apa barang

Apa barang

Saturday, November 27, 2010

Cerita kenduri yang orang perempuan tak tau

" Semalam ,yang lahir kat hospital tu...anak  ke 4,macam mana abang  Man" ? tanya Rubin  sambil mengangkat bongkah ais
" Rasa macam nak carik  Spare Parts baru" sahut Abang man bershaja..
  
" Ha ..pengantin turun kepadang nampak " kata Zuzaili menunjuk dengan muncung...

"  kenapa ...kamu ni .. gelisah semacam .. jalut " tanya  pak Manaf sambil menghembus rokok free ( rokok  kenduri )

 " gementar  dan panas di atas tu " sahut si Jalut pengantin 
    
" engkau ,perlukan  buku Menual ke nak tunjuk ajar secara pritikal  atau amali " ? Jalak mengusik si jalut  yng sedang gelisah..di sambut derai ketawa yang gatal dari umat lelaki di tempat cincang ayam tersebut
  
" pritikal dan amali ,biar aku yang  ajar " sahut  Affandi ,sambil membancuh air bandung muar

" sudah la tu ... awak tu puak puak diancam kepupusan ... rentikan la " Zuzaili beckup pengantin

" ya lah..besok aku start mengurat " sahut Afandi ..tak mengalah..maklumlah belum ada makwe dan tak kawin mesti diancam kepupusan

" kamu jangan risau Afandi,kamu mati tak berzuriat.Tak de sapa doa, karang aku pasang dua batang colok je "jalut bersuara

" wak rasa yang menangis malam ni pengantin lelaki bukan pengantin perempuan " kata  Lebai Sangkut

" kenapa pulak wak Lebai "? sahut satu suara di ke jauhan 


" Apa tidaknya ...umur dah 29 baru nak kawen, mau tak menangis bila mengenang inikmat malam pertama  " sahut Lebai sangkut... berderai ketawa satu laman


Jalut si pengantin bertndak bijak melarikan diri dari di usik






Nota :
 "Hai sekelian manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya, dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah dengan (menggunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain; dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu." (An-Nisa': 1)

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Beritahulah kepada orang ramai akan nikah ini dengan pukulan gendang dan rebana". (riwayat Ibnu Majjah)

41 comments:

Affandi Rahman said...

siut aku pun ada ....

HonEyBuNNy said...

erm.......nak kata faham xfaham..tp wat2 faham lah..hahahha

Lya Colours said...

jangan gentar2
relax k
hahahaha

ckLah@xiiinam said...

Oooo, itu borak org lelaki kt tmpt kenduri ya!


(Orang perempuan punya borak takat duit hantaran, belanja bilik pengantin, pelamin, pengantin kerja apa.....agaknyalah. Hehe)

Nur Misnan said...

salam brutal
nakal sungguh pak lebai tuh ya
tapi tak rugi pun kalau lambat nikah
asalkan pilihan hidup tidak silap..

ibuintan said...

tak pelik pun.... kat mana2 pun org lelaki suka borak camtu..

kakLuna said...

walaupun saya perempuan, saya tahu cerita kenduri ini juga

relevan said...

Gua umur 28 baru kawen..ok apa..

cikpia said...

aku dah 28 tak kawen2..... perlu menanges gak ker? biar lambat asal nikmat.. he he.....

Abd Razak said...

Aduhai orang lelaki...

ciK mOt ©™ said...

sib baiklah aku dah kawin...hehehe

zety said...

aku pulak belum kawen sweettt 21 lagik.miahaha..bukan nikmat yang di cari redha Allah yang penting =)

Fiq said...

haha..
nangis ye bang.

nikmat tu kurniaan Tuhan.

sharamli said...

29 tu kan muda lagik

sekamar rindu said...

salam.

usik mengusik kdp pengantin baru ..biasalah..cuma jangan diulang2..

ahsfantasy24 said...

huhuu..
*wt2 xpham*

^^,

Langit Pertama said...

Takde topik laen ke lelaki suka bincang.. Topik yg membina sket...

-HanaMichi- said...

hi afandi..




hahahahahahaha

Cempaka R.Minta said...

haii
cempaka datang tolong add ya

...teruknya lelaki...

puteri said...

nk kwen, nk kwen, nk kwen!
:D

Pencacai Alim said...

kesian kt org pompuan..hakhakhak

al-lavendari said...

nak sambung komen sharamli .. berapakah umur yang di kira tak muda lagi ?

Cik Gallus Gallus said...

bawah umur lagi ;D

sekuk tawa said...

dalam bebeno bhase tu..ahaha..mmg btol2 brutal..eheh

zia said...

Dah jodohnya sampai di umur 29 tahun..apa nak di kata..hehehe

azieazah said...

Tu kira bual borak sembang yang agak biasa..

Kak Azie pernah dengar lebih teruk dari itu... Ahaks!

Semarak Api said...

howhh..org laki sembang bile time ngena org lg mkn dlm nih.aduhh..tp laki umo 29 mcm mude lg je.ke tak..hmm..bru cdg2 nk setel down umo 29 gk.hehe..

kak wan said...

Ya Allah Ya Tuhanku cepatkan jodoh budak brutal ni....

.sweet-ants. said...

x paham laa.. dialog tu

beautiful_rose said...

hahahha amboi....gurau kasar ye dak? =p








ini cerita pasal diri lu ke,org lain?

cemomoi said...

korang blom dengo borak oang pompuan plak, lagik ganassss

TUKANG KATA said...

Saya budak kecik lagi. So tak paham

:D

JULIET bukan namaku said...

awakkk ... kawen je la

Hellioz said...

haha~

coolio~

ciK mOt ©™ said...

bro ada masa nengok sini...
ahkak wat review pasal hang...

http://h-n-i.blogspot.com/2010/11/aku-nak-cerita-pasal-blog-pilihan.html

makdara TERdiva said...

dahsat eh org lelaki kalau dpt berborak...MDT pun nak pasang telinga lah nanti mase majlis 1.1.11 :P

azaliahjsalleh said...

x phm

PinQib said...

napa saya x paham jugkk...

(-_-")

PinQib said...

napa saya x paham jugkk...

(-_-")

Nerzhul said...

member gua yang baru kawen semua cakap menyesal tak kawin awal². hahaha!!!

alinac lover said...

kena sakat jerk

hahhaha