apa barang

Apa barang

Wednesday, February 23, 2011

Jawa ,America sudah tau malaysia pilihan raya umum bulan 4,2012

 

Islamic Center of Greater Toledo.
selesai sembahyang sunat masjid,gua lepak melepaskn penat.
america,usa dalam kepenatan gua tersenyum mudahnya untuk
mejalankan aktviti ke agamaan , bukan setakat indah cangih pula 
di sini ada kebebasaan , tapi gua tak bercadang lama di sini
seminggu saja.. sambil menanti kedatangan jawa malaysia yg di usa
tidak mahu kembali ke yong peng ...gua mahu menumpang di rumahnya kerana
seminggu tak mampu nak berhotel di sini
Yusaidi sudah sampai...gua keluar dari Islamic Center of Greater Toledo
chevrolet ke bangaan america dan yusaidi jawa ,menanti gua..
.....
.....
....
Dalam chevrolet , yusaidi memandu tenang menuju kerumah sambil memandu
yusaidi bertanyakan kabar malaysia .. gua jawab seperti mana adanya ..
"tahun depan 2012 bulan 4,pilihan raya umum di malaysiakan.?"tanya Yusaidi 
" tak tau,pulak aku mana engkau tau ..mana ko tau ?" tanya gua kembali
 
" di sini America bro,.." jawab yusaidi tersenyum ..banga
 
"di malaysia semua memerlukan petujuk dan mimpi serta ilham dulu" kata gua
 
 
"esok engkau rehat dulu,sebab ada protes berbasikal orang perempuan" kata yusaidi
 
 
nota : kat usa,di orang tau nak pilihan raya bila ..kita tak tau lagi 
kesian kita
 

23 comments:

alien said...

advance~

bujal X said...

di amereka,

panjang kelakian saya pun mereka semua tahu.

Al said...

org kat mesia mcm katak d bwh tempurung?

mae said...

yang baik nya situasi ni macam tunggu kiamat...buat je la benda baik2....

Nerzhul said...

kat amerika internet laju...hehe

Pena Marhaen said...

tak sabar nak mengundi..hehe

Sutera_suci said...

PM kite America

Pistachio said...

jalankan tanggungjawab...!

owwhhh... 2nd time mengundi~

cikpia said...

yang pasti aku lum daftar pengundi..... =)

aleen aiden said...

hahah.asal dorang tau dulu?dorang pon sebuk nak mengundi kat malaysia ke?agaga

beautiful_rose said...

walaupun tahu,aku tak berminat utk tahu.

Waqheh said...

cilako....

ghost writer said...

camner nak tau,takder promosi besar-besaran...

ghost writer said...

lepas nih akan ada program realiti

'Akademi Politik'.

kau dah tau?

Mr feckry said...

kalau boleh cepat sikit..berita lu ni mesti masuk paper..tak caye tgk la nanti

Hantu Kak Limah said...

aku antare calon pilihanraye itu..wakakakaka...

pembaris said...

Kalau tengok projek mega najib memang setakat 2012 saja rancangannya.bajet dah pow cukup2 kot

cemomoi said...

patut lama tak nampak... jauh doknyaaa

gedek! said...

Tunggu wahyu?

JIJI YU said...

ape yg geng2 amereka tak tau ek..eheh

JIJI YU said...

ape yg geng2 amereka tak tau ek..eheh

Abd Razak said...

Orang kita pergi ke amereka bercerita

mamai said...

bagus juga...dah gian nak mengundi nie