apa barang

Apa barang

Tuesday, September 6, 2011

2 minggu lagi gua nikah lagi ,akak elly jangan cakap gua tak bagi tau

23.9.11
Dua minggu lagi, gua   di paksa nikah oleh mak .Mak gua paksa, gua nikah dengan Nina kelly Man..
gua memang lama sedar yang mak gua ,suka sangat kalau nina kelly tu jadi menantu .
sebagai anak lelaki kepada emak gua ,menurut perentah..

  " Mak tak mau si Nina tu ,tak  ada sapa yang membimbing , islamnya masih baru " pesan mak gua ,ketika 1 sawal haritu ,semasa gua cuba mengeluarkan air mata ketika bersalam
 memohon maaf...

" Mei ikut ,apa mak cakap ,," si mei9 memang bersungguh menjadi anak menantu yang baik

" saya tak kesah , Nina bukan saya tak kenal " kata cupcap memang jenis tak suka serabut serabut


==
===

kepada akak elly .. gua asyik bernikah akak bila lagi
ni post akak elly  yang komen pasal gua  http://ellyahawani.blogspot.com/2011/06/peristiwa-penting.html
sila melawat blog akak elly ...http://ellyahawani.blogspot.com/


nota :
Menikah anak dara ni, gua stay selama 7 malam .. lepastu baru bergilir macam biasa ... ( ni dari segi hukum fiq jangan bantah )

Menceritakan hadith kepadaku (kata Bukhari) ... dari Anas (r.a): 'Andaikata bahawasanya berkata, bersabda Nabi (s.a.w) akan tetapi berkata: 'Adalah suatu sunnah apabila mengahwini seorang gadis (i.e. dara) hendaklah berada bersamanya (i.e. menetap di rumahnya) 7 malam, dan ketika menikahi seorang janda, hendaklah bersamanya 3 malam.'[Hadith Bukhari]

28 comments:

♥ shiMawar ♥ said...

wa..asyik menikah jek kau ni..jelez aku! hahaha.. :D

Cikli said...

elok bro lawan saiful apek 4 madu tu.

Bidadari Syurga said...

semoga bahagia... 'kebahagiaan' tu subjektif... apapun... sebagai kawan maya... kita doakan awak berjaya harungi...

p/s: baguslah... pesanan mak awak tu... takda sapa bimbing...

eda_ej said...

cayalah.. kalau nak nikah lagi satu pon pas ni pon boleh.. ade kuota lagi satu.. huhuhu..

hebak la mu nih.. hehhehe.. =D

senyumSOYA said...

waa..uncle..best nya dapat nikah.. hehehe..
cari sorang kat say bley? hik3~!

JIJI YU said...

da brapa kali ko kawen ek

beautiful_rose said...

untunglah.......

~SaL IjOu~ said...

kawen jgn x kawen~ ^^
Salam raya~ =)

Cik Ina Do do Cheng said...

bila nak jemput cik ina majlis nikah tu. 2 je cukup ke?

ORLANDO AHMAD said...

pass kat gua sorang

gadisBunga said...

baru tak hapdet seminggu dah nak nikah lagi satu? kelesss....

delarocha said...

bab bab menikah ni pandai pulak lu bukak hadis yea.. ahakss

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yob Over Brutal,

Eh tak penah dengar, jumpa, terbaca hadis ni di mana-mana...biar betoi Yob! Pe2 pun boh gambor baru caya!

Semarak Api said...

whattt??lagi??
haah kan..letak gmbo bru leh cayo.hehehe

afandi said...

yang cantik semu hang ambik
akak??? elly tu belum kawen ya ..pas kat aku no tel ..g?

Cempaka R.Minta said...

hii
kak Nina pasti akan jemput Cempaka . biar cempaka yang ,snap gambar dan siar di blog

whitecappuccino said...

nikah! jgn tak nikah! :)

Abd Razak said...

Jangan lupa jemput kita orang..

eLL said...

bro.
baguslah dapat membimbing semua isteri dengan baik.

*terlihat bahawa kamu adalah lelaki yang terpilih*

Prince Halilintar said...

hebat mu ni..nikah saje..semua hang kebas..

elly said...

Terima kasih sebab bgtau....aku ingat wahai adik helmy ko ada bgtau aku masa bukak pose kt kfc ari tu sambil terkepot2....

Bila la agakna aku dapat makan duduk sekali dengan mei9, cup, nina ngan sue....

lagi satu jgn lupa ajak si apandi..aku nak sgt jumpa mamat sorang ni....

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

manisnya kurma itu..

dah lama gua tak singgah sini..
membawak ke semput juga gua punya terkejut..
baru terkejut lu kawin dua serentak .. nie dah nak tambah lagi.. huh tanjat boboy..

hahaha.. anyway gua ucapkan selamat berlaga pusat.. keh3..

roeza said...

waaaalaahh!

lieynanilaz said...

selamat hari raya bro...:)

imah said...

hohohohoho.. ade yang sponsor kendurinyakah??

Emira Darmia said...

hupdate dah blog...singgah la cepat...semalam tanye...hehe

Noting above rm100 said...

laju nye update bini2.. :P

kueh bakar said...

ko nikah janda ke anakdara?