apa barang

Apa barang

Wednesday, April 13, 2011

Notre Dame Perancis yang sesat

memasak santan menjadi minyak
seludang sabut membakar diri
kenapa begitu kejam
sedangkan kita dari pohon yang sama


orang yang paling tidak bahagia ialah mereka yang takut pada perubahan






nota :

Kamu dapat mengenal lebih banyak tentang diri seseorang itu dari adab dan pertanyaannya, bukan dari jawapan-jawapannya.

25 comments:

Cikli said...

bro,
lu bikin gua pening la..
tp nota lu tu gua setuju.

Unknown said...

salam..

sangat dalam kata2 awak ni..

Wahida Nasution Thakhrim said...

sedang usaha untuk interpretasi dan fahamkan ayat tu..
bahagian nota tu AcHiKz setuju..

Chuu Muqhlis said...

beza ke perubahan dgn transformasi @_____@

uncle gedek said...

ok, gua tak paham...

Anonymous said...

Tira pun tak paham jugak.. -.-

Kakcik Seroja said...

Akan teserlah sifat sebenar seseorang apabila di sedang marah - betulkah? ;-)

Duniakuabstrak said...

cuba untuk tak jadi kejam lagi

Unknown said...

terkadang kejam itu perlu

nasikputeh said...

memasak santan menjadi minyak
seludang sabut membakar diri
kenapa begitu kejam
sedangkan kita dari pohon yang sama

gua bace style pantun.
rupanya memang tak kena rimanya.

beautiful_rose said...

kau betul.dari situ kita kenal bayang sebenar.

Mr feckry said...

perubahan tu perlu untuk mewarnai life!

Aleen Aiden said...

Kamu dapat mengenal lebih banyak tentang diri seseorang itu dari adab dan pertanyaannya, bukan dari jawapan-jawapannya.


yeke?

terokai seni said...

tengah memikir nasib pokok kelapa tu kerana onar datang dari juzuknya

kata kila said...

senang cite ko nak cakap, cara soalan kite melambangkan perangai

(betul ke ape aku ckp ni)

Marhaenonymous said...

hmm..aku tengah fikir.

Unknown said...

ok la. jom kite berubah.

makan spageti hari2. :D

GB

zia said...

Berubah kpd kebaikan..itu takpe..

imah said...

KALO kite cuba mempertahankan warisan, adakah itu dikira takot akan perubahan - -'?

PenjuruKosong said...

"memasak santan menjadi minyak
seludang sabut membakar diri
kenapa begitu kejam
sedangkan kita dari pohon yang sama"

sudah jd lumrah alam
yang berguna disanjung
yg tak berguna dibuang

padahal yg tak berguna
boleh jd berguna kelak

...aku dah pening..

Abd Razak said...

Tidak bahagia kerana perubahan itu mengugat dirinya

DeLancrettLurpak said...

nota kamu itu membuatkan saya berfikir... terima kasih..

.drakula. said...

itu pantun ke apa tu lain macam jer susunannya....belasah jer la...kejam untuk berubah ,perlu.

ina mail said...

Lu berpikir macam makcik pikir.

FVN said...

dah pencen menjadi budak kejam :)