apa barang

Apa barang

Sunday, July 17, 2011

Hasil dari berburu

Berburu di padang datar,
Dapat rusa berbelang kaki;
Berguru kepalang ajar,
Bagai bunga kembang tak jadi





nota:
untuk pengtahuan semua "rusa berbelang kaki" ini adalah sejenis belalang!

20 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

haa. ade jgk belalang spesies mcm tu..

mountdweller said...

Berguru kepalang ajar,
Bagai bunga kembang tak jadi,
Berbudi pada yang kurang Ajar,
Diberikan Bunga dibalas tahi.

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Tak Solo, penah dengar pantun klasik ni tapi sampai sekarang tak faham maksud.

Miscellaneous Smiles said...

oihh baru tau~

JIJI YU said...

rusa baka zebra la ni

Bigdaddyz said...

tidak berapa nak pandai ni...

senyumSOYA said...

belalang rusa? yang bunyi kuat tu ka? heheheh

miya said...

tu diaaa! masked rider!! :D

mamai said...

ingat itu rusa sudah kacuk sama belalang juta

Cikli said...

menuntut ilmu begitulah resamnya

Bidadari Syurga said...

amboi... belalangpun jadi...

nub said...

brutal betul. eheh

ORLANDO AHMAD said...

gua ingat kan rusa tu pempuan...

cikpia said...

ni pantun klasik ka? tak nah dengar pun..... *jakun*

Nerzhul said...

gua penah dengar nama belalang rusa..tak penah tengok.

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

haaa? hehe

Cik Ina Do do Cheng said...

first time dengar pantun klasik ni.

gadisBunga said...

siyes fes taim dgr ni!

si para para said...

spesis terancam tu bro..

abglan said...

Bunga kertas tak kembang-kembang