apa barang

Apa barang

Friday, February 25, 2011

PERTEMUAN ANTARA SEORANG MUSLIM DENGAN YAHUDI,ISRAIL AKA IBRANI DI AMERICA

waktu America,Perrysburg 15.00
gua sudah hampir 15 minit ,awal dari yang di janjikan..biar omputih kagum,gua penepat masa yang jitu..
wakil dari pihak suplayer akhirnya muncul ..ya Barry Roth..
" Barry Roth ,menhulur tangan ... gua sambut seadanya...
 .........................................................................................................................................................
Dalam perjalanan menuju kilang dan ofis ,Barry Roth memperkenalkan diri.. berumur 22 tahun jenerasi ke 4 yahudi.di America..ya barry roth yahudi ...Sambil bertanyakan perihal diri gua... gua menjawab ..gua muslilim ..
pengikut ahli sunah...

" nampaknya ..nanti kita boleh .makan sama .." Barry Roth ..mesra ..cuba menghilangkan sikap yahudi ,israil aka ibraninya...

" saya akan makan ..di kedai keturunan turki.. di Perrysburg, maumee " gua ,memberitahu ..hanya makn di situ  ...ya  sebab kedai muslim dan bersih..

" memang saya ,akan makan di mana kedai makan muslim dan bersih... saya yahudi sebenar " kata Barry Roth..

'' oh jika begitu... harini saya belanja ..." saran gua ... sekali lagi Barry Roth .. si yahudi  mehulur tangan dan bersalam....gua tersenyum... ( YAHUDI DI DEPAN MATA MENGAKU YANG ISLAM ITU BETUL MENJAGA MAKAN HALAL DAN BERSIH ... )


NOTA :: GUA HARAP GUA TAK MASUK POLITIK... TAKUT DI TUDUH SAHABAT YAHUDI
               DAN GAMBAR , YANG DI AMBIL DI OPIS, KELAK AKAN MENJADI ALAT..UGUTAN... NANTI TERGADAI APA YANG ADA
              

22 comments:

miya said...

hahaha! yahudi ke?

norakhtar said...

orang yahudipun menjaga bab makan dan minum ni..so kita yang sememangnya islam azali ni..patutnya lebih dari itu kita jaga kan?

Ismail Fitry said...

Ada pepatah arab menyebut:

"Kalau ada orang kristian yang jemput makan dirumahnya, janganlah makan tetapi kalau orang Kristian tersebut jemput tidur dirumahnya maka tidurlah. Kalau ada orang yahudi yang jemput makan dirumahnya, makanlah tetapi kalau orang yahudi tersebut jemput tidur dirumahnya maka jangan tidur"

Pengajaran: Makanan yahudi (kosher) boleh dimakan tetapi awas kalau tidur dirumah mereka, mungkin anda akan dibunuh ketika tidur.

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

wa hanya membaca...

=]

Fa-T said...

yang bermasalah adalah zionis!

bujal X said...

brutalsolo agen yahudi dan illuminati.kata saya yang jumud pemikiran.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

politik menyesakkan dada.politik =yahudi

Mr feckry said...

bersih tu separuh dari iman

Ummu~Ishak said...

abg brutal ada kat us ke skang?

Abd Razak said...

Jangan termakan dakyahnya..

Kap said...

yahudi berjaya sebab disiplin dan kerja keras.
mari kita contohi.

Cikli said...

selagi dia tak naik basikal tak pakai baju seluar. tiada apa yang pelik di sini..haha

Son Of Rubiah said...

Teringat perihal ada golongan Yahudi yg menganggap Muslim sebagai Gentile Yang Lurus kerana amalan seharian dan ajaran yg menepati Laws Of Noah ....

cemomoi said...

yahudi sebenar memang gentle gitu. yang jahat gila babi kat palastine tu yang berfahaman zionis cuma yahudi tetap yahudi macam Allah kata, mereka takan redha dengan kita selama-lamanya

Kazaztan Team said...

mrk yg cetek pemikiran akan berkata begitu...

ahmad humairi said...

berhati-hati di mana sahaja.

Pena Marhaen said...

yahudi adalah bangsa..zionis adalah fahaman..tapi dua2 pun lebih kurang..hehe

Wahida Nasution Thakhrim said...

yahudi sebenar takkan bermusuh dengan Islam..

Nyssa Nuar said...

Tiap ajaran islam sume ade sbb nye.. =)

little ain said...

the real yahudi knows islam, if i'm not mistaken. i mean, their way of life is quite similar except for who we worship.

pembaris said...

anak-anak Islam yang dihantar ke sekolah cina apa akan jadi dengan makan mereka tah..masa kecik2 dulu kan selalu pow dan di pow rakan sebaya.nasib baik semua melayu Islam

alang said...

Dia yahudi yg sebenar. Tapi aku ni benar2 ke ikut Islam yg sebenar. Islam seperti zaman para sahabat. Adehhh.