apa barang

Apa barang

Tuesday, April 19, 2011

Bila hijab terbuka

Maghrib datang lagi seperti hari hari lepas.,. kalau maghrib tak datang, sah  dah kiamat
Hari ni ,gua malas nak ke masjid ,jadi gua ke surau pulak..bukan apa badan letih tak payah nak sembahyang  sunat tahyatulmasjid  ialah dah surau bukan masjid..

sementelah menunggu masuk waktu maghrib, gua , mamat mamat dan pakcik pacik kaki surau sedas dua membuang pahala mengulas pasal pilihan raya sarawak dan jam omega ..

cikgu Bakar pencin dengan nada tinggi melaungkan azan maghrib ,selesai azan  beliau  sembahyang sunat  ,selesai semua tu... cikgu bakar  menjengah keluar surau ,melambai pada Gua ,sah kena komat  la gua har ini

gua masuk dalam surau.., gua nampak  pakcik roslan  ada di pintu masuk ..nak tak nak kena salam dan tegur la.

" pakcik Roslan sihat ?" kata gua ,sambil menepuk bahu dan mengambil tangan beliau untuk disalam

" pakcik Sihat... " jawap pakcik Roslan bernada rendah mengengam tangan gua ,sambil tersenyum

" lama tak nampak ,awak ke surau.?.. " Pakcik Roslan bertanya dalam bentuk fakta

gua baru nak  jawap ..  cikgu bakar bilal dan Imam misran tarik gua suruh cepat komat

*********
**********
********
" Pacik roslan  tu cacat penglihatan soalan soalan macam tu jangan di layan sangat"  kata imam Misran setelah selesai solat

Nota :
kasyap sunguh padangan mata pakcik Roslan ..hingga hijab terbuka

22 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

kenapa dah lama tak tegur pakcik roslan bila ke surau?. minat gak nak tahu pemilik omega namapak. ekekek

Miss Tira said...

Hehehe. Kurang penglihatan tu. Orang tualah katakan.

Kasih nur azie said...

la. jam omega menjadi bual bicara semua tanpa mengira masa dan tempatnya.

white rose said...

ke kau dah berubah saiz?
kakakaka...

Cikli said...

respek sama luu bro, tak ke masjid, ke surau. bagus lah.

beautiful_rose said...

bukan salah pakcik roslan...

delarocha said...

27 lebih baik dari 1 kan

kella said...

alhamdulillah...
panggilan Allah disahut dengan rasa kesyukuran.. :)

JIJI YU said...

ade benarnye kata pakcik roslan sampai lu tergamam..

Nur Misnan said...

hmmmmmm..... borak pasal politik
kat surau dah jadi perangai manusia
awat tak borak pasal
kucing beranak ker
ayam bertelur emas ker..
kan best... hu3

jgn mara aaahhh brother.. gurau

cemomoi said...

tapi ramai orang kita yang lagik kasap sebab ble nampak sapa tuan punya jam omega tu

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Brutal, sejuk ati...sib baik dia tak kata.......ya tinggi kasyab Pakcik Roslan.

Cik Cempaka said...

hai...

hebat, rajin ke surau

redsugarpaper said...

sugguh comel pakcik roslan itu ^^v.hehehe

eLL said...

calon menantu, sebab tu pakcik roslan tanya lama x nampak

Nerzhul said...

kat tivi pun dah ada iklan jam omega

Abd Razak said...

Cacat penglihatan pun masih dapat ke surau daripada yang tidak cacat

- GC - said...

bagusnya berjemaah di masjis/ surau. pahala berlipat ganda.

rATu kEBaYA said...

herm.. orang tua.. pandangan berbayang-bayang

Cik Bidadari said...

qomat ke? aduh... gugur jantung... senyum... tak sangka... jaga diri selalu yeak... pakcik roslan tu saja tanya kbar awak aja okey...

cikpia said...

pakcik roslan berkenan dah la tu..... =)

gadisBunga said...

aku tgh baca soalan pakcik roslan berulang kali sebab tak paham~