apa barang

Apa barang

Thursday, April 14, 2011

Mencari remis bersama kemal



gua bersama anak anak buah gua yang berapa buah entah
1


remis yang tak bersalah di tangkap tanpa bicara
2



keterangan gambo 1

yang tak berbaju tu abang long 8 tahun
yang berbaring baju kuning abang ngah  7 tahun
yang tersorok  garang tu sawal 6 tahun
yang korek hidung kemal 4 tahun
yang berbaju rare putih berbunga  gua lah tu .. hampir memasuki era 30 tapi masih  buleh di sebut 20 dalam beberapa bulan ( setiap kali gua nak masuk blog ada saja yg dengki potong gambar gua tang muka )


Sawal : mama . mama ..Uda tu abang ke adik, mama ?


mama   :  uda tu kan abang pada mama..

sawal :  kalau abang kenapa uda tak ada anak

mama :  sawal tanya uda sendiri mak sebok


keterangan gambo 2

Remis yang telah di keluarkan dari pasir..cari pakai senduk nasik atau tempurung kelapa pun buleh

remis ni isi dia macam lala
remis di  pasir sedalam tiga inci
lala dalam lumpur
remis lagi sedap dari lala


kemal haris : susah nak makan remis pun kena carik

gua : apa yang kemal rasa senang

lkemal haris : nanti balik dari pantai..orang nak dukung




Nota :

Didiklah anak-anakmu itu berlainan dengan keadaan kamu sekarang kerana mereka telah dijadikan Tuhan untuk zaman yang bukan zaman engkau – Saidina Umar Al-Khattab

44 comments:

cumel~* said...

suka baca post kamu..buat peneman setiap mlm sambil2 menelaah..=)

Cikli said...

baru nian di ipoh, gua bersemangat ke pantai remis untuk berkelah. gua tercari-cari mana pantainya? hanya sebuah bandar lama dipenuhi cina.
sekarang baru gua tahu, ianya 3 inci bawah pasir.

perlukah gua suspek sidia bermata bulat itu yang potong gambar lu bro?
**kepada datin c, ankel bergurau je. selamat maju jaya.

Eddy said...

masa kecik2 suka cari remis skang ni xlagi ... dah beso cuma remis je yg masih saiz tu jugak huhu

DuniakuAbstrak said...

kepuasan mencari tu memang tak terkata

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Biarpun gambar lu tanpa wajah, makcik dah nampak lu.baru 2 kali pergi situ.

sharamli said...

hai hensem.

zati embong said...

amboi,siap potong 4 segi cantik je.hihi

JIJI YU said...

bak kat aku setengh kilo

Marina Monroe said...

Semua nya anak 'buah' dalam gambar tuh, tak de anak 'bunga' ker?

missSenget said...

mau juga..mau juga..

err.. xpenah makan remis pn..

sedih kan..

Schubert Serenade said...

remis..owhh...

tuan punye blog:)
HAI!!

Mommy Fara said...

kecik sgt remis...tak pueh!

Nerzhul said...

ada orang dengki gambor lu hensem la tu..kahkahkah.

Kazaztan Team said...

ehehehehhehe...mmg sah kemal bdk umur 4 thn...ehhehe

gedek! said...

Wow!

Berlengan panjang berkancing...!

Itu gaya pegi miting! Bukan memburu remis...!


(boleh guna 'memburu' ke untok remis?)

Wahida Nasution Thakhrim said...

nak korek remis pun pakai smart gitu.. cayalah!!

cemomoi said...

ooo baru aku tau kenapa ada nama pantai remis... aku tau lala, kupang, kepah dengan kerang jee

gadisBunga said...

kalau kakak kenapa dia takde anak?

*soalan yg mungkin akan aku dgr lagi 2-3 tahun. hu~

Pena Marhaen said...

aku juga di panggil uda oleh anak saudara..

nasib baik diorang tak pernah tanya solan maut macam tu..hehe

Kasih nur azie said...

muka ko tak nmpk pu dah tau ko ni skema gilak

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

lain kali jangan potong macam tu, tutup mata je ngan conteng2 itam hehehe...

Sutera_suci said...

Salam.

Dari gamba ini maka saya menyimpulkan..


Wa rase lu ni rendah!


Ha ha..larikk tak cukup tanah

imah said...

^^ cun gile anak buah..

pak cik buah ape kabo?? huhu

noor said...

elok jer terpotongnya hahahaha xnmpk muka

Che Sakinah said...

x penah rasa lagi remis ni.. sedap? baru dengar ni...
mengkarang penanh dengar? hehehe.. hari tu baru 1st time makan.. adik saya bawak balik dr sabak.. :)

Ummu~Ishak said...

baru hari ni tau beza habitat remis dengan lala

Miss Tira said...

Ni baru 1st time tahu pasal remis. Nama dia agak macho berbanding lala.. Haha.

zia said...

lorr..tak dpt lagi tengok muka lu..huhuhu

De' Nurul said...

uda..bila uda nak ada anak? :D

sakakarma said...

kenapa diputihkan muka tu,tak hensem atau pemalu?

MR. SYAH said...

first time aku dgr remis.. selalunya lala, kupang dgn kerang.. nmpk byk benda lg aku xtahu.. thanks atas info ni..

melle amir said...

fuyoh tutup muka macam retis

MOH KEMBARA said...

Salam, lala...lala..laaaaaaaaa! Lain kali pakai topeng Spiderman, baru orang bayangkan yg hensom jer...lala...lala...laaaaaa!

Cik Bidadari said...

gambar 1: kiranya ada org sabotaj gambar yg dipotonglah tu...? weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

gambar 2: kekadangkan bila saya duduk tepi pantaikan? saya teringin nak tengok ikan paus dari dekat... heeeeeeeeeeeeee

Isa said...

Remis dengan Kepah apa bezanya bro..???

Yuyun@HanLeeYun a.k.a. KuLaT_NaKaL said...

gua tak puas hati...gua follow blog lu tanpa kenal wajah lu yg sebenar...

h A n Y S said...

tp kalau dpt kupang, pergh! lg trangkat!nak2 kalau masak sambal cili padi~
kat sana snang x nak dpt kupang? NAK 4 kilo! heh heh~

cek chun said...

sawal, tolong tanya kat uda kau ni. tengok apa dia nak jawab..kekekekeh

little ain said...

ombak kuat eh kat sane? banyak gila remis tu.

kak ina kl said...

pernah tenguk kat pasar tani..tapi malas nak beli sebab kecik bebeno..suka beli yang besar punyaaaaa

Raihana Izzati said...

ok sgt kering. :)

Raihana Izzati said...

Darn it.

Ni la padah kalau byk hari tak tido.

typo.

*sangat caring

(malu)

whitecappuccino said...

main sembunyi la pulak dia..dulu suka cari etak.

Nur Misnan said...

hello brother...
hahahaha... itu tukang potong gambar
cemburu dengan lu tuh..

anways, seronok lepak dgn anak buah
nampak very close dgn lu...

aku tak tahu namanya remis..
adakah kepah?