apa barang

Apa barang

Wednesday, September 29, 2010

kuburan angker,insani sepi

Esok hari jumaat ... aku dan Fadil dah ada rancangan besar.. setelah berjanji fadil akan singgah ke rumah aku esok pagi..
jam menunjukkan pukul 5.30 am .Fadil dah ada di hadapan rumah aku dengan berpakaian lengkap berbaju melayu hendak kesekolah...
aku turun dari rumah siap dengan wuduk ,sebab nanti senang nak sembahyang subuh..selepas bersalaman dengan mak aku ..aku pun bergerak menuju kesekolah...
tapi sebenarnya tujuan kami bukan hendak kesekolah ...kami melalui jalan yang sama tetapi singgah di tempat yang namanya ingsani sepi ( kubur parit 9 )
kami telah berpakat tidak mahu kesekolah hari tu... lagipun jika kami tak kesekolah bukan ada kesan apa ..PMR tahun depan...
Oleh kerana kami sampai awal di kubur hari masih gelap..jadi aku beritahu fadil yang aku ingin tidur di pangkin yang biasa tempat meletak mayat di kubur tersebut...
angin laut yang bertiup dan kawasan kubur yang sunyi membuatkan aku cepat tertidur...

sedang aku sedap tertidur aku terdengar benda di seret di jalan aspal...aku bangun untuk memastikan apa bendanya..rupa-rupanya ,bunyi buluh ,pukat tangkul yang di seret orang mau ke laut menagkap udang... tiba ..tiba

"hantu...!!!...hantu!!!" jerit orang yang membawa puukat tangkul..sambil belari dan melepaskan pukat tangkulnya...
aku dan fadil yang terkejut melompat dari pangkin..belari mendekati ,mendekati orang tadi...sedang belari kasut fadil pula tercabut... lalu fadil belari secara terhencut hencut....

semakin kami laju..lagi laju orang tadi lari sambil menjerit hantu hantu...dalam masa belari aku berhenti ..sambil memandang fadil yang berbaju sekolah melayu putih...aku suruh fadil berhenti..aku katakan pada fadil ..orang itu mengatakan kita hantu,..sebab pakaian kami yang serba putih....kami ketawa dan kembali ke pangkin di kubur...



nota : petang tu bermacam-macam versi certa hantu ..yang ditambah MSG... aku yang minum di kedai kopi cuma tersenyum... yang peliknya orang yang belari takut tu ( pakcik Nayan ) demam tak kebah kebah seminggu....kesian putus rezeki dia nak kelaut...
masa kejadian ini aku di tinggkatan dua ...nakal makin menjadi maklumlah dah mimpi

40 comments:

mirachantek said...

bongok sungguh!!
kuikuikui
gila putus semangat tu

Kazaztan Team said...

bengong...tak pasai2 org tua tu demam...kirim salam kat pakcik nayan...sian die...si fadzil pun satu tang tu pula kasut tercabut...terhencut2 dah mcm pocong..ahahahhaa...

teddyuna said...

perg pengecut gile org terbabit.. haha

Syafinaz Alizaini said...

biasa cerita2 mcm ni lah yang jadi lagenda berkurun2 di suatu kampung,haha

manje said...

ponteng sekola ye... tak baik tau buat org terkejut camtuh ~

HonEyBuNNy said...

adoiii...jgn la cita antu..takot...hihi

elly said...

Aku sambung gelak lagi....wakakakaka...

p/s: ko dah minta maaf kat pakcik Nayan masa raya ari tu?

ckLah@xiiinam said...

Hantu!


:)

echah mashuri said...

kerana anda banyaklah versi cerita hantu keluar..ihihi
janga marah yep!:P

DDrfauziah said...

Aslmkm Helmy.
La gitu ke? Ish3x.
Tapi zaman nakal kanak2 & miang nakal remaja meningkat darjatnya. Kata cendiakawan itu tanda pertumbuhan yg sihat & bernas! :)
Mama dulu pun nakal ala lelaki - panjat pokok makan buahnya, terjun jambatan etc tapi tak pernah ponteng sekolah ... sekadar ponteng kelas je! :)

TUKANG KATA said...

sekarang nakal lagi ke bro?

ainz said...

ahahahaha....takut sampai demam bermggu2..xkanlah hantu ngn org pon xkenal..waktu siang plak tu..aih..

psst...korang mmg ade rupe hantu,ke?

Abd Razak said...

Takut kepada hantu sampai demam..

cemomoi said...

heh aku ingatkan korang pon lari sama pasal takutkan antu...

Fida Faizal said...

okay , angkerrr
;p

Anonymous said...

brutalsolo daripada kecil lagi dah jadi hantu sampai besar ni kurang sikit hantu nya

Mr feckry said...

cis hantu..gua tikam lu

|arieza| said...

wah!!!! hahah sengal gila! hahaha korang mmg leh jd hantu.. hantu yg dh mimpi~ ek? :p

sahromnasrudin said...

salam..agaknya tema tahun ini adalah hantu kot..semuanya berhantu huhuhuhuh

KuNanGKuNanG said...

penah gak lalu kat citu......

miya said...

sejak zaman skola saya duk dengar kawan saya sebut angker angker!
apa ke jadahnya tu bro??

...cintajihad... said...

haha~
memori kecik-kecik :)

y@n@ M!B said...

hahaha kesian pacek tu..dia lari dr korg, korg lari sbb dia kata ada hantu..hihihi~ =p

Tomato Gurl's Life said...

hehe..kesoan pak cik tue..siap demam lagi..korang la ni jadik hantu..huhu

J. Abdullah said...

kalau puaka tu cemane plak ek?

sz | m.s.s said...

aduhai, macam2 akal anak bujang ye...

pembaris said...

cerita hantu begini boleh jadi modal bersembang dengan pakguard..terutama pak guard hospital

ibuintan said...

hantu, hang bedua memang hantu...ksian pak nayan

beruang said...

luarbiasa ngat la school life kau..
haha

~~Ciklinn~~ said...

owhh hantu kamu ye... kesian org tu.. ihihhihih

alang said...

haha. Klau pak nayan tu pi jumpa bomoh melayu, comfirm.. Bomoh tu kata kena badi hantu. Kena mandi bunga n blabla and bla. Melayu. Biasa la. :)

ana said...

hahahaha...apa la. pakcik tu pun takut tahap gaban punyer.

-HanaMichi- said...

heh...nasb la lu x kn kitai ngan org kmpung...

GaDis CoMeL said...

orang kampung, pantang tengok hantu, mesti demam punya.hehe.

bila dah mimpi, nakal tu luar biasa sketttt... kah3x

kella said...

hahahahahah... berani betul ya korang! hehehe..
sian pakcik tu! tak pasal2 demam orang tua tu! iskh! ko ni..

asuharAsuE said...

aku dolu2 selalu ingatkan orang toreh getah pakai lampu kat atas kepala yang terhendap2 pon hantu..tahapahapa jek

luahfikiran said...

SALAM,
BEST PUNYA CERITA TAPI TAK RASA TAKUT PULAK ! TAK TANYA PAKCIK TU ... DIA NAMPAK HANTU JANTAN ATAU HANTU BETINA?

Tapak Kaki said...

kompem lari tak cukup tanah.hehe

PinQib said...

kalau lah ak study masa spm dulu..(cheh, tetiba)
Jum Singgah yer
Latest entry di:

Teka movie
Shoutbox hello kitty baru.
Pengalaman kena tindih ngan perempuan

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

budak baru belajo mimpi nie memang semakin menaik dia punya nakal..