apa barang

Apa barang

Friday, August 20, 2010

Pesan lukman nul hakim di subuh Ramadan


4.00am..masih aku masih lagi depan komputer ..melihat blog -blog kekawan dan membuat sedikit kerja...
tiba tiba telefon buruk aku berbunyi... dan aku angkat;

"halooo ..salam uda '' suara hakim kedengara menerjah hendset buruk itu
" walikum salam ...kenapa hakim ? " soal aku agak risau
" saja telefon ...nak kejutkan uda sahur,sahur apa uda hari ni "? tanyanya perihatin
" kurma dan kefc " aku mebertahunya
" lepastu jangan lupa subuh di surau " katanaya sambil gelak kecik di hujung telinga
" kenapa ini?" soal aku lagi
" bukan apa uda ..kalau dah kawain tak payah hakim telefon kejut sahur.. ada orang masak tak makan kfc lagi.. lepastu boleh buat sembahyang jemaah kat rumah.." cakapnya sambil mematikan telefon

nanti uda balik kampung baru hakim tau... tak de baju raya kang budak ni..


NOTA: anak akak aku di kampung lukman nul hakim bin nordin 14 tahun

19 comments:

elly said...

Dia sayang Uda dia...err mcm sama lagi....

LiNda said...

wahhh.. bagus..bagus ada orang tolong ingatkan .

Buat, jgn tak buat tauuuu .. hehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

dia suruh cepat2 kawen tu...

ehehehe

محمد زهراوي said...

lukman perlu cari guru sekolahnya yang baek hati untuk udanya kerana pak uda perlu mak uda.hak.hak.hak.

kata kila said...

kawen kawen kawen kawen.ekekeke

BeJeRd In-Da HoUsE said...

hint suruh lu kawen cepat tu bro...anak buah malas nak kejut lu lg dah

:P

Idalara said...

sejuk perut ibu yg mengandungkan lukmanul hakim..seindah nama begitulah indahnya pekerti..ingat tu uda...kwen cepat...heheehe

sahromnasrudin said...

salam..sgt amil berat dia kan..bagus cenggitu

lumut said...

nnt pesan dekat dia..suh call saya pulak ye kat sini kejut sahur.boleh kah?

a kl citizen said...

lukman memang suka berpesan2 tu... bagus budaknya,

Mimie.Candy Cane said...

bagus nyeee anak buah kau.anak buah aku msg aku cakap sayang2 n rindu time nak topup je.hehehe..but i still love them :)

mae said...

menarik..!idea iklan untuk pak uda..

kak Erna said...

bertuah udanya,ada anak sedara tolong ingatkan..

Berd said...

keh keh keh.

ambik sedas.kali gua sokong kawan lu kata tu. kawen la woi

FyZa said...

baek nya ank sdara ko ek..orite la 2 ciap ada org leh kejut2 lg..;)

Cikli said...

intro entry kita kali ni macam berpakat je.

selamat bersahur.

syahira ariff said...

wooo wooo wooo
kalau kfc,aku pun nak jugak

citahrudin said...

anak buah gua biasanya ajak main kucing saja

ciK LyndaWawa igUana said...

wah..makan kepc x ajak....nak jugak...=)