apa barang

Apa barang

Thursday, October 14, 2010

Kenapa perempuan Tak Boleh bercakap ketika makan

14.10.10. 12.15 am


Mei9 dan Cup sudah sampai dari Putra Jaya…
Seperti selalu, makan dan minum ada biasa bila berjumpa
Kami makan di sek 7
Ikan kerapu masak 3 rasa..kailan goring belacan dan satu Jag air limau
Makan pun berlangsung dengan gaya yang paling sopan
Biasa dah makan mesti nak bercakap…aku pun heran…


Cupcap : macam mana seorang mukalaf nak tau ibadah dan amal tu betul dan sah ?

Aku : untuk tahu sama ada ibadah dan amal yang dilakukan itu betul kita mesti mempelajari Ilmu fiqah. Rukun dan syarat –sayart nya

CUPcap : OH… macam tu…


Mei9 : bercakap aje tau …Ajarkan kami tak mau.. nak temankan pergi kelas dan ceramah agama pun tak. Asyik berdating sana sini

Hilang seleraaku yang baru nak makan ceh nak mengena pun tunggu la habis makan


nota : BILA MUALAF DAH BERCAKAP PASAL MUKALAF ... MACAM SINDIR AKU LAK

59 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
MASA MAKAN, CONCENTRATE LAH MAKAN. CAKAP SIKIT2 TAK APA. LEPAS MAKAN, BARULAH CAKAP BANYAK2. NAK CERITA APAPUN, CERITALAH ! BUKANKAH BEGITU, BRUTALSOLO?

tia said...

apesal perempuan je ?
cisciscis!
gua tak puas ati betul!

six.september =_= said...

oi oi oi..masa makan memang la tak bulih cakap

tapi gua hentam cakap jugak..kahkahkah

nizam said...

perhantikan apa yang ada
boleh beri tahu ,Apa itu MUKALAF

ciK LyndaWawa igUana said...

lelaki pun sebenarnya tak boleh bercakap ketika makan..=)

therosputih said...

ha'ah...first time dgr mukalaf...malunye i pada mualaf nih...

alinac lover said...

haha...hilang selere..hehe

sz | m.s.s said...

adehhh...
tertelan cili api kat ikan masak 3 rasa ek...

Mr Noble said...

pasni ajar la ye :)

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sikit-sikit perempuan yang kena..

bila turn lelaki pulak?

kakLuna said...

ni bkn 3 rasa dh ni...tp mcm2 rasa

Abd Razak said...

Salam...

Apa lagi, pasni mukalaf kena pecut bawa mualaf cari ilmu...

elly said...

Malam2 macam ni kena, umpama macam tercekik tulang ikan je...

Tajuk apa yang ko suh tukar tu? Cakap terang2 sikit bro...ko wat aku kelabu balik....

Kazaztan Team said...

mualaf tu mmg hebat..harus la mukalaf amil iktibar...ehehhehe

Lana~Bulu said...

kau dah kena tembak..BS..baguih3..
kau kena belanja member tu lagi pasai dia tegoq direct..takmain cakap belakang2..
teman suka kawan macam tu.. :)

MasZuber said...

ha ha,

bila nak buat entry versi mengapa lelaki selalu terdiam apabila wanita membuka mulut?

adrinaqamarina said...

ouh, salu pergi dating eh! hehe.

kailan tu sadap, ikan 3 rasa tu pun feveret. lapar tetiba

pisau belati said...

di kira sebagai soalan membunuh kah?

cikCOKLET:) said...

kalo makan sambil cakap...
mesti tak kengang sebb makan terganggu! ke kee.

*bole ke ckp cmnie*

elly said...

Tagline mana? huh lembap plak aku malam ni

.s.o.f.i.a. said...

he he........ menitik air mata kalau aku jadik ko..... derek tol kena tembak. =)

ribena.illina said...

kesian ko. hilang selera makan. hahahaha~

Cik_Noor said...

hehehe

memang perempuan tak patut bercakap masa makan
hihi

lelaki pun sama kan

:)

ahmad humairi said...

salam,

makan cili..mestila terasa pedasnya....walau di tambah madu.

Lya Colours said...

sbb tuh x elok bercakap masa mkn
potong stim nnt
huhu

Nerzhul said...

kena order sambal belacan. baru tambah balik selera. hehe

AyuZ DeathWisH said...

baling je nasik kat muka dia
bg dia syp sikit~

-HanaMichi- said...

kelepekkkkk!! kene sebiji...

y@n@ M!B said...

eh aku suka berckp masa mkn...so boleh kunyah slow²..klu x berckp mesti ssh nk abeskn mknn..hehe..boleh x bg alsn cemtu? =p

sharamli said...

c0mel apa p0mpuan ckp masa mkn... hak3

ayue said...

jangan cakap mase makan weyh , bersembor nasi nty . HAHA .

Liliyuli said...

fokus pada makanan..

emymilia said...

x perlu berkata-kata...nikmatilah rezeki yg diberi dgn sebaik-baiknya..

Rinna said...

makan mana bleh bercakap..kalau bercakap tak boleh nak merasa nikmatnya.makanan itu.. :)

Mak Su said...

kenaler ckp time mkn sbb time tu ler byk idea dtg, heh heh heh

aleen aiden said...

nak jugak kerapu 3rase...sila belanje.4rase pon aku xde hal..wi3

♥ shiMawar ♥ said...

haha..terkena sudah! :)

GaDis CoMeL said...

dalam jamban pun bercakap, ini kan pulak masa makan

ieQa sWetLuv said...

dalam tu maksud dia!! hehe

yott said...

lelaki lg bny brckp masa makan sbnr nya..

melur said...

Lelaki boleh bercakap ka masa makan?

deena farhana said...

pmpuan lelaki, sama2 xbuleh ckp ms mkn..hehe

deena farhana said...

minta izin link kan blog awk ye..

HonEyBuNNy said...

kena mtk dua2 xleh berckp ketika mkn..laki n perempuan..hehehh

BeJeRd In-Da HoUsE said...

kire dah kene tempias tak bro?

alang said...

Pedih ayat tu bro. Sampai gua pun nk terbatuk baca ayat tu. hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

sampai tersedak dibuatnya ni....

J@J@ / Bini The Rock said...

hahaha....

kena temabk time sedap2 makan ye!
hambeeekkk!!!

xD

pembaris said...

Girls say the darnest things..

gadisBunga said...

pompuan punye otak jalan lebih sikit time makan. huuuu~

d_tieah said...

Haha..
Pompuan mmg suka ckp..

teddyuna said...

haha una paling suka bercakap time makan.. suke share ape2 yang una rasa ngn bf n kawan.. cam best jerk.. hehe biase la talkative

Aya de Luna said...

perempuan je ke yg tak boleh cakap masa makan?? laki boleh la heh?? nasib baik aku makan penuh sopan tak ada bunyi..

nasikputeh said...

bwk jela pinggan ngn lauk pegi meja sbela.

FyZa said...

haha..kan dah kena sebijik..;p

ana said...

hahahahaha....

elly said...

Aku rasa dah lama jugak tajuk ni disini....nape ek??

DuniakuAbstrak said...

aku mkn bckap bunyi2 buruk gak la

Is said...

kan dah kena! haha!