apa barang

Apa barang

Friday, September 3, 2010

ramadhan.Ramadaan.Ramazan, Ramadan

"ijam tadi dah bayarkan zakat fitrah utuk emak.."kata abang ejam

" asan dah bayarkan minggu lepas ..untuk emak dan asan " kata adek hasan

" la ... kan aku dah cakap ,biar jali yang bayar ... kan jali dah bayar kat masjid tadi" kata adek jali

"Banyak la ...pahala zakat fitrah mak tahun ni..abg helmy pun bayarkan mak jugak "kata aku


"habis pahala nak tolong mak masak ketupat ,bakar lemang dan pukul bahulu sapa nak" ?soal mak aku sambil senyum.. ada calitan adunan bahulu di atas kening


NOTA: biar apa pun kami lelaki memang anak emak

37 comments:

naz said...

hahaha senasib lah kitaa

pisau belati said...

sayangilah ibu selagi ada hanyatnya...

miya said...

anak mak yang comel :)

♥ shiMawar ♥ said...

wa..baiknye anak2 mak ni..terharu.. :)

so, sape yg nk amik tender buat ketupat, masak lemang bagai tu..? klu perlukan bantuan, boleh panggil aku.. :D

MasZuber said...

good boy!

kak Erna said...

alhamdulillah..beruntung mak..ada anak2 macam tu..rajin juga tolong didapur..tak terasa letih seorang ibu..ramai yang membantu..

adrinaqamarina said...

suwitnye aku rasa. adeh. haha

cepat3 cari anak perempuan pulak untuk emak!

Robot Baik said...

tak sabar nak tengok mak aku buat biskut raya bila balik kampung nanti. hehe.

makdara TERDIVA said...

baguslah semua anak lelaki sayang emak..jgn dah kawin sok terus lupakan mak yer..

hana nabihah said...

incik brutal!!!!
http://haluvha09.blogspot.com/2010/09/contest-baju-raya-itik-kejam.html

LaiLiE iZaNi said...

hehehee..bgs mak brutalsolo, ayat last 2 lau xfhm gak mmg xtau la...hehehehe...sila lebih rajin ye...=p

Mr Noble said...

haha! b.r.u.t.a.l.s.o.l.o la yg buat semua tu :p

Fiq said...

anak2 emak yg taat.
baguih,.

elly said...

Helmi tu yang mana satu ek?


Rajinnya mak....menda tu semua dah jadi kenangan untuk aku...

beruang said...

emak memberi ayat sambil send mesej..
haha

ikan emas said...

senang hati mak dapat anak-anak macam ni..
nanti berebut-rebut juga nak jaga mak kan !!

azieazah said...

Antara KETIGA-TIGA itu sapa yang masih bujang? hehehehe

> sambil keluarkan borang "cari menantu" untuk diedarkan.

Ibu n Abah said...

brutal solo...
rasanya soklan yang cepumas dibawah tu... memang takder jawapanlah nampaknya.....

ainz said...

Tersenyum bace n3 kamu.. :) ayat last tu tandenye dia suruh korang bwk balik menantu yang baik..bleh tolong dia di dapur..hik3

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

dua di atas dah kahwin ..bini ijam yg sulung tu bagus rajin masak dan megemas..mak aku goyang kaki je..

aku belum kahwin lagi

(: syai_sharif :) said...

ni punn anak emakk best laa HAHA :DD

Fida Faizal said...

salam . alamak . fid belum bayar . adoi . lupa

Black_roses92 said...

duit raya tgu kita buat contest.. hehe.. urm.. anak lelaki kena rajin woohh!! cian mak dia t.. ;D

thnks comment.

kita follow awk.. tQ

elly said...

Aku tak reti main golf...

HM24 ko kesian...aku ni?

ain fathihah said...

hehe (tersenyum-senyum)

Aya de Luna said...

baiknya anak2 mak..beruntung dia dpt anak mcm kamu smua,sejuk perut mak mengandung..

little ain said...

good son :)

p/s : memang tak patut orang menduakan kamu. hahahahaha *gurau je*

hans said...

bagus
sayangilah emak kita sentiasa
tidak lupa pada ayah kita juga
kan?

meh komen kejap pasal iklan raya tv3 yang baru nih

P/S : Iklan Raya Aidilfitri TV3 Tahun Nih Macam Ada Tak Kena! Ini Bukan Hari Natal....

Encik Tikus said...

bila menantu perempuan nak datang ? ;D

Ann said...

haha berebut2 nk bayar zakat...btuah mak ang

azmiroy said...

brutalsolo > kawin cepat.. carikan menantu untuk mak yang rajin ke dapur

L@n@ said...

untung mak ade anak yang baik mcm nih .. sayangilah mak semasa hayatnya ada..

Mimi Saidi said...

bgos2...

Pencacai Alim said...

sejuk perut ibu mengandung

kata kila said...

dah macam iklan tu dah.yang tanya pasal dging tu.hahaha

Daya said...

lelaki selalu menjadi anak mak kan kan

Nerzhul said...

mesti sejuk perut mak lu ngandung kan korang adik beradik. makan bahulu panas-panas sedap juga.