apa barang

Apa barang

Sunday, September 5, 2010

Bila Allah Sayang Hamba-NYA

Hari Minggu aku Mengantikan emak aku yang sebok ,setelah mengangotai puteri amno..
aku kena antar bahan untuk memasak untuk di majis itu.. mak aku pula ,mengambil alih tugas memasak..setelah macik sofia Mufarakah merajuk setelah ada satu mamat menegur cara macik sofiah mematong bawang

" macik bila nak siap bawang tu jika potong nipis nipis,belah empat sudah" kata utuh hijau..

" Aku ,tahu la..kerja aku.." kata macik sofia... panas hati macam anak dara di sepa apek...

aku meletakkan sebahgian barang yang di beli ketempat memasak... mata aku melilau..mencarik mak aku...

" sudah sudah keluar ..letak barang di sana..jangan nak memandang anak dara orang ..'kata puan K (mak aku la tu}

" ya la mak " aku bernada kecewa seperti tak dapat makan murtabak kambing

Aku kebahgian depan... ingin melihat kerja apa yang boleh dibuat..sambil menunggu puan k ..nak balik bukan ada apa...

" abang -abang boleh tolong angkatkan pasu bunga ,letak dihujung sana" kata seorang perempuan .meminta tolong... mungkin tak larat nak angkat sebab perutnya sudah membesar...

setelah mengangkat pasu ..aku pun beralih ke ruang tengah... sambil tu mulut aku gatal bertanya..ai maklum lah perempuan cantik..tapi sayang mereka orang orang terlanjur...

" berapa bulan ya..kandungan awak ?" tanya aku macam karam sing walia setidak tidaknya mazidul...

" 6 bulan bang... " jawapnya...

" oh.. mana bapanya ya..."? kata aku..

" sudah lari bang, tinggal saya cm ni"..katanya sayu... pipinya tengelam ditengah ,memang cantik..

" maaf ya... berapa lama bersekedudukan..berapa kali buat buat kerja ..baru mengandung.." aku jadi mazidul

" duat tahun saya tinggal sama, tah berapa ratu kali kami melakukan zina baru ni mengandung " katanya malu .. sambil minta diri untuk membuat kerja yang tinggal



Nota : 2 TAHUN BERSEKEDUDUKAN , BERATUS KALI BERZINA.. BARU SEKALI MENGANDUNG.. SAYANG BENAR aLLAH PADA HAMBANYA .. DALAM MASA DUA TAHUN DAN BERATUS KALI BERZINA TIDAK PERNAH AIB..SENTIASA DI BERI PELUNG UTUK BERTAUBAT..ALLAH ...

64 comments:

elly said...

Majlis apa kau pegi tu?

Adakah wanita itu wanita tempatan?

Ada lah sikit bakat ko nak jadi wartawan...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

majis kat tempat untuk pemulihan akhlak...rahsia ..aib orang kang bila bagi tau majlis buka puasa tu kat mana

cemomoi said...

nampak cam best je tempat tu, err takde keja part time ke nak join la...

alien said...

beratus~
peh peh peh peh peh
seram gua beb

Idalara said...

Nauzububillah..minta dijauhkan...mudah2an wanita itu sempat bertaubat..kerana pintu taubat sentiasa terbuka luas..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

konpius jap

mak ko puteri umno ke ko?

hoho..

elly said...

lenkali nak ikut boleh? boleh tak?

frwls said...

hurmm.........

dah jadi budaya tinggal sekali ni....

Otromen Bulat said...

kesiannya..
pengajaran untuk sesama kita

M a W a D D a H said...

baiknya dia tolong mak dia..;)

cerita yang ada pengajaran dan kita patut ambik iktibar...jauhi zina...

manje said...

Allah mmg sygkan hambanya um pintu taubat msh terbuka ~

beruang said...

ternyata,dah kena baru nk sedaq..
tp,alhamdulillah dy dah tersedar..
moga2 tiada lagi kisah hitam lam hdup dy...

mae said...

kalau mak bapak kite dah sayang sangat kat kite..allah lebih lagi..berape kali ganda kene tanye orang alim la...

little ain said...

eh, bia benar?

huu takot seh. mintak jauh mende gitu.

