apa barang

Apa barang

Monday, May 2, 2011

Andy Dufresne melawan bila mahu diliwat olet tiga orang lelaki

 The Shawshank Redemption


" andy mempertahankan diri dengan baik.. mereka bertiga tidak dapat melakukannya keatas andy ..tapi disini  siapa mahu percaya " red

Pada tahun 1947, bankir Andrew "Andy" Dufresne ( Tim Robbins ) adalah dihukum secara salah membunuh isteri dan kekasihnya, berdasarkan kuat bukti . He is sentenced to two consecutive life sentences at Shawshank State Penitentiary in Maine, run by Warden Samuel Norton ( Bob Gunton ). Dia dihukum dua berturut-turut hukuman seumur hidup di Shawshank Negara Lembaga Pemasyarakatan di Maine, dijalankan oleh Warden Samuel Norton ( Bob Gunton ). Andy is quickly befriended by Ellis Boyd "Red" Redding ( Morgan Freeman ), an inmate serving a life sentence whose parole application was recently rejected. Andy dengan cepat berteman dengan Ellis "Red" Redding Boyd ( Morgan Freeman ), seorang banduan menjalani hukuman seumur hidup yang bersyarat aplikasi baru-baru ini ditolak. Red is known for obtaining contraband and Andy has him obtain him a rock hammer to maintain his rock collection hobby, allowing him to create small stone chessmen from rock. Merah dikenali untuk mendapatkan selundupan dan Andy telah dia memperoleh dia batu palu untuk mempertahankan hobi koleksi batu, sehingga dia mencipta chessmen batu kecil dari batu. Andy later obtains a large poster of Rita Hayworth from Red, followed in later years by Marilyn Monroe and Raquel Welch . Andy kemudian mendapatkan sebuah poster besar Rita Hayworth dari Merah, diikuti pada tahun kemudian oleh Marilyn Monroe dan Raquel Welch .
On a manual labor detail, Andy overhears Captain of the Guards Byron Hadley ( Clancy Brown ) complain about having to pay taxes on a forthcoming inheritance. Pada detail kerja manual, Andy sengaja mendengar Kapten Pengawal Byron Hadley ( Clancy Brown ) mengeluh kerana perlu membayar cukai atas warisan yang akan datang. After explaining a legal loophole to Hadley, Andy is reassigned to assist the prison librarian, elderly inmate Brooks Hatlen ( James Whitmore ), a pretext to allow Andy to work on financial requests full time. Setelah menjelaskan celah undang-undang untuk Hadley, Andy dipindahkan ke membantu pustakawan penjara, banduan tua Brooks Hatlen ( James Whitmore ), sebuah dalih untuk membolehkan Andy untuk bekerja pada permintaan kewangan purna waktu. Andy's financial advice is soon sought by other guards at Shawshank and by visiting guards from nearby prisons. nasihat kewangan Andy akan dicari oleh penjaga lain di Shawshank dan dengan melawat penjaga dari penjara di sisinya.
Hadley delivers a brutal beating to inmate Bogs ( Mark Rolston ), leader of "The Sisters", after his gang's sexual assault puts Andy in the infirmary. Hadley memberikan pemukulan brutal untuk paya banduan ( Markus Rolston ), pemimpin "The Sisters", selepas serangan seksual's gengnya menempatkan Andy di rumah sakit. Bogs is paralyzed, and the remaining Sisters leave Andy alone from then on out. Rawa adalah lumpuh, dan para Suster sisa meninggalkan Andy sendiri dari saat itu keluar. Andy uses his goodwill with the warden to expand the prison library. Andy menggunakan goodwill dengan sipir untuk memperluaskan perpustakaan penjara. When one donation to the library provides him with the opera The Marriage of Figaro , he plays an excerpt over the public address system for all the inmates to hear, well-aware of the punishment of solitary confinement he will receive for the brief moment of bliss. Ketika satu sumbangan ke perpustakaan menyediakan dia dengan opera The Perkahwinan Fusi , dia bermain kutipan atas sistem alamat awam untuk semua tahanan untuk mendengar, baik sedar akan hukuman kurungan tersendiri ia akan menerima untuk saat singkat kebahagiaan .
Warden Norton develops schemes of using prison labor for public works, undercutting the cost of skilled labor and receiving kickbacks for it. Warden Norton mengembangkan skim penjara menggunakan tenaga kerja untuk pekerjaan umum, undercutting kos tenaga kerja terampil dan menerima rasuah untuk itu. Norton has Andy launder the money under the false identity of Randall Stevens, in exchange for allowing Andy to keep his private cell and to continue maintaining the library. Norton mempunyai Andy pencucian wang di bawah identiti palsu dari Randall Stevens, dalam pertukaran untuk membolehkan Andy untuk menjaga sel peribadinya dan untuk terus menjaga perpustakaan. Brooks is freed on parole and moves into a halfway house . Brooks dibebaskan secara bersyarat dan bergerak ke dalam rumah singgah . Unable to adjust to the outside world, he hangs himself. Tidak dapat menyesuaikan diri dengan dunia luar, ia hang sendiri. Andy dedicates the expanded library to him. Andy mendedikasikan perpustakaan diperluas kepadanya.
In 1965, Tommy Williams ( Gil Bellows ) is incarcerated on robbery charges. Pada tahun 1965, Tommy Williams ( Gil Bellows ) yang dipenjara atas tuduhan rompakan. He joins Andy and Red's circle of friends, and Andy assists him in getting his GED . Dia menyertai dan Red lingkaran teman Andy, dan Andy membantu dia dalam mendapatkan nya GED . When learning of Andy's case, Tommy reveals an inmate at another prison, Elmo Blatch ( Bill Bolender ), claimed to have committed a nearly identical murder—this might prove Andy's claims of innocence. Ketika belajar dari kasusnya Andy, Tommy mendedahkan seorang banduan di penjara lain, Elmo Blatch ( Bill Bolender ), mengaku telah melakukan pembunuhan hampir identik-ini boleh membuktikan's tuntutan Andy tidak bersalah. Norton, fearing Andy might tell of his corruption if released, refuses to co-operate. Norton, Andy takut mungkin menceritakan rasuah nya jika dikeluarkan, menolak untuk bekerja sama. After they argue, he throws Andy into solitary confinement. Setelah mereka berpendapat, dia melempar Andy ke dalam kurungan tersendiri. Norton has Hadley kill Tommy, claiming he was attempting an escape. Norton mempunyai Hadley membunuh Tommy, mendakwa ia berusaha melarikan diri.
Andy returns to his regular cell block and tells Red of his dream of living in Zihuatanejo , a Mexican-Pacific coastal town. Andy kembali untuk menyekat sel biasa dan menceritakan mimpinya Merah hidup di Zihuatanejo , sebuah bandar-pantai Pasifik Mexico. He instructs Red, should he ever be freed, to visit a specific location in a hayfield near Buxton to retrieve a package. Dia mengarahkan Merah, seharusnya dia pernah dibebaskan, untuk melawat lokasi tertentu dalam Hayfield berhampiran Buxton untuk mengambil sebuah pakej. The next day at roll call , Andy's cell is empty. Keesokan harinya di epal , 's Andy sel kosong. When Norton, angry at Andy's disappearance, throws one of Andy's rocks at the poster of Raquel Welch, the rock tears through the poster, revealing a tunnel that Andy had dug with the rock hammer over the last two decades. Ketika Norton, marah pada Andy's penghilangan, membaling batu salah satu's Andy di poster Raquel Welch, air mata batu melalui poster, mengungkapkan sebuah terowong yang Andy telah digali dengan palu batu selama dua dekad terakhir. The night before, Andy had switched the ledger book he had kept for Norton with his prison-issue Bible. Malam sebelumnya, Andy telah beralih buku-buku yang telah disimpan untuk Norton dengan nya penjara-masalah Alkitab. Taking the ledger, his chess set, and one of the warden's suits, he escaped through the tunnel and a narrow sewage drain during a thunderstorm. Mengambil buku besar, chess set-nya, dan salah satu tetapan kepala penjara, ia melarikan diri melalui terowong dan pembuangan sisa sempit selama badai. After escaping, Andy poses as Randall Stevens to withdraw most of the corruption money from several banks, then sends evidence of Norton's corruption to a local newspaper. Setelah melarikan diri, Andy pose sebagai Randall Stevens untuk menarik sebahagian besar wang rasuah daripada beberapa bank, kemudian menghantar bukti rasuah Norton untuk sebuah akhbar tempatan. The police arrive at the prison and Hadley is arrested, but Norton commits suicide to evade arrest. Polis tiba di penjara dan Hadley ditangkap, namun Norton melakukan bunuh diri untuk mengelakkan penangkapan.
Red receives parole after serving 40 years, is allocated the apartment where Brooks committed suicide, and works at the same grocery store. Merah menerima pembebasan bersyarat setelah menjalani hukuman 40 tahun, juga diberikan apartemen tempat bunuh diri Brooks, dan bekerja di kedai runcit yang sama. Red follows Andy's advice and visits Buxton. Merah berikut saran Andy dan lawatan Buxton. There, he finds a cache of money and a note left by Andy, reminding him of Zihuatanejo . Di sana, ia menemukan cache wang dan nota yang ditinggalkan oleh Andy, mengingatkan dia dari Zihuatanejo . Red violates his parole and travels to Fort Hancock, Texas to cross the border to Mexico. Merah melanggar pembebasan bersyarat dan perjalanan ke Fort Hancock, Texas untuk menyeberangi sempadan ke Mexico. The two friends are happily reunited on the beach. Kedua-dua rakan yang gembira bertemu kembali di pantai.

11 comments:

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

bapok panjangnya, kangla saya baca sampei abis, keh keh keh

Cik Bidadari said...

macam yang En.Khairul Hakimin B. Muhammad cakapkan ya... pok-moknya panjang... weeeeeeeeeeeeeee... awak tak marah kan? kan-kan-kan... ke sebenarnya nak cuba berbahasa tersirat...

kalau tak sanggup jgn buat okey... heeeeeeeeee 2 cukup... 3 okey... 4 larat ke? tepuk dada tanya hati...

story nie fatamorganakan? kan-kan-kan?

republik n9 said...

hahahha macam ayat google translate hahaha

aleen aiden said...

aku pon rase ade unsur2 gugel translate d cni.kah3

sharamli said...

rasa2nya saya terg0l0ng dalam g0l0ngan yang meng0men tanpa membaca. sekian!

gedek! said...

Kalau pendek, pendek sangat....

Kalau panjang, panjang sangat...


(gugel translate kah?)

JIJI YU said...

pertaim ni

NOOR FATIN said...

panjangnya! baru baca ayat pertama. ngeh2. sinopsis xde ke :P :P

Bigdaddyz said...

sedang membaca dan fahamkan...

prelovedlinalah said...

malas aku nak bace sampai habeh. perenggan pertama sudah cukup. terima kaseyyyyyyyyy!

P/S : ko tak penat ke type byk2?

Cik Ina minat Do do Cheng said...

oooo cam tu ke, penat ooo makcik dah baca sampai habis.awat hang terlebih rajin.