih ah long pun takut dengan si ravi tu

P/S : Anda Semua Dah Daftar Sebagai Pengundi?

LaDY EiSz said...

dialog yang biasa pegawai tuh jumpa gamaknya..da kalis sarkastik..bahahhaha