apa barang

Apa barang

Monday, August 8, 2011

Memori ramadan .Makanan paling nikmat di bulan puasa

Satu hari ,di bulan puasa 24 tahun dulu. masa tu gua 6 tahun.

" ko puasa ke  budak "? sepa bro  ajis tongkang kepada gua yang sedang sebok memilih merecun papan yang tak terbakar malam tadi

"Puasa..la " sahut gua dengan seluar jens yang hampir terlepas sebab besar seluar dari pinggang
" ko tau apa makan yang paling best di bulan puasa ni "? tanya bro ajis ,sambil meraba poket seluar

" tau.... ayam goreng ,nasik putih dengan sambal mei goring dan air sirap ais.. kat kedai  makan lee kong " kata gua selamba je...

" mana ko tau ni, kata puasa ?" kata bro ajis heran

" tiap hari aku belikan untuk bro sani, bro hamdan dan bro jali " kata gua  ,sambil tujuk bro bro yang tengah main catur..

" cilakak kutuk aku tak ingat, sial ko sani sial ko jali sial ko dan " kata bro ajis sambill lempar baju ke pada bro-bro sedang main catur..

nota :
masa tu gua umur 6 tahun..ingatkan tolong beli makanan  untuk orang tak puasa dapat pahala.. ialah umur 6 tahun baru buleh sembahyang dan puasa je

22 comments:

zati embong said...

hahaha,ni kecik2 dah kena buli ni.hihi

Prince Halilintar said...

slmt budak lagi..baru nk report kat Jab Agama Islam..hahahah:p

Queen F said...

HAHAHA kesian betul kena buli :D tolong beli makanan kat org tak puasa, ekau puasa ke idok? hehe :D

JIJI YU said...

ikhlaskan diri

mamai said...

lu subahat tu bro

blog-tips-kurus said...

kasihan budak kecil yg selalu diperbudakkan.. ;)

Cikli said...

tolong orang boleh pahala. betul tu.

senyumSOYA said...

zaman skng agak2 ada lagi x mcm tu uncle? hehehhe

Bidadari Syurga said...

bebudak sucilah letew...? sah-sah bro ajis nak ponteng tak jadi... ngeh ngeh ngeh....

Kimmy Kazuma said...

Selamat Berpuasa bro:)

imah said...

hahha.. kesian bro..

♥ manje ♥ said...

hehe kecik2 dah pandai bersubahat yea ~

alien said...

kah2
kah2

Mommy Fara said...

Hehehe. Boleh igt smpi skg eh?

gedek! said...

yang penting 'niat' tu...

Emira Darmia said...

owh dah tua dah rupanya abg brutal ni...

cryclown said...

hahaha..jujur..

Waqheh said...

keh keh keh..aku mampu gelak je brutal

Cik Ina Do do Cheng said...

tak pe masa tu ko belum baligh lagi.

Cik TeN10 said...

kah kah kah.. naseb baik tak tumpang sekaki.. ^^

intan.maisarah said...

tolong tu dapat pahala.. kot

MOH KEMBARA said...

Salam Bro,

Tak sayang mulut ke?