apa barang

Apa barang

Saturday, June 18, 2011

Menasihati Pandi dalam bab mengorat dan bercinta

" baik ko kawin cepat pandi " kata gua ,sambil balun teh"o" halia ..sudah tukar air sekarang

" duit aku tak de,kan .aku baru kerja " kata pandi alsann yang biasa biasa

" kahwin lambat ni..karang ada yang menangis malam pertama "  gua bercakap sambil memerhati budak perempuan yang makan di meja hujung

" mesti pengantin perempuan menangis ,sebab yang lelaki tak sabar kan ? " tanya pizon  tiba tiba stop pelahap megi goreng ..bab cerita ada scene maria ozawa atau myabi ni memang pizon minat sungguh

" kenapa ya.. kenapa menangis? " soal pandi ada nada nada jantan gersang

" kalau kita mengenap ,pengantin malam pertama ni ,yang menangis bukan pengantin perempun sebalik pengantin lelaki.." kata gua kepada kedua kepada mamat mamat gersang di depan gua..sambil gua teguk lagi teh  "o" halia.

"kenapa yang lelaki pulak menangis ?" pizon bertanya sambil melahap bagi meggi

"pengantin lelaki tu akan cakap macam ni ...menyesal den, kalau den tau macam ni punya sodap,tadika lagi ..den menikah .." kata gua cuba melawak..tapi mamat dua ekor tak gelak ..terasa la tu

****
****
"aku ,tengok si Marilah tu ..cantik gak..ko pun aku tengok ada minat kat dia " kata pizon sambil pau rokok pandi

" tak berani ,aku nak mengurat la...Marilah tu ,macam garang garang je" pandi bercakap sambil menghembus asap makanan para jin

"ko ajak ,Marilah tu keluar makan makan , Marilah ni dalam bab makan mee bandung tak menolak punya " gua bagi cadangan

"keluar dan belanja makan tu ..aku tak hal punya..tapi aku nak cakap apa pada si  Marilah tu " kata Pandi dengan gaya muka macam gampang


" Gua bagi ko,dua tiga ayat power ,tapi ko bayar semua air dan makan ni " kata gua mengambil kesempatan dalam kesulitan..

"takde hal, takde hal" kata pandi .sanggup

"masa sedang makan ko cakap macam ni... Mungkin takada Lelaki yang perasan ,yang awak ni ujud

atau pun lepas habis makan makan ko  pegang tangan dia sambi melutut...awak sudi tak Tua bersama dengan saya " kata gua lagi ..sambil nak tambah oder orang bayar beb

24 comments:

Cikli said...

jadi lu 2 kali menangislah ni malam tu?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

Cikli ..err macam tu la..keh keh

FasiHaH SupiaN said...

hahaha aku memg kecik lagi,xdak lah pikir kawin mawin ni bro

imah said...

idea tuh boleh simpan.. nak try ngorat orang lain ^^

CassiaSiamea said...

hahaha..
x pasal pasal dia kena blanja..

afandi said...

setan..Afandi bukan pandi.aku bagi tau mei jugak blog ni..baru padan muka

Cik Ina Do do Cheng said...

Lelaki memang cakap cam tu, kalau perempuan plak kebanyakan mesti cakap menyesal aku kahwin kalau tahu cam ni jadinya. kah kah kah

Hantu Kak Limah said...

laki gua menangis 2 titik pasal x dpt mengenap maria ozawa....keh..keh..keh.......

JARI YANG TERBARAI said...

alamak, gua dah ngayat makwe baru baca entry ni... tadi gua cakap kat makwe : 'kalo gua ni takde komfem lu bujang sampai tua'

puteri said...

brutalsolo -->>

hahha..
kelakar pun ada.

puteri said...

jari yang terbarai -->>

waahhh siyes punye ayat....
gud3...

jgn ada yg bls sdahlah
'hei aku xkesahlah bujang jauh lebih bgus dari hdup dgn ko'

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

hehehe..

NOOR FATIN said...

wah ayat yang best! hahaha

HEROICzero said...

*salin ayat*

azieazah said...

Menangis di malam pertama? Padan muka! dulu sombong jual mahal. Konon2 nak cari awek yg macam Fasha Sanda sangat. hahahaha


Syukur: Sekadar untuk Rekod Peribadi Ibu dan Anak...

Cik Bidadari said...

bukan ayat lu ngorat lagi power dari nie ke? isk isk...

ama said...

kemain!

nurniyusoff said...

blog org yang dah kawen ... mmg berbeza .. -.-

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yob Brutal Tak Solo, ada bakat mengepow...tahniah menurunkan ilmu!

ayunda maajis said...

"..sudah tukar air sekarang"
ahaha dh xde air milo dh..

fadeelah said...

haha , nie isu kne pau je lebih . orang belanja :)

gedek! said...

off topik....

Smalam gua & cikli mengumpat lu...!

eLL said...

nak tengok lelaki nangis. yay

vampire's lovex said...

kemain dah jadi penasihat cinta kekekeke