apa barang

Apa barang

Monday, March 14, 2011

Ajoi, tsunami dan bencana alam

" Ajoi ,apa mimpi rajin kesurau ?" soal gua

" bila bila je ,kita ni akan mati " kata Ajoi

" memang kita ni bila bila akan mati ... "  gua ,angguk kepala

" gempa dan tsunami ... kat jepun tu tanda kecil kiamat " kata ajoi lagi

" masa tsunami tahun 2004 ,gempa bumi di padang indon .. ko rajin kesurau ,tapi kejap aje..lepas sebulan ko cuma sembahyang jumaat saja"  kata gua saja bagi ,Ajoi angin

"  kadang -kadang ,kita manusia .. selalu lupa" kata Ajoi selamba

" nampaknya kena banyak bencana alam baru ngko ingat " tiba tiba Jemal dihujung meja ,masuk pot

" Haa..korang macam bagus sanggat, bayar semua air minum ni..aku nak ke surau semula ,sembayang isyak" kata Ajoi berlalu pergi

12 comments:

Pena Marhaen said...

begitulah insaf setengah masak sebahagian orang termasuk aku..hehe

dah timbul macam-macam bencana baru terasa ingin ke surau dan masjid..bila dah aman lupa kembali..

Citarasa Rinduan said...

ajoi tu ala2 aku..
subhanallah...........terima kasih kerana mengingatkan aku

sharamli said...

kena musibah baru nak ingat tuhan

zarifahmr said...

bila bila masa je Tuhan boleh tarik nikmat di dunia hmmm

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Jom pergi surau sebelum tsunami melanda semula.

gedek! said...

Teringat cendol je... pegi semayang jumaat...

Melati said...

=))

elly said...

Tsunami dan ajoi...brutal solo dan....

mae said...

ok la...gua pegi masjid la solat zohor ni...

cemomoi said...

baekkk punya kawan...

Republic Aku said...

aku cuma nak tumpang gelak ...kool....

cek chun said...

aku nak gelak pun tetiba rasa macam kena kat aku..
haishhhh