TUKANG KATA said...

takkan takde sekelumit rasa taubat bila dah buat walaupun utk kali ke 100..SIKIT PUN TAKDA KA?
aiyoo..kau bg peribahasa siket kat die..HAHA

mirachantek said...

kenapa perempuan tu dengan rela hatinya bercerita ngn ko?

azieazah said...

Memang ada jenisnya orang yg begitu tapi masih tidak merasa malu...

Ann said...

ko jd sukarelawan ke? bgus nyer....

adrinaqamarina said...

bagus mazidul! haha.aku salu jugak ikot mak aku pegi cam ne sebab mak aku pon macam puan k jugak. haha

sedih pulak rasa. sayangnya ALLAH pada hambaNYA tapi kita? langsung tak sayang pada diri sendiri.

penjejak maya said...

salam,

pintu taubat masih terbuka bukan pintu tau buat!

Mieza vs Rory said...

ish2...lelaki x brtanggungjawb...

HonEyBuNNy said...

Masya Allah...apa la nak jadi.....itu pn xinsaf2 lagi...sdgkn Allah sntiasa beri peluang untk insaf....

Tapak Kaki said...

ang tanya direct macam tu je ke kat pompuan tu? erk..

LiNda said...

Perempuan kena pandai jaga diri..

Peminat Katie Holmes said...

lama tuhan bagi masa tu.
tak nampak2 jugak.

Elvyra = Elbo = Vera said...

ermm.. harap2 lepas ni dia akan guna peluang yg telah diberikan kepada dia untuk bertaubat.. jangan jadi macam dulu lagi.

.sweet-ants. said...

lama tu 2 tahun. Beratus2 juta la dosa dia. Nsb baik ngandung klu x lg berjuta kali wat dosa yg same

katilpatah said...

wah sngat berani lah lu bertanya..
tabik spring sama lu....!!!

redNing said...

tau jugak malu...masa buat xmalu pon ngan tuhan

Ismail Fitry said...

Sekurang kurangnya Allah masih kasi kesempatan untuk dia sedar dan bertaubat. Kalau tak sedar diri lagi, mesti dia tak masuk pusat pemulihan tu. Kalau tak masuk pusat tu, lagi 3 bulan mesti ada satu lagi kes buang bayi...

kata kila said...

lenkali ajak aku taw.nak jadikan pedoman hidup supaya tak terpesong

mereka gelarku ~lala~ said...

haip~
apa la. apa la.
larik pulak laki tu

ainz said...

Allah maha penyayang..walaupun dia pregnant,Allah tetap bg dia peluang..masuk pusat pemulihan akhlak..btul kan diri..harap2 mereka xulangi kesilapan lampau..

ibu WaWa said...

kesian mereka ni...
ketika ni semuanya dah terlambat. tak guna menyesal sebaliknya berazam tempuhi hidup seterusnya dengan lebih tabah.

dylli said...

betul cakap kamu.

Whoopz said...

Manusia memang pelupa.. Kalau x silap gwa asal perkataan manusia dr perkataan arab.. Manasia.. = pelupa..
Bila otak duk celah kangkang memang gitu la jadinya..
Eh.. Ter.. Emo gwa jup..

Sharinginfoz said...

yang penting bertaubat dan tak buat lagi. teruskan hidup dengan cara yang baik nanti

Website TV3 Diserang?

sz | m.s.s said...

oo ada murtabak kambing ye? hehehe...

betul, Allah sungguh sayang kpd hambaNya...cuba kita tengok kes2 buang2 bayi tu, senang betul "mak"nya melahirkan kan...klu yg "halal" ni macam2 komplikasi dari saat nak hamil, sedang hamil smpi la nak melahirkan menahan sakit berjam2...

kakcik said...

Sesungguhnya Dia memang Maha Pengasih.. cuma manusia tak tahu dikasihi dan tak kasih pada diri sendiri! :(

Nazz@Purple said...

smoga dia akan berubah..dan anak nya nanti tidak menjadi mangsa keadaan dan kesilapan org tuanya...

ikan emas said...

wah 1
direct aje awak tanya
memang brutal !!

semoga Allah mengampunkannya

-aPi- said...

moga bby tu tak jadi cm tu jgak...

:)

aibaks said...

tu la.. Allah Maha Menyayangi semua hambaNya.. cuma hanbaNya sahaja yang kurang mengerti.. wallahualam

Daya said...

wahh... ada bakat jadi wartawan nie...

Allah sentiasa sayang HambaNya..
Kiter jew tak sedar

Fida Faizal said...

salam . yang ini , memang sungguh berbakat . Allah memang sangat baik . cuma terkadang manusia terleka .
Ya Allah . Subhanallah .

BeJeRd In-Da HoUsE said...

amboi mak aiii....beratus kali tembak baru skali kene???tak produktif...

hahahaha...;P

cIk JanNah said...

auw giler ah.
2tahun berzina? bape juta kali dia berdosa? astagfirullahalazim..
lepas kantoi laki tuh lari. perempuan napa x boleh fikir oit?

Nerzhul said...

kadang tu Allah dah tutup aib dosa diorang. ada pulak yang sengaja cerita dan tunjuk dosa yang dibuat kepada orang lain. cerita la dosa korang kat Allah mintak ampun lagi bagus!

¶A.K.I¶ said...

pengajaran untuk kita....
bro~ slmt hari rye k

LaiLiE iZaNi said...

selamba je ea tnya direct cm2???huhuhu...

PnConfused said...

soklan ko cam SB, direct tuh Ampang point tol..


uit... syarat umo puteri amno baper ek?? :)

aleen adela akoo ^_* said...

erk,nak pulak ye die teros terang.klo aku dgn rg xknal tnye aku camtu mau makan penampor.hak2

~fisha~ said...

sigh. nauzubillah.. mntk dijauhkn.. :(

cikCEPET said...

hatoiyai..
boley lak cm2 an..

:))

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Hmmm ... belum insaf lagi la namanya tu ... hanya sekadar manafaatkan perlindungan yang diberi.
Ya, memang sukar sekali nak meruntuhkan tembok hati yang sudah hitam, berlapuk & keras!

Jom solat Zohor dulu.

Baby tasha said...

haloo.ni siapa erk??

Solehah said...

iskk..konfius..citer rekaan eh ni?harap2 la.

LiFe KaMi said...

murtabak kambing ade jual kt mana rasa nk beli plak..hehe

makdara TERDIVA said...

ermm..kesian perempuan tu..yg lelaki gak basuh tangan & blah!..heh!

Mr feckry said...

tapi...kiter tak perasan pun kan...
sama la macam malaikat maut ziarah kita setiap hari.tapi kite buat tak tahu je

tiafazunia said...

Allah sentiasa sygkan umatnya, umatnya je xtau nk syg Dia.

:)

MSOM said...

Mereka semua bak kelkatu mengejar lampu....sungguh malang.

Orang yg berzina itu, jika bertaubat pun, mereka tidak akan sama dengan org yang tak pernah melakukannya.

Apatah lagi beratus kali???

hazeleyed lady said...

Allah...mengapa dah tak ada lagi perasaan malu???
dengan senang hati membuka aib sendiri...
Semuga sekali dari beratus kali ini memberikan sinar keinsafan padanya...InsyaAllah.

nnenyy said...

Orang melayu kate dah terhantuk baru tergadah. Memang betul pon, sebab kalau selagi tak kena apa2, memang takkan sedar. Lepastu bagi alasan tak pernah sedar dgn kesilapan sebab hidayah belum sampai. Tapi sebenarnye hidayah Allah perlu dicari, susah nak dpt kalau sekadar menunggu.

Allah yang Maha Pemurah selalu bagi kita masa, jarang2 kita sedar kita hidup untuk dapat redhaNya. Harap kita tak tergolong dr salah seorang drpd mereka insya.

Heee, peringatan utk diri sndri jugak sebenarnye.

*Btw, thnx yea dropping by :)
good blog.