apa barang

Apa barang

Tuesday, August 17, 2010

Ramadan berasama emak...

Hari ini kami adik beradik berkompul dirumah adik perempuan ( adik pada aku ,yang lain akak diaorang ) sampai saja mesti kena sepa abang ngah dulu jika tidak merajuk... budak2 macam2 hal...

bila emak datang jangan harap dapat memborng di bazar.jangan harap dapat keluar dengan minah dan amoi... semua mak masak.makan mesti bersih...makan mesti masak... kurma mesti ada ..mak aku...

selesai berbuka suami adik aku jadi imam maghrib... lepas sembahyang maghrib kami makan buah yang di bawak dari sekincan ( macam jauh bunyi kampungnya )...

emak kata nak sembayang sunat sembahyang tarawih malam ni... oleh kerana ..emak kakinya sakit ..kami adik beradik cadang sembahyang dirumah saja ... masing masing memandang sapa nak jadi imam...
oleh kerana takut emak perasan yang kami masing masing menolak jadi imam kami buat cabutan lidi...
kena la pada adik aku yang nombor 6 ( anjang kata budak budak )...
jadi imam la ko jali ... buat 8 rakaat dan tiga rakaat witir...

nota : mana boleh aku je kena jadi imam... subuh ini nak kenakan pulak yang bongsu..jadi imam subuh

15 comments:

Mimie.Candy Cane said...

bestnye berbuka n tarawikh ngan keluarga...

apesal ko takleh jadi imam lak? jawab sikit bro..heeheh

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

-Mimie.Candy Cane-

aku lelaki mesti boleh jadi imam.. mak aku dah habis sekolahkan aku...petang antar fardu ain..atuk ajar fiqah..
sesekai buat undian jadi imam apa salahnya..semua budak budak tu dah beso

citahrudin said...

gaya cakap..mcm sekinchan jauh sgt2 lah ye

cemomoi said...

sejuk ati mak nengok anak menantu jadi imam....

er sekincan tu bukan kampung sinchan ke?

Kimie Hashim said...

assalamualaikum..aku follow ko ya.. alah jadi imam kacang jelah..

Kimie Hashim said...

bro, aku tggu ko dtg follow tau..aku tggu.. :)

محمد زهراوي said...

kalau lu masuk imam muda gua vote for u

Ann said...

kat umh aku ni bgaduh xnak jd imam..last2 pi masjid jer..abis citer

elly said...

Elok la tu bila bergilir, boleh merasa sikit sorang...seronok nya korang berkumpul adik beradik leh jemaah sesama...(tetiba hati aku sayu nih)

alinac lover said...

wah ada undi...besh tu

ciK LyndaWawa igUana said...

selamat berpuasa cik brutal....=)

nurul hidayat zainal said...

kalo stiap kali femli aku terawih asik bapak aku je jadi imam,sian dia tade org na ganti dia jadi imam.
sekian terima kasih.

Arief Arf said...

bestnya macam tu.
tapi bile brutal pulak nak jadi imam ni.
baru la brutallllll hahahaha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

-cemomoi -

sekinchan tu bandar yang terletak di daerah sabak bernam ..skinchan tu kampung aku ..
emak aku pg..damansara kerumah adik
aku sekarang kat shah alam...

BalqisShafiqa said...

kalau jadi imam pun ok pe.
mesra sikit.
ramai2 memang meriah.
selalu jarang terawih ni. :P