apa barang

Apa barang

Thursday, March 10, 2011

Aku tak sekuat Nina Kelly Man

Nina Kelly Man..minta di teman ,berjalan di Shah Alam..,dah perempuan ajak berjalan ,mana boleh gua tak mau
dari kedai makan mamak ..dengan sengaja kami ,mengabiskan masa masuk kesatu kedai kesatu kedai..

kami sampai di kedai 2 hinggit..Nina tertarik dengan bunga plastik... gua lebih tertarik dengan amoi dan minah indon jaga kedai tu..

Nina pergi ke rak rak freame gambar ..dan ayat ayat suci Al-Quran... 


Tiba -Tiba Nina ke ,memangil minah indon dan amoi si penjaga kedai...

 " kenapa ,biarkan freame ayat -ayat Al-Quran ..ni di rak bawah dan persepah " tanya Nina kepada amoi dan minah indon 

" rak rak di atas sudah penuh utuk pasu dan tembikar..lagipun jarang sekali ,orang mau membeli freme ayat ayat ini..".. si amoi memberi jawapan dengan lacar..

" Awak muslim .."? tanya Nina kepada  minah indon dan amoi.. 

amoi dan minah geling kepala...

" saya nak beli semua freame ayat ayat ni.. buleh saya jumpa boss kamu "pinta Nina lagi

Si Amoi .. pergi kebahgian belakang ... kemudian datang semula ..bersama  lelaki berbangsa cina..


" Nina dan si tokeh kedai bercakap dalam bahasa ibundanya... Hokkien... 

" kali ini saya beli semua freame ayat ayat... lain kali kamu jangan jual dan tidak menghormati .. besok kalu kamu jual juga dan sepahkan ... saya akan buat laporan polis dan  jais " 

si tokeh  kedai menganguk dan meminta maaf...

Hari ini nina habiskan  Rm1700.00 membeli semua freame.. tapi bukan pasal duit yang di habiskan nya 


Nina kelly Man.. baru 10 bulan , menjadikan Islam sebagi  pegangan hidupnya..berani mengur dan membelanjakan duitnya ..supaya  ayat ayat Al-Quran tidak dipermainkan








Nota :: 


Gua yang,sejak lahir Islam .. pun tidak bertindak begitu ...sepanjang jalan dalam kereta..gua menung..kenapa 
Gua tak segagah Nina ,

37 comments:

DeLancrettLurpak said...

aku penah tgk ayat Al-Quran dalam tong sampah besar luar kedai mcm kedai 2 hinggit dkt Kuching. Laki aku pulak kena panjat tong sampah tu, bawak balik semua ayat-ayat itu utk dibakar.. nak simpan, tapi dah uzur sgt ayat-ayatnye.. Aku heran sapa masuk kedai 2 hinggit nak beli frame gambau mcm ni, so kenapa nak jual kan? lagipun makcik2 aku kat kampung, diorg beli aje, gantung dekat dinding rumah, bacanye tidak.. hampeh!

kakcik said...

Semoga kita juga akan sekuat Nina. Ramai kini yang Islam hanya pada nama. Mereka yang terkemudian mengambil Islam sebagai pegangan, adakalanya lebih kuat keimanannya.

JIJI YU said...

hurm..menarek cite ni..leh cite kat student aku ni

Mr feckry said...

gua malu denga diri sendiri

noor said...

xsekuat nina jugak..malu

Nerzhul said...

cool la nina. eh orang bukan muslim boleh jual ayat-ayat Al-Quran ke?

tupaimerah said...

salam buat nina! :)

Kazaztan Team said...

kalu kisah benar, saya tabikkkk nina kelly man...

bujal X said...

saya sayang nina kelly man~

- GC - said...

ok, sangat kagum dengan nina kelly man.

Panglima Muda said...

ayat dipamerkan, sedangkan alquran di dalam hatiku

adek dah besar said...

peh.. ini betul betul true punya nina kelly man.

gua nak jumpa, gua nak jumpa.

pembaris said...

takbirr.....

Nadia Harnisa said...

Alhamdulillah

Hantu Kak Limah said...

tetibe aku insaf 5 minit sepanjang membace entry ni...psl takut lps 5 minit nanti aku kembali jahil..huhuhu....(hati manusia sentiasa berubah2).....

Pena Marhaen said...

pipi aku rasa pedih macam baru lepas kena tampar..aduhh!!

sharamli said...

RM1700 dibahagikan dengan RM2..

berapa banysk frame bersepah atas lantai tu sebenarnya?

Emira Darmia said...

nk kenal ngan nina kelly man ni ley x??

sayangsayangibu said...

sikap penjual yang menjual pada pembeli borong yang tak sepatutnya

secara tidak langsung telah merendahkan darjat yang tinggi

tia said...

speechless...

-HanaMichi- said...

gua tabik spring la mcm ni..

cik nurussalwa said...

hmmm.. hebatnya nina..
*kagum*

Cikgu Jang .. said...

andainya ramai kesedaran seperti "watak" di atas.......alangkah indahnya dunia ini...

Cikli said...

di mana brutalmu bro..

cemomoi said...

malu aku... slalu membebel dalam ati je bila tengok keadaan gitu

Semarak Api said...

ko kawen la ngn nina bro!

alien said...

Alhamdulillah~

kimmy said...

Nina:)

syaza kelyza said...

bagusnye nina :)

Pencacai Alim said...

gua dh tertarik dgn nina..kim slm gua kat dia

Ummu~Ishak said...

mmg kdg kita yg muslim dr dalam rahim ibu pun takleh jadi sekuat itu

**mode insaf

makcikkantin said...

nina baca blog brutal tak?

nina, tabik springggg, makcik kagum

zati embong said...

Bagusnya.Hidayah yang diberikan oleh Allah Taala kepada nina..

marina anakcikbob said...

aku pon xsekuat kelly.. :(

alang said...

Gua terkedu.

Alexandriana Alia said...

great person with pure heart!

missSenget said...

kagum kt nina.. T__T