apa barang

Apa barang

Tuesday, November 9, 2010

Nurni kenapa bulan tu jauh..?

nurni
jangan sedih ...
jika malaysia tercinta ini di ratakan
tiada sapa akan melukakan ,perempuan secantik awak

nurni
jika ada orang bertanya di mana cantiknya awak?
" aku cakap di mata,aku"
aku pernah ke peduli apa orang nak cakap

nurni
kekadang sms tak berjawab
bukan kerana tak sukakan nurni
telefon tak di angkat
bukan sebab hilang mode
sebab aku kekadang pekak dekat

kekadang aku sebok
mengaku la aku kat nurni..aku pergi date
bukan dengan perempuan lain
dengan chupcap,mei9,nina kellyman dan sebangai mana yang nurni tau
kan nurni tau aku lelaki paling gatal yang nurni kenal
tapi kan ..aku tak pernah tipu sesiapa walau satu ayat pun
lupa,memang selalu aku begitu

nanti ada masa kita makan mekde
nanti ada ketika kita makan kepsi
nanti nurni ada lesen keta
kita jejalan seluruh selangor

ingin ku nanyikan pada sutra dan bulan ( damasutra )
ingin ku lagukan bila purnama mengambang ( ukay )
ingin ku titipkan bila bulan kesingan ( razzi rahmand )
ingin ku tujukan bila bila bulan berwarna biru ( arab dan idit )
tapi kan.. suara aku umpama katak
tak mampu memecah keheningan hati...



* NI BLONG NURNI (http://kaptenjuliet.blogspot.com/ )



NOTA : SESI BULAN DALAM PERGI

42 comments:

JULIET bukan namaku said...

geramnye laaaaaaaaaaaaa .....

aku cekik2 jugak pocik tua neh.

adrinaqamarina said...

eceh, bro mengayat orng kat blog ke? *tepuk3.

nanti banje rina mcflurry eh kalau pegi mekdi :)

elly said...

jangan nanti banjir

adrinaqamarina said...

t raya sini la, tapi nak pegi jalan jugak. kawan3 pegi uk, tapi rina tak ikot, sebab ade prog laen.

abang, jom datang raya kat egip.

Abd Razak said...

Salam...syahdunya malam bulan berwarna biru..:)

miya said...

miya tade? hahah

ifah said...

khusyuk baca...

ainz said...

abis sume pmpn ko nk sapu.....lol!

Latifah said...

adehhhh...
kasanova sungguh...
=)

kakchik@ella said...

Juliet dah blushing tu!! Hehe .. nama b.ru.t.a.l. tapi mat jiwang rupanya. Hehe ..

cik fiza said...

ayat2 chinta kaaa... :)

beautiful_rose said...

memujuk jiwa yang rajuk secara halus =)

kata kila said...

lu buat lagu eik?>kihkih

ciknamr said...

waahhh brutalsolo ngorat gadis...
hehehe goodluck!
eyh nm die nurni.. nama aku nurna! hahahha kami adik beradik.. :P

Lya Colours said...

hye nurni !!!

sharamli said...

cantik bl0ng nurni

ana said...

nurni? layan je la...

.s.o.f.i.a. said...

chettt!! gatai!!! kasanoba betoi!!!

sz | m.s.s said...

sibbaik hakakkk takde adek pompuan! ;p

azieazah said...

Tu semua bahasa puitis orang meroyan..! hahahaha

noor said...

wah nurni.....

cemomoi said...

mengayat dari jauh je ke?

Nurulbadiah Lai said...

nurul suke..
rasa cam sweet je bace..
nurul senyum sorang2..hehhee

PnConfused said...

jiwang!

Is said...

aku suka nilai kecantikan sorang pompuan tu dari mata.

Nerzhul said...

apesal lak nak tunggu nurni ada lesen baru nak jejalan? hehehe

enhear said...

salam..
ahks..;) gatai ye..
pekak dekat.. ?
suka bahsa tu...

gadisBunga said...

tetibe setuju pulak dgn k azieazah. hahahahaha!!!!

Bidadari Hijau said...

alhai
nurni yusoff
brutal solo
ada tu anda
hahaha

HonEyBuNNy said...

hai nurni...heheheh

BENA said...

wah wah wah. ko luah perasaan kat murni ke? taktik ko bagus2! hahaha~

SEMARAK API said...

uhuk2!.mungkinkah ini sesi meluah perasaan scr tersirat.ehehe.

pestime drop komen cni.sile ke http://semarakapi.blogspot.com/. ade ngumpat hencik brutalsolo sket.ngeh2.

Sesumpah said...

ececehhh jeles gua tauu hahahha

Si Bohemian said...

Nyanyikan Nurni .
'WOMEN ' -John Lennon :)

.:Daya:. said...

untung jd nurni :)


>_<

kak wan said...

Wah..tangkap syahdu retro ni...
Nurni paham ke...
Selamat pengantin baru..eh bukan selamat berbahagia.

FyZa said...

owh..sungguh sy x phm..grrr

FyZa said...

owh..sungguh sy x phm..grrr

¶A.K.I¶ said...

mcm mne nk sebut??? nurni... kne sebot nurni ke??

tia said...

gua nak jd nurni ahh,
tp time mkn mekdi tuh jep.
hikhik!

Pencacai Alim said...

apa ni? apa ni? hakhak

puteri said...

[puteri - hanya mampu membaca entri ini sambil tersenyum..]

[adakah manusia yang sudi karangkan puisi untuk diriku ini? oh.. nampaknya belum ada mana2 puisi/karya untukku,, humm..]