apa barang

Apa barang

Thursday, March 31, 2011

Gua tak berapa kenal Amri Yahyah

2004 gua ingat ingat macm tu la..

2004 gua duduk sec 17.shah Alam jalan sekolah rendah..gua duduk 3 tiga orang. Rasnya masa tu time euro 2004.. bro Ronaldo si bengali putih protugis sudah jadi star tapi bukan nak certa pasal Ronaldo..semua orang kebanyakan dah tahu..

Gua nak certa pasal jiran gua ,masa duduk sec17..sebelah rumah gua ada bebudak kilang dan opis sewa
gua tak kenal bebudak bebudak sebelah..,tapi mereka kenal gua.., gua tak tau bila gua salam siap sebut nama gua ngan kampung gua.Gua jadi muskil.. gua tanya, mereka cakap mereka budak sebelah kampung gua huk patutlah kenal gua..

Bila hari hujung minggu ,rumah bebudak sebelah meriah sikit,kekawan mereka datang bertandang ,jengok.
adalah satu mamat kawan mereka tu..macam pernah ku lihat tapi di mana ya? mamat ni rambutnya panjang tutup telinga ikal ikal sikit sowo matang (kulit jawa ) naik staria ,kira gilamor la zaman tu ada kereta ciri ciri sport ni... bila mamat ni duduk luar banyak la orang lalu lalang angkat tangan...mamat ni ramah jugak

hari sabtu gua balik dari ofis, mamat staria ada duduk borak dengan kawan2 tegur gua

" bro tak tengok selangor main malam ni " tanya mamat tu sambil salam sama gua

" gua tak selera tengok selangor main, lembek macam ayam sakit..satu pemain gua tak kenal" kata gua

" Amri ada main malam ni bro dia star masa tahun 2002 ,masa piala malaysia " kata kata jiran gua pulak

" Amri  celah mana pulak.., suam suam kuku pun gua tak pernah dengar nama dia.. main bola ?"

" err ini lah Amri yahyah , bro katanya kawannya memperkenalkan mamat staria

gua sekali lagi salam mamat satria ,yang namanya Amri yahyah dan kawanya..dengan muka sedikit hijau gua tak pandang mana ..gua cabut masuk rumah

Nota:
bebudak sebelah rumah pun satu,tak kenalkan yang naik staria tu Amri Yahyah .. kalau tau  ,gua punya mulut mesti cakap macam budak sekolah menengah atas

 Nota 2:
kalau korang bebudak sec 17shah Alam atau Amri sendiri terbaca blog gua ,sila telefon gua masih pakai nombor lama atau email saja kat brutalsolo@gmail.com

44 comments:

Nerzhul said...

patut prestasi amri merudum..kene kutuk direct..huu

sayangsayangibu said...

alahai kesiam amri tu..

tp erppp akk pun tak kenal siapa amri tu ;p

sayangsayangibu said...

alahai kesiam amri tu..

tp erppp akk pun tak kenal siapa amri tu ;p

JIJI YU said...

gua mmg tak rase nak minat pon amri yahya tu

adan said...

hahaha... kesian amri yahya... aku yang asal dari jauh ni boleh kenal amri yahya.. sah2 tuan blog ni tak minat bola...
ke layan liga english?
cane la perasaan amri yahya tyme tu ek..?

Pena Marhaen said...

kalau aku jadi bro,aku masuk rumah terus tido..tengahari besok tu baru bangun..hahaha

BRO_MONDAY said...

adehhh!!! kena sound tepet...koh koh koh

puteri said...

haha..
(tak mampu berkata2)

man yusoef said...

gua tak layan Amri Yahya..gua layan Johor FC...haha

cikpia said...

aku kenai dia sejak2 dia main malaysia vs MU..... (eh, ye ke?)

sharamli said...

kejap lagik dapat la email tu

bujal X said...

saya tak kecik hati pun~

*amri yayah~

FasiHaH SupiaN said...

adoi bro, kesian kat amri yahya tu...sampai hati kau tak kenal dia....

Mommy Fara said...

wow! yang jauh tu boleh kenal...dpn mata terus jadi buta?

kesian....

beautiful_rose said...

amri yahya?
aku tak kenal beliau =p

AizA said...

hahaha... lu kan bro... mmg gempak bila berdailog...
hhahahaha

imah said...

xpayah duduk s.a. la senang..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Yang gua ingat sangat tahun ini, bulan ini, waktu ini pemain selangor duduk di Tasik Prima Puchong depan rumah adik ipar gua. Tapi gua tak ingat nama dia apa.




*senang jugak budak main bola sekarang ni. bujang boleh beli rumah 3 tingkat.

Qaseh dalia adelia said...

xkenal gak ..duk ganu ni haaa

pembaris said...

2004 selangor kuat kah...??

luahfikiran said...

SALAM,
PERNAH MENYEWA DI SEKSYEN 17 TAPI BUKAN TAHUN 2004. PADA TAHUN 1978, JADI KITA TAK KENAL. JADI LF TAK DAPAT NAK RESPONS.

deus X machina said...

lol lu duduk 17 ke?gua duduk 17 jugak, kah kah kah.....

maiyah said...

assalam..
hehe.. sy lg le x knl :D

Cikli said...

langgan astro bukan nak tengok sport, tapi asyik layan ravi dan manisha...
malu gua bro...

missSenget said...

ko patut peluk sambil laga-laga pipi...

pastu buat ayat...
"alhamdulillah..sempat aku kenal ko..kalau tak, sampai bila-bila tak kenal.."

T__T

white rose said...

ntah2 kau amri yahaya tu...

cek chun said...

aku macam setuju sungguh dengan ayat white rose

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Amri yahya salah seorang pemain bola sepak yang makcik minat.

Abd Razak said...

Saya pun tak kenal...

Nasuha Suhada said...

saya terbaca komen anda dan singgah sini. :)

Isa said...

Gua pulak.. jangan kata player selangor... player setiap negeri dari utara samapai sabah.. haram sekor pun gua tak kenal beb...

mR.sYaH said...

hahah,, depan2 ckp mcm tu.. nk buat mcm mana dh pendapat yg benar.. heheh..

Republic Aku said...

tak pe yang penting buat muka bodo....hehehe

gedek! said...

Gua bukan amri mahupon budak sec 17....

jadi, tak payah respon lah...

Miss Tira said...

Sebab pemain selalu bertukar ganti jadi tak kenal kita. Hahaha, nasib baik Tira masih kenal siapa Amri Yahya tu.

diana said...

sivaji the boss kenal tak??

ghost writer said...

dia sekarang dah macam tukang ukur padang jer...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
”Maaf lama kami tak ziarah”

wooooo mau demam seminggu kena kutukkk kawww kawww depan depan terkejut beruk.... masuk wad...


eemmmmmm tak kenal maka tak centa....

HEROICzero said...

peh legend tu baiii!!!!!

Hazrina Erin said...

amri yahyah xkenal?kena buang negeri ni!hahaha :P

Raji berkata said...

hak2 sian Amri tuh ;P
ak pun xkenal gak
msti segan gle xD

gadisBunga said...

hahahaha!!! biasalah, kalau tak tau situasi de depan mata, tahap konfiden mmg tinggi~~~

abis apa dia buat kat situ? tak main ka?

MOH KEMBARA said...

Salam, sapa nih Amri Yaya?

yayitake said...

Thank you for sharing the info. I found the details very helpful.

paxil