apa barang

Apa barang

Friday, May 6, 2011

kacang hijau

"nak suruh orang buat baik,tak perlu jadi ulamak" kata gua sambil menjentik kacang hijau di atas meja

24 comments:

kakchik@ella said...

baiklah "gua".

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yob Brutal, sib baik jentik jer, kalau sumpit tadi, bute mate!

JIJI YU said...

mueheh..tengok ape yang dikate bukan sape yang mengate..

Cikli said...

nak jadi mufti kena baik. kataku sambil letak songkok atas meja.

cikpia said...

dengar apa yang dikata, bukan tengok apa yang dibuat......

Nor atau Nad said...

betul lah tu

Mr feckry said...

eh, dulu org tua2 selalu cakap. "toyol suke main kacang ijau."

Nur Misnan said...

kacang hijau tuh
kalau d masak buat bubur durian
lagi sodap...

pembaris said...

kalau selalu buat lawak orang akan dengar

delarocha said...

tapi org tak nak dengar teguran org yang bukan ulamak..


camne tu?

p beli kopiah

:-)

.sweet-ants. said...

nk jd ulamak tak perlu jd baik. erk?

menusuk hati said...

entah bilalah aku nak jadi baik...

Mutiara Bernilai said...

kenapa kacang hijau?

hu. ulamak tu ape ye kamu?

ahah.

baik, sy akan berusaha jd baik even x jadi ulamak.

^__^

gedek! said...

taknak buat sumpah laknat, ke...?

cek chun said...

patut kacang hijau aku tak cukup beberapa biji nih

Prince Halilintar said...

mai sikit kacang hijau tu nak wat bubur..hahaha

Prince Halilintar said...

mai sikit kacang hijau tu nak wat bubur..hahaha

beautiful_rose said...

pokok pangkalnya dari hati...

ayunda maajis said...

kacang hijau? itu nak buat halau toyol kan..ish2

Isa said...

Kata ulama semuanya betul... hahaha

Cik Bidadari said...

betul... mcm P ramlee... berkarya sinis melalui filem dan skrip... cuba tengok dialognya... kena tak?

aleen aiden said...

lu jangan sama laju pulak jentik kacang ijau dengan jentik gades2..tak manis tahu!keh3

adek dah besar said...

gua saspek lu baru habis baca entry ' jentik taugeh sesat'

PinQib said...

skrang pun orang3 dok pungpang3 hina ulamak.. tsk