apa barang

Apa barang

Thursday, April 7, 2011

Bab yang mak gua tak berkenan

" Apa nama kamu,susah nak betul nak disebut ? sudah ke maknya bersetuju? " soal  mak gua kepada cupcap

" Cupcap namanya makcik.semalam sudah cakap dalam telefon..mak setuju,tapi Jumaat ini saya balik perlis cakap dengan mak sekali lagi"  kata Cupcap sopan sopan

"Yang kamu Mei...setuju ,mak kamu kali ini ..kenapa ?"mak gua beraleh pada Mei pulak

" mei janji dengan emak, kalau apa apa jadi tak salah kan dia.. dan janji akan balik jumpa dia tiap tiap bulan ". kata mei kepada mak gua..

" bila nak langsung nikah kahwinnya, macik ingat cuti sekolah akhir bulan lima dan awal bulan enam elok " cadang mak gua

" Helmy kata ,nak nikah ,masa  3 hari raya puasa tahun ini ,makcik " Cupcap bercakap dan mei mengganguk

" Helmy apa yang lambat lambat sangat...? " mak gua bagi soalan cepu mas kat gua ...terbantut gua nak cicah jemput jemput dengan sambal belacan

Mak gua ,mei9 dan Cupcap pandang tepat kat gua..

******
*****
"saya tak puas bujang mak " kata gua sambung balik bersilat dengan jemput jemput

Nota :
***apa apa hal kena jumpa suriana dengan Nina kelly Man dulu

Pada cik Nurni yusoff awak datang kalau saya buat majlis.. kalau nikah saja nanti saya bawak diaorang semua jumpa cik nurni yek...

43 comments:

kimmy said...

Perkara baik elok dipercepatkan. Tahniahhh...harmoni:)

melle amir said...

kahwin je lah cepat-cepat

mae said...

time tido tangan jangan letak atas dahi....

azieazah said...

Semoga jodoh dimakbulkan.

whitecappuccino said...

kawin cepat2! jemput2 cicah sambal belacan?

Isa said...

Gua tak kisah kalau masa nikah tak jemput gua pun takda hal..

tapi masa kahwin nanti wajib jemput tau... hahaha...

miya said...

ni serius ke main-main ni??

miya said...

ni serius ke main-main ni??

wa khairul onggon said...

Betul2 ke cobaan2? Bujang puas2 dulu ye hehe :P

Cik Bidadari said...

habislah mana2 awek2 yg jatuh cinta tu yeak... ada yg kecewa tak ni...? weeeeeeeeeeeeeeee... cik nurni tu sapa? cup-cup-cup...kalau ada awek2 yg nak join... kalau no 2 tu tahanlah lagi yeak nak kongsipunkan? no 3 tuu.. huk huk huk....

Sesumpah said...

kalau bujang itu lebih siksa makanya tamatkan lah segera :D

nurniyusoff said...

dah nak kawen wak?

bgus la ...

ha .. jawab la dorh tanya, sape cik nurni.

saya pun nak tau.


ahaha

alhamdulillah.
kawen jugak awk.

Cikli said...

lu mesti pernah lihat cerita jula juli bintang tujuh kan...

Nerzhul said...

jawapan tak menahan...hahaha

Mr feckry said...

puas..sampai bile2 tak puas

gedek! said...

ada ke istilah 'sudah puas berbujang?'

Kazaztan Team said...

wah meriah.... 2 in 1...tahniah...bg percaya..sila update dgn bergambar...tiada potong2...tiada gelap2...

imah said...

wah!! maju ^^

tia said...

erk ? nak kawen daaaa ?

beautiful_rose said...

alhamdulillah moge dipermudahkan. =)

Ummu~Ishak said...

skali kawen 2 org ke?

bujal X said...

saaya baru tahu kamu adalah helmi~~

Miss Tira said...

Tak puas membujang?!! Aik, macam tak serius je ni..

Zuraidah said...

Hoho. Tak payah kawin, boleh? >.<

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

nak kawin 2 sekali ke???? penin..pening..

Aspirasi said...
This comment has been removed by the author.
gadisBunga said...

makan jejemput cicah sambal belacan??

AZANI said...

lu tak puas membujang...habis yang nak cepat kawin ni minah dua orang tu la...


handal...handal...

pakcik tabik...

sepet said...

kawen ?? nikah ??
alhamdulillah .. terus kan niat murni itu.

cemomoi said...

ooo ingat 3 ari seblom posa... bro!

Cik Ina minat Do do Cheng said...

ha ha baru makcik tahu lu punya nama Helmi.jangan lupa jemput makcik ye.

ghost writer said...

sama lar kita tak puas membujang lagi...

hidup si bujang!

aleen aiden said...

tahniah!keh3

intan.maisarah said...

..tak puas bujang?

cikpia said...

sampai ati tak tunggu aku!!!!

Mutiara Bernilai said...

hidup membujang., mane pernah puas!~

rs nak spend byk masa utk benda2 lain..

^___^

xpe, take ur time :)

Wahida Nasution Thakhrim said...

jangan lupa jemput tau.. he3

ayunda maajis said...

dasatttt..yer..dasaaaaatttt..tambah 1 lagi cawangan x nak ker?

Republic Aku said...

kah kah kah ....aje gila!

cek chun said...

gua tak sabar menunggu kesinambungan

DuniakuAbstrak said...

alhamdulillah

dah tak solo dah lepas ni

brutaldouble pulak

keh keh keh

Cempaka R.Minta said...

hii
apa lagi Cik Nurni sudah cabar tu

alang said...

Bro. Nanti jgn lupa jemput gua ya. ;)