apa barang

Apa barang

Thursday, May 26, 2011

RESAH DI KAMPUNG BUNIAN

Pagi itu, perkampungan bunian kecoh .Apa bila anak dara penghulu bunian ,siti fatimah di hilang .para bunian syak siti fatimah di sorokan manusia .maklumlah kampung dan tempat tinggal manusia keras pada mereka..

putera Ali dari pagi tadi resah memikirkan bagai mana hendak selamtkan ,Siti Fatimah dari manusia mahluk bertubuh kasar..Hendak berbomoh  seru nama -nama  pendamping pendekar melayu lama ,Putra Ali tidak mahu..kurafat dan syrik tidak mahu akidah terpesong, Meminta pertolongan hanya kepada Yang Maha Esa..


nota :
asal anak dara bunian bagi nama fatimah
asal yang teruna bagi nama ali
asal yang akar kayu bagi nama tongkat ali atau kacip fatimah
alahai kesian bangsa aku

24 comments:

nub said...

alahai.....

makcikkantin said...

Fatimah ngan ali tu kan nama am.......brutal itu nama khas, khas utk brutal yg solo tu.....

- GC - said...

hebat betul manusia, bunian pun manusia berjaya kidneppp..

gedek! said...

Bro...

ada tongkat ali lebih...?

Mommy Fara said...

kopi tongkat ali bkn utk lelaki je...pompuan pun boleh.

klu nak keluh kesah psl bangsa sendiri, keluhkan yg mcm nie....

"minum tongkat ali utk tenaga batin!"

yg nie sgt kelakar. gelakkan bangsa sendiri!

muahahaha!

alien said...

asal jahat kasi nama sarip, komeng ..

Nur Misnan said...

aduhaiii bangsaku melayu..
itu namanya melayu unik.. hu3

Nerzhul said...

nak kawin ni cari tongkat ali la ye...

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

peeh.. sejak kene kawin ni, cite pasal tongkat ali la, kacip2 la.. huaaa hua hua.. teknik penapasan dah blaja? hahaha

Ummu~Ishak said...

melayu mmg suke benda2 khurafat

sorg makcik cakap kat aku sebelum duk kat rumah baru "amik garam kasar dan tabur kat setiap penjuru dinding sambil cakap 'minta izin, anak nak duduk sini,jadi awak semua pindah la ke tempat lain'.

sedangkan Nabi Muhammad ajar kalau nak masuk rumah baru, baca surah al-Baqarah pd malam pertama nak tidur di situ.

Heidi Shafiq said...

haishh..

dotblogspotdotkom said...

la nih org lebih suka berdamping dengan iblis...... lebih takut HANTU dari TUHAN(ALLAH)

Pyka Rahmat said...

k

cemomoi said...

sian kat en. ali dan cik timah

JIJI YU said...

eheheh..kt belakang umah aku..orang kate ade kampong deorang.

MOH KEMBARA said...

Assalamaualaikum, tapi kalau nama yg tak bape elok, diorang boh Muhamad e.g Mat Gian, Mat Rempit, Mat Pengkor, Mat Kurap etc. etc. dan etc....

Wahida Nasution Thakhrim said...

namanya senang nak ingat.. karang nama panjang sangat tak muat lak dalam paket kopi 14 dalam 1.. ha3

Prince Halilintar said...

boleh pulak macam tu kan..

pisau belati said...

tak kan melayu hilang di dunia.

Hantu Kak Limah said...

hahaha....yg gua x paham....asal tongkat ali nak nak kejar kacip fatimah ....hehehe...lumrah...

DuniakuAbstrak said...

kalau nama john..amerika pulak bunyinya nanti

azieazah said...

Melayu ni kuat berpegang pada adatnya. Jangan mengubah tongkat menjadi payung.. Kacip menjadi gergaji. Pasti kamu diamuknya nanti.

Cikli said...

sekali-sekala orang bunian nama marzuki bagus jugak bro.

Kimmy Kazuma said...

wahh entri orang bunian:)
hakikatnya org bunian tidak boleh disentuh. shadow. huhu, bagaimana disorok pula???