apa barang

Apa barang

Friday, June 17, 2011

Negara orang putih putih dan negro negro

Masa gua berhabitat dan bertabiat di negara orang  dulu..kalau nak cari makanan halal ,gua akan ke ruangan dan rak makanan yang bertanda halal dan bercop halal

sebab mereka membuat kelas dan cop halal di ruangan khas ,untuk memudahkan orang muslim membeli barang.Hanya barang yang halal di tandakan

barangan non halal tidak perlu ditandakan..sebab mereka bukan negara orang muslim..


Nota :
gua  ingat dalam bab bersih dan halal ni ,kita kekurangan respect

14 comments:

Mommy Fara said...

sedangkan suku-sakat cebuk berak pakai tangan kiri pun tak respect, ni kan lak suku-sakat berak main lap pakai tisu! wahahahahahah!

Miss b said...

makan kat london lg yakin dr makan kt msia

eh?

JIJI YU said...

negara kita kononnye menghalalkan sume

NOOR FATIN said...

kat malaysia banyak dah xhalal.. hehe

JARI YANG TERBARAI said...

halal+haram=halam...

hmmm ade ke 'respek' dalam masyarakat ni?

kalo bab bersih halal, lagi laaa xde.. sedangkan muslim sendiri tak respek, inikan plak yg non muslim.

Rozuan Ismail said...

prosedur halal diorang lagi ketat.

Cikli said...

bagi depa, halal=takde babi sahaja

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

banyak yg haram tapi halal di mesia ni, hihi

vampire's lovex said...

aku harap malaysia amek berat pasal ni...*aduan rakyat :P

imah said...

TAGLINE :

MALAYSIA BOLEH ^^

CassiaSiamea said...

kat negara kita..
yg non-halal pun org kita sapu jugak..

Cik Bidadari said...

stail skang... tengok dinding... HALAL... padahal terang2 potostat... semua gi serbu makannnnnnnnnn.. owner dah tentu bukan org malaysia... pekerjanya dah tentu warga asing... yg makan... perghhhhhhhhhhh org kita. tengok ajalah... "Oh Halal..."

p/s: gua lalu ajalah...

HEROICzero said...

malaysia.


mudah.


what do you expect, btw?


*sinis*

wa khairul onggon said...

oh Malaysiaku.. kesian kan.. negara muslim tapi bukan nak cakap ape, yg muslim sendiri pun tak respect.. :